Start 1-2-3 - Dizzie Tunes, Twisted Sister og Moonspell... IKKE minst TOOL!!
Etter og ha latt meg innspirere av andre som deler og gir av seg selv, så skal jeg gjøre et bittelite forsøk på og sette noen ord på hva som sitter igjen av sterke inntrykk, rent musikalsk.
Den første vinylskiva som jeg kan huske selv og "ha satt på snurra" Var med Dizzie Tunes med Ra-Ta-Ta-Ta-Ta - Åse Lill var jo og med .....

Jeg tror jeg må ha spillt den så mye at det lukta svidd av PU... stift het det vel dengang .. hehe ..... Nuvel.. var ca 4-5 år da. Det var tider det...
Men det er etter hva jeg erindrer min første bekjentskap med egen plate!!
Vokste bittelitt, og ble veldig interessert i romfarts Lego... og da passet visstnok Boney M - inn med NightFlight to Venus.... iiiiiik
Men det jeg vet, var at jeg hørte på eldre søstres musikk, og det gikk i Sweet 10CC og flamingokvintetten... satan og mye jeg har lidd!!!!
Ikke rart enn drekker..... Vel, jeg har vel glemt hvordan jeg gjør det og....
Tiden gikk og hverdagene var veldig ofte fyllt med musikk, alltid gjort meg godt....
Tenåra kom, og jeg hørt vel på mye rart... ikke noe som jeg kan huske og satt store stor, før Twisted Sister kom inn med: I Wanna Rock!!!
Undertegnede var hekta på Heavy... KISS WASP Accept Judas Priest for og nevne noen.... sa noen Scorpions ? Skid Row ??
Joda, ikke alt er like tøfft idag....
20 åra kom og gikk... jeg var godt igang hifi basillen som startet i 18 års alderen... det gikk jo endel i standard repertoaret.. men det kom noen flaue band da og.. skal ikke dykke så dypt inn i den materien.... hehe
MEN...... så kom TOOL, det var på Hifi Klubben i Drammen at jeg ble presentert for nevnte orkester.. om jeg ikke husker helt feil, så var det på et oppsett med Dali Megaline. Det gjorde et u`uslettelig inntrykk dengang, ikke pga Dali, men fordi TOOL hadde et helt eget utrykk. Kjøpte Aenima så fort jeg fikk til.. var helt hekta, og alt er jo i "samlingen" nå...
Jeg var ca 30 år.... så ble jeg introdusert for Moonspell, Veldig brutal vokal husker jeg... men musikken satt som et skudd, vokalen ble en tilvenningsak. Jeg husker at jeg var lei "vanlig" musikk, så dette var kjærkomment.....Theatre of Tragedy ble neste ut.. og ballen var begynt og rulle.. mange norske band.. ofte Goth.... Og vikingmatallen har alltid hatt en god plass....Opeth kom inn som ei bra bombe.. Og jeg var helt hekta på skiftene i musikken dems.. Etterhvert mer og mer Black Metal, Satyricon var en av dem store, men likte vel igrunn dem fleste av dem norske, noe jeg gjør den dag i dag...
Eneste jeg aldri har fått ordentlig taket er Dumme Birger......
Det jeg kan si er at det er mye forskjellig i hyllene mine, og noen overraskelser kan det bli... muligens.
Jeg lover ingenting.... DET hadde tatt seg ut, men skal prøve og poste noen album i ny og ne.
Altså over betydningsfulle på en eller annen måte... Kanskje jeg presenterer en liste over dem 10 mest betydningsfulle albumene mine..
Ekstremt vanskelig og vise det med så få album, men kan allikevel gi en pekepinn.
Når jeg skriver dette, så hører jeg på Disiplin, kanskje et av dem beste BM banda som Norge har fostret, etter min beskjedne mening.
Denne er publisert mange ganger her i tråden, men den skal bli spilt oftere.....

BURDE vært Norwegians hate anthem nr 1 (Nasjonalsang)
Når det gjelder det bilde av båtene, så er det noe dere alle bør ta på alvor !!

2018 it is