Ser du tittentei? Du skremmer bort folk fra gode produkter bare fordi de maser om at du synes de somler litt.
Jeg ser. Hvordan man velger å tolke og agere på informasjon er opp til den enkelte. Her inne opptrer jeg på selvstendig initiativ og er ikke agent for noen, det gjør at jeg kan snakke helt fritt og uavhengig, noe jeg akter å gjøre. Informasjonen jeg har kommet med i denne tråden, er informasjon jeg selv kunne tenkt meg å ha forut for et eventuelt kjøp.
På den måten kunne jeg sagt: "Hei, Jack Wu. Du, jeg har hørt at du tidevis bruker lengre tid enn forventet på levering, og lurer på om du kan gi meg en garantert ledetid." Kanskje til og med be om prisreduksjon om ledetiden trekker ut i tid (
slik Peppes praktiserer). Om han kan gjøre dette, så er problemet løst. Siden ingen hadde advart meg mot potensielt feilestimerte ledetider, så tenkte jeg ikke over problemstillingen.
Videre står det på
Woo Audios FAQ.
20. Can you expedite my order?
We will try the best we can. The build sequence is the order of purchase date; therefore, the earlier you place an order the sooner you will receive it. A fee may be required if you absolutely need to receive your order sooner.
Dette er en annen praksis jeg setter svært lite pris på.
Køsystem bør fungere ved first paid, first served, ikke highest bidder served first, med mindre man gjør dette uttrykkelig klart. Her gjemmes praksisen bort på en FAQ.