JackX inviterer OAS & OVK fredag 6.november

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Nusse

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    174
    Jeg slutter meg til alle takksigelsene. Det var en særdeles koselig kveld. Det var i grunnen bare en feil og det er at jeg nå har fått lyst på nytt forsterkeri, gjett hvilket. Men det er nok høyt opp og langt frem.

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    Jeg slutter meg til alle takksigelsene. Det var en særdeles koselig kveld. Det var i grunnen bare en feil og det er at jeg nå har fått lyst på nytt forsterkeri, gjett hvilket. Men det er nok høyt opp og langt frem.
    Du får kjenne din besøkelsestid og komme når/hvis Demetris kommer til meg for å introdusere sin nye integrerte Phaeton!

Products, Ύψιλον - Untouchable... but not unreachable

http://www.ypsilonelectronics.com/files/press/59653a2cb32fa31ddc321dc2b0a9a154.pdf

Sist redigert:

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.317
    Er ZenZati kablagen du angir i anlegget ditt kun en kopi av ZenSati kabler? Og hvis så, låter de bedre enn originalen?

Mvh
    JMK

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.834
    Thales TTT Compact platespiller med Thales AV og Simplicity II arm, samt Lyra (?) og EMT (nr.?) pick uper.
    Det ble avspilt vinyl via Thales AV med Lyra pick-up.

PB060012.jpg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.834
    Det mingles hjemme hos JackX. Ute er det duskregn og tåke.
    Du hvor godt det smakte med eiket australsk kartongvin fra 1972 på papp :rolleyes:

PB060002.jpg

PB060003.jpg

Så var det litt alvor, hvor noen tok inn 5%, mens atter andre absorberte 70-80% med tung gresk kunnskapsformidling.
    Mao GRESK for noen, lettere latin for andre og krystallklart for fåtallet :rolleyes:

PB060018.jpg

PB060020.jpg

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    Er ZenZati kablagen du angir i anlegget ditt kun en kopi av ZenSati kabler? Og hvis så, låter de bedre enn originalen?

Mvh
    JMK
    ZenSati (sp!) kablene er KUN originalvarer.
    Kopier av ZenSati ... finnes det?

I mitt anlegg per i dag har jeg ett sett phonokabler pluss ett sett høyttalerkabler av merket ZenSati.
    For å vri litt på spørsmålet ditt, har jeg hørt bedre kabler enn ZenSati i anlegget?
    Nope. Jeg har opp gjennom årene kjøpt/testet endel ulike kabler, dyre, rimelige, men jeg lander stadig på ZenSati som det ultimate for mine ører.

http://www.audiofidelity.no/uploads/2/4/0/6/24060675/49_hele.pdf

side 40.

Jeg kjøper ikke mine kabler uten å ha testet dem, så også med ZenSati.

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.317
    ZenSati (sp!) kablene er KUN originalvarer.
    Kopier av ZenSati ... finnes det?

I mitt anlegg per i dag har jeg ett sett phonokabler pluss ett sett høyttalerkabler av merket ZenSati.
    For å vri litt på spørsmålet ditt, har jeg hørt bedre kabler enn ZenSati i anlegget?
    Nope. Jeg har opp gjennom årene kjøpt/testet endel ulike kabler, dyre, rimelige, men jeg lander stadig på ZenSati som det ultimate for mine ører.

http://www.audiofidelity.no/uploads/...75/49_hele.pdf

side 40.

Jeg kjøper ikke mine kabler uten å ha testet dem, så også med ZenSati.
    Sjekker du din egen stavemåte på ZenSati i signaturen din, så skjønner du min mislykkede spøk. Jeg kjenner jo høyttalerkablene dine (ZenSati #1) meget godt skulle jeg mene ...
    Mvh
    JMK

Master Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.07.2006
    Antall liker
    1.447
    Sted
    Trondheim
    Hei folkens,

Demetris og jeg takker Oslo Audio Society og Oslo Vinyl Klubb for en utrolig trivelig fredag kveld. Det er så gøy når begeistringen og samholdet i disse "klubbene" er så sterkt. Nokså unik gjeng!!.

Og, stor takk til Geir som viet sitt hjem, anlegg, 250 sushibiter, 4 store pizza's og 12 liter vin.... Makan til mer ekstragavant gavmildhet finnes knappt. Gladgutten vet å få oss alle til å trives.

Demetris reiste så hjem til Athen neste dag, mindre enn 18timer etter han landet - glad og takknemmelig. Han fikk ikke sett sol eller dagslys, men en gjeng som oppriktig varmet hans hjerte.

Mvh. Frode

- Audionord AB
    - Acoustic Tuning

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    Demetris hadde med seg noen LP'er som falt i usedvanlig god jord hos flere enn undertegnede, og jeg ba om - og fikk - en oversikt over hva han hadde hatt med seg:

NOJIMA PLAYS LISZT REFERENCE RECORDINGS PR-25 A PROF. JOHNSON RECORDING 1987

SHELBY LYNNE JUST A LITTLE LOVIN’ INSPIRED BY DUSTY SPRINGFIELD ANALOGUEPRODUCTIONS.COM

SUPER BASS RAY BROWN/JOHN CLAYTON CAPRI RECORDS CAPRI 74018
    PRODUCED BY CHAD KASSEM

RUGGIERO RICCI WITH LSO CARMEN FANTAISIE / SAINT SANS HAVANAISE DECCA SXL 2197

----------------------------------

http://www.discogs.com/Ray-Brown-John-Clayton-Super-Bass/release/6586176

R-6586176-1422560349-1000.jpeg.jpg

Det var særlig Super Bass m Ray Brown & John Clayton som vekket begeistring. En utrolig heftig innspilling som fikk min vinylrigg til virkelig "å synge". John Clayton er jo et meget hyggelig bekjentskap via Diana Krall, så det var morsomt å høre ham i denne settingen også.

Den som har Tidal kan få en fin-fin lytt her:

TIDAL

boodin

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    16.979
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig å se deg igjen JackX i teaser'n på Stereo+ !!

Jeg forulempet riktignok alle "ekte quizzmastere" på siste julebord, men gir meg ikke og prøver igjen.
    Se på bildet og prøv å ta denne: HVA SER DERE 3 LIKE AV, hvor kun én av de er ekte?

Foto: R.E.S. (tror jeg)

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.317
    Nå var du ufin Jamakr. Vri hodet litt til så ser du...

Jo, det var litt unødvendig det der... Legger merke til at med litt stress, så henger slike bemerkninger mye løsere.

Har ikke gjennomskuet hva du er ute etter enda, så jeg får forsøke litt til.
    Mvh
    JMK

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.317
    fire hoder, ett er ekte? Blir liksom ikke helt svar på spørsmålet slik det er formulert.
    Mvh
    JMK

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.231
    Torget vurderinger
    32
    Quiz-svar:

Det er tre dovenpeiser som slapper av med hodet hvilende i den ene hånda, men bare JackX er ekte. De to andre på forsterker-racket er nok i keramikk.

Roy

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    Quiz-svar:

Det er tre dovenpeiser som slapper av med hodet hvilende i den ene hånda, men bare JackX er ekte. De to andre på forsterker-racket er nok i keramikk.

Roy
    Bra! Førstepremien er visstnok å hjelpe Grum-pah å pakke LP'er som skal sendes ut :D

Forøvrig feiende flott å se det svart på hvitt at jeg er en ekte dovenpeis: her i huset er nemlig det gjennomgående tema at undertegnede er en sløv dovenpeis.

Cheers!

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    16.979
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jamakr, du var på banen, men R.E.S. blinka'n først ;).

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.834
    Quiz-svar:

Roy
    Bra! Førstepremien er visstnok å hjelpe Grum-pah å pakke LP'er som skal sendes ut :D

Forøvrig feiende flott å se det svart på hvitt at jeg er en ekte dovenpeis: her i huset er nemlig det gjennomgående tema at undertegnede er en sløv dovenpeis.

Cheers!
    Største vrøvelet jeg har hørt at du er en sløv dovenpeis JackX.
    I forhold til hva?

Jaggu godt jeg ikke tippa riktig på spørsmålet fra Grumpy :rolleyes:
    Lykke til med pakkinga R.E.S

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    Vedlagt en ørliten teaser fra R.E.S.' visitt i heimen for kort tid siden. Reportasje kommer visstnok i neste nummer av Stereopluss.no (#4)

Cheers!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn