Jallatråd for hodetelefonentusiastene i hodetelefonforumet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

Tittentei

Gjest
    ^ Du er bare misunnelig, fordi jeg har funnet denne edelstenen og ikke du. Du er så nysgjerrig atte. Bare innrøm det.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.074
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg veder 50 spenn på at du ikke har hørt et hodetelefonoppsett som koster i nærheten av de dyreste høyttaleropsettene du har hørt. Dermed antar jeg at du er på sviktende grunn, rent empirisk.
    Trengs ikke. Jeg har hørt hodetelefonoppsett som allerede viser sterkt avtakende utbytte med hensyn på ytelse. Hva som ligger foran kan enkelt projiseres ved å nytte inferens.
    headphones.jpg

T

Tittentei

Gjest
    Ikke dra dette inn i jallatråden for å gjøre det enkelt for deg å møte motargumenter.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.074
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har du noe imot enkle paternaliserende herskteknikker?​

T

Tittentei

Gjest
    Nei, jeg er immun mot hersketeknikker, har diskutert mye politikk med sosialister.

T

Tittentei

Gjest
    Blir en Oslo tur før Jul. Da forventer jeg en Pils aften!
    Kunne jo gått ut en tur, ardilla, du og jeg. Er sikker på at vi kommer til å slå hverandre med hodetelefoner om vi skulle bli dritings sammen, men det går sikkert bra :)

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Greit nok at dette er en "jallatråd", så da kan man kanskje ikke vente annet... Men Tittentei, du begynner å bli vel varm i trøya? Jeg er sosialist, og forventer å kunne frekventere dette forumet, uten å få nedsettende kommentarer om mitt grunnsyn her.
    Jeg skal la vær å kommentere de som mener noe annet i nedsettende toner, så blir det langt triveligere her inne.

Mange politikktråder, som kanskje bedre egner seg til å diskutere hvordan vi ønsker at landet skal se ut/fungere. Vi kan ta noen sverdslag der, uten å bli ufine.

Ha en trivelig helg.

Nei, jeg er immun mot hersketeknikker, har diskutert mye politikk med sosialister.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.074
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Greit nok at dette er en "jallatråd", så da kan man kanskje ikke vente annet... Men Tittentei, du begynner å bli vel varm i trøya? Jeg er sosialist, og forventer å kunne frekventere dette forumet, uten å få nedsettende kommentarer om mitt grunnsyn her.
    Jeg skal la vær å kommentere de som mener noe annet i nedsettende toner, så blir det langt triveligere her inne.

Mange politikktråder, som kanskje bedre egner seg til å diskutere hvordan vi ønsker at landet skal se ut/fungere. Vi kan ta noen sverdslag der, uten å bli ufine.

Ha en trivelig helg.

Tror tittentei mente å mynte den kommentareren på undertegnede, med lett humoristisk betoning, siden vi har tøyset med slikt før. Mao tviler jeg på om det var intendert slik det lett kan oppfattes.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.074
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg bruker bare hersketeknikker når det er umulig ikke å gjennomskue dem. De virker alltid mot sin hensikt for min del. Tror jeg må ta et kurs.

Er sosialister eller ardilla kjent for å bruke hersketekniker?

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Uansett hvordan det var ment, eller til hvem... Synes det var riktig å gi tilbakemelding på at jeg helst ikke ser den type kommentarer her inne. Blir dårlig stemning av slikt. :)

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.074
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ja, man skal ikke tøyse med oss sosialister ,) Forresten vil jeg nok heller kalle meg hodesosiotelefonist. Det er mer dekkende for min del.

Uansett hvordan det var ment, eller til hvem... Synes det var riktig å gi tilbakemelding på at jeg helst ikke ser den type kommentarer her inne. Blir dårlig stemning av slikt. :)

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Tåler en spøk jeg. Men problemet med e-post og forum, er at når man ikke kjenner vedkommende som skriver, er det vanskelig å se om det er ment som spøk eller ei. Også er det et spørsmål om spøken vil "treffe" like godt hos alle?

Uansett, ingen stor sak. :)

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Minner meg om en tråd jeg leste i dag der en bruker sa at han var blitt mer vant med lyden mellom LCD-3 og HD800 - hvorpå en bruker spurte tørt "Har du satt dem utenpå hverandre"?

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.074
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Denne kan gjelde for en del audiofile også.

fd501097b8.PNG

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.585
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Kjeivhendt, kjeivbeint og kjeivøret

Er ikke så flink til å kryssposte (hvordan gjøres det egentlig?) så jeg viderefører denne fra Audze-tråden.

Jeg er kjeivhendt og kjeivbeint, men skyter rex og gitarene mine har både hals og strenger montert "riktig" vei. Ofte er det også slik at kjeivhendte har dominant venstre øye. I mitt tilfelle er det slik.

Så til saken - som kanskje er et for seriøst tema til "jallatråden": Eksisterer også dominant øre? Ja, det gjør det - og i hvilken grad har dette innvirkning nå de med dominant venstre øre lytter til musikk kontra de med dominant høyre øre?
    Og - kanskje spesielt i forhold til lytting gjennom htlf, der lyden presenteres mer direkte mot hvert øre?

Etter all sansynlighet har jeg dominant venstre øre. Å finne ut hvilket øye som er dominant er enkelt, men hvordan finner man ut hvilket øre som er dominant?

Sist redigert:

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.074
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Få noen til å mumle noe til deg. Når du sier "Hæ?" og lener deg fremover, legg merke til hvilket øre du vender mot lydkilden.

Å finne ut hvilket øye som er dominant er enkelt, men hvordan finner man ut hvilket øre som er dominant?

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.585
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Hmmm - er du helt sikker?:)

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.074
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Men høyre hjerne styrer venstre del av kroppen og omvendt....... Så venstre hjernehalvdel styrer høyre hånd, faktisk.

T

Tittentei

Gjest
    Men høyre hjerne styrer venstre del av kroppen og omvendt....... Så venstre hjernehalvdel styrer høyre hånd, faktisk.
    Og hva med deg, er du høyreekstrem eller venstreradikal?

Legg merke til at det sjelden kalles venstreekstrem! :(

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.074
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er vøystrereddikal hodefonist.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Åssen for du det til ? Jeg har prøvd men jeg skjønner ikke hele greia.

T

Tittentei

Gjest
    ^ :D

Tok dette bildet av døra på fellestoalettet her jeg bor. I slummen deler vi WC og dusj med hverandre, haha. Man kan jo tippe hva dette impliserer. Så det heldigvis ikke selv, men tipper det var noen som så et toalett for første gang, eller bare var vanvittig fornødende. :D

dor-pa-fellestoalett.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn