Jamo Concert 8

logen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
55
Antall liker
0
Hei, noen som har noen erfaringer med nevnte høyttaler? Krever disse mye effekt for å fungere optimalt? Eventuelt hvor mye? noen som har noen data på disse, finner lite på nettet, alt er av interresse. Mvh Vidar L. S.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.746
Antall liker
8.235
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Er en veldig god høytaler det, men den har en betoning i mellomtone området som jeg vet mange gjør noe med, det er noen småting man kan gjøre i delefilterne som demper littegranne av den noe pågående mellomtonen.
Dette er vel nærmest og regne som en høytaler med mange high-end kvaliteter og man bør av god forsterker synes jeg..... de fortjener det.
En god litt kraftig integrert forsterker i 15-20000 kr's klassen burde være den perfekte partner.
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Bra høyttalere med bra kabinett og elementer. Krever nok en kraftig forsterker, tror ikke Thulen din vil være den helt rette for disse ht.

Men til den prisen jeg har sett dem til her er det et ran :eek: Løp å kjøp ;)


Skulle det være sånn at noen er interisert så har jeg komplett skjema over filtrene..


Mvh....
 

rfo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.02.2006
Innlegg
67
Antall liker
17
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Rudi skrev:
Er en veldig god høytaler det, men den har en betoning i mellomtone området som jeg vet mange gjør noe med, det er noen småting man kan gjøre i delefilterne som demper littegranne av den noe pågående mellomtonen.
Dette er vel nærmest og regne som en høytaler med mange high-end kvaliteter og man bør av god forsterker synes jeg..... de fortjener det.
En god litt kraftig integrert forsterker i 15-20000 kr's klassen burde være den perfekte partner.
Ikke bare mellomtonen som er pågående på denne. Har en slitsom diskant.
Valgte mellom Jamo Concert 8 og SF Concerto Home, SF var i mine øyne en klart bedre musikkformidler.
Jamoene ble slitsomme å høre på.
 
K

knutinh

Gjest
Jeg hadde slike i noen år og var meget godt fornøyd.

-k
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.711
Antall liker
526
Torget vurderinger
1
Søsteren min hadde disse i flere år. Og de var nok litt for fremtredende både i mellomtone og diskant hos henne. De var tilfeldig matchet med en integrert kinaboks og billig DVDspiller, og spilte i en liten, litt naken, stue. Altså ikke veldig ideelt men det er udiskutabelt at de er voicet litt rart.
 

logen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
55
Antall liker
0
Takk for alle svar. Det har seg slik at jeg trenger litt mindre høyttalere til rommet mitt. Og mer effekt kommer jeg nok til å gå til anskaffelse av etter sommeren. Så da tenkte jeg at nevnte høyttalerer på "børsen" til en rimelig penge var et knall sted å begynne oppgraderingen.
 

rfo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.02.2006
Innlegg
67
Antall liker
17
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
logen skrev:
Takk for alle svar. Det har seg slik at jeg trenger litt mindre høyttalere til rommet mitt. Og mer effekt kommer jeg nok til å gå til anskaffelse av etter sommeren. Så da tenkte jeg at nevnte høyttalerer på "børsen" til en rimelig penge var et knall sted å begynne oppgraderingen.
Når jeg testet ut Jamo Concert 8 mot Sonus Faber Concerto Home benyttet jeg en Primare A30.1 integrert forsterker. Denne hadde nok av krefter .
Men som jeg skrev i et tidligere innlegg så spilte SF'ene musikk i forhold til Jamoene som låt kaldt og "klinisk". Damevokal var f.eks slitsomt å høre på. Disse høytalerne har vunnet EISA Awards, så som andre skriver så er kanskje korrekt matching saken her.
 
Topp Bunn