Jadis (Franske lydkunstnere)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cadillacman

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Antall liker
    119
    Torget vurderinger
    0
    Takk Bambadoo, nå får de nyskjerrige noe å meske seg med.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så ryddig og fint ut dette. Ikke noe å rakke ned på. Sikkert rom for utbyttinger av kondiser med mer, men spiller sikkert godt .

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.241
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Det ser ut som originalt så er det Sideral Cap og Tantalmotstandere. Alt dette er byttet ut i den oppgraderte. Ikke sikkert det er en oppgradering etter min erfaring...

Sist redigert:

Cadillacman

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Antall liker
    119
    Torget vurderinger
    0
    Det ser ut som originalt så er det Sideral Cap og Tantalmotstandere. Alt dette er byttet ut i den oppgraderte. Ikke sikkert det er en oppgradering etter min erfaring...

Dette er nok en mye eldre JA 200.
    Min er fra 2005.

Sist redigert:

egoben

Fersking
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    0
    Cadillacman, har du hört andra slutsteg än JA 200 och Defy 7? Jag har precis köpt ett försteg JP 15 men jag har inte köpt något slutsteg ännu. Jag har ett JA 30 på gång men är ännu öppen för andra slutsteg, till exempel Defy 7. Jag fastnade för Jadis när jag lånade hem den integrerade Jadis Orchestra Reference SE som var helt fantastiskt! Något helt annat än vad jag tidigare lyssnat på. Både jag och min flickvän kunde inte sluta lyssna, vi tog fram skiva efter skiva hela kvällen, magiskt! Att det inte blev ett köp berodde på mina dåvarande högtalare Dynaudio Focus 160, krävde mer effekt för mer kontroll i basen. Efter detta har jag hört DA88, en stor integrerad. Lät mycket bra men är för dyr. Så jag letar nu efter ett passande begagnat slutsteg.

Jag hoppas det är okej att jag skriver på Svenska. Jag tänkte att den här tråden behöver lite mer Jadisfokus. :)

Cadillacman

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Antall liker
    119
    Torget vurderinger
    0
    Cadillacman, har du hört andra slutsteg än JA 200 och Defy 7? Jag har precis köpt ett försteg JP 15 men jag har inte köpt något slutsteg ännu. Jag har ett JA 30 på gång men är ännu öppen för andra slutsteg, till exempel Defy 7. Jag fastnade för Jadis när jag lånade hem den integrerade Jadis Orchestra Reference SE som var helt fantastiskt! Något helt annat än vad jag tidigare lyssnat på. Både jag och min flickvän kunde inte sluta lyssna, vi tog fram skiva efter skiva hela kvällen, magiskt! Att det inte blev ett köp berodde på mina dåvarande högtalare Dynaudio Focus 160, krävde mer effekt för mer kontroll i basen. Efter detta har jag hört DA88, en stor integrerad. Lät mycket bra men är för dyr. Så jag letar nu efter ett passande begagnat slutsteg.

Jag hoppas det är okej att jag skriver på Svenska. Jag tänkte att den här tråden behöver lite mer Jadisfokus. :)
    Hei !

Har kun hørt disse slutsteg. Jadis er i særklasse lydmessig, det må bare oppleves.
    Hyggelig at det er flere av oss som skjønner hva Jadis er. Jeg kjøpte min Defy i 1996 og byttet
    den i 2005 til JA 200.

Jeg vet om en Defy 7 som du kan få kjøpt til ca. 30-35000, denne selges fra Audio Media (Jadis Importør i Norge) audiomed@online.no
    Det er denne jeg byttet inn da jeg kjøpte monoblokkene.Det sitter nye 6550 rør i den.

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Fint om denne tråden slås sammen med vennetråden som allerede eksisterer. Ser ingen grunn til at den skal ligge her på generellt.

Cadillacman

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Antall liker
    119
    Torget vurderinger
    0

Fint om denne tråden slås sammen med vennetråden som allerede eksisterer. Ser ingen grunn til at den skal ligge her på generellt.
    Jeg startet tråden fordi vennetråden for Jadis var svært lite aktiv. Mere liv her vel.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Jeg startet tråden fordi vennetråden for Jadis var svært lite aktiv. Mere liv her vel.
    Fint om alle som har lite liv i sine vennetråder tenkte slik... :cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn