Jan-Jan´s ve og vel ..... og vel så det

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Du som er gammel møbelsnekker kan kanskje hjelpe meg, disse hel**** snekkerne som har vært hjemme hos meg har fått til noen små riper på toppen av klipschene, ingenting som noen andre enn meg selv legger merke til, men det er så fordømt irriterende. Så jeg lurte på om det var noe jeg kunne smøre de inn med for å jevne ut disse små stripene. Er jo heltre såvidt jeg vet på disse kabinettene så da kan det vel være lettere å få det fikset.

J

J.J

Gjest
    Hmm... forbanna da gitt :mad:

Heltre er det neppe, men er finèr...

Et bilde hadde vært fint .. så er det litt lettere og se hva en bør foreslå.

/JR

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det kan jeg fikse, men du får vente til i morra. Pga oppussing så sitter jeg i stummørke her i stua ;) Den er ikke dyp, og lite synlig så det er bare jeg som irriterer meg over den, men det er vel grunn god nok.. ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Kom på at jeg har jo blitz på kameraet, elendig bilde, men tror du får en viss aning om omfanget.
    En overflate ripe som er lengre og bredere, og en som er litt dypere, men kortere.
    IMG_2163.JPG

J

J.J

Gjest
    Sånt er ergerlig uansett, men sånn er det ...

Noen ganger så er det greiest og la merker være det dem er ... bommer enn på fremgangsmåte, blir skaden som regel større ...
    Men ta et bilde så ser vi ...

Skål :cool:

Edit ... der kom bilde. Sort og ja.

Blir ikke lett og trylle dem helt bort, men prøv med en tynn sort tusjpenn og en fille til å tørke bort overskytende.

Jeg sa TYNN tusjpenn!! Og vær stø på hånda.

Det er det første og enkleste jeg kan komme på for deg nå.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Sånt er ergerlig uansett, men sånn er det ...

Noen ganger så er det greiest og la merker være det dem er ... bommer enn på fremgangsmåte, blir skaden som regel større ...
    Men ta et bilde så ser vi ...

Skål :cool:

Edit ... der kom bilde. Sort og ja.

Blir ikke lett og trylle dem helt bort, men prøv med en tynn sort tusjpenn og en fille til å tørke bort overskytende.

Jeg sa TYNN tusjpenn!! Og vær stø på hånda.

Det er det første og enkleste jeg kan komme på for deg nå.
    Det kan jeg prøve vettu. Skal raide frøkna sin "hobby" krok for slikt, jeg bruker utelukkende bic penner (en av kommuneansattes mange skyggesider) ;)

J

J.J

Gjest
    Jeg så det ......................... tilslutt :rolleyes:

Men i mørket ? Har du brukt alle penga på ferie og øl ... Så er det ikke mer til strøm ?? :p

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Altså, for 1mnd å 1 uke siden begynte jeg å rive 75% av stua og frøkna hadde som oppgave å pakke ned alt. I ettertid har jeg funnet ut to ting.

1. Hun er fordømt god til å pakke ting
    2. Jeg er latterlig dårlig til å lete og like svaksynt som en grevling midtvinters..

Ergo sitter jeg i mørket med kun tv og forsterker som lyskilde etter å ha "lett" etter disse helv**** lampene som såkalt skulle stå i disse såkalte eskene som var plassert innenfor "synlig" radius i kjelleren. Som flaks er så er jo hun ut på vift i kveld, mens far spikker vedkubber for harde livet så man har en blindestokk til senga kaller så man har en noenlunde fair sjanse til å finne rett vei og ikke ender opp med å sove i containeren utenfor her.

J

J.J

Gjest
    Må flire her :rolleyes:

Kvinner er lett og la seg fasinere av... men ikke stol blindt på dem :cool:

Men hvorfor sitter du hjemme ? Skulle ikke du på fisketur ??

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Joa, skulle det.... Men så har det seg slik at en gammel skolevennine av frøkna er i byen og de har apparently planlagt en sånn derre fnisekveld med resten av jentene i den klassen "evig" lenge, og naturlig nok siden jeg har avtalt øl, single malt og kongerock kveld med en kompis neste helg måtte jeg bite i det halvtørre gresset nedom stua her å være hjemme med smurfen. Forsåvidt ikke så ille alt i alt. Far fresa ett godt stykke kjøtt i panna med noen gode pottiter og smurfen pakka nepå 4 pølser, rapa 2 ganger og tusla i seng. Nettop sjenka meg ett glass Old Putney og har store planer om å komme meg på fisketur når jeg har fått unna gulvlegging og litt småtteri til uka! (Fiskestengene er og nedpakka, så det er vel liten sjanse for at jeg finner de av meg selv okke som ) ;)

J

J.J

Gjest
    Høres ut som et flott kompromi det der. Det er det livet stort sett består av :rolleyes: Her er det bare en pils idag, Aaas Bayer.
    Siden ryggen ikke er helt patent, så frister det ikke med "coctailmix"
    Men en skikkelig SM bør det bli snart. Har nok og ta av her.....

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Tror nok det er ganske fornuftig å holde seg borte fra noen cocktailmix med smertestillende innebords ja! Har mer enn nok liggende av SM en plass her i huset jeg og, men siden jeg solgte sjenken de sto i så er de og nedpakke i tidligere nevnte kjeller på "synlig" plass...;) Eneste jeg har til rådighet er oppe er Old Putney Balwennie og en uåpna Chivas flaske, men klager ikke :)

J

J.J

Gjest
    Nei.. om enn har såpass på plass under oppussing så er det godt nok ... tror jeg. Hadde stort sett mitt under sånn nogen lunde kontroll, men hadde ei flaske med Laffen i sånn ca nærhet.... :cool:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.148
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Altså, for 1mnd å 1 uke siden begynte jeg å rive 75% av stua og frøkna hadde som oppgave å pakke ned alt. I ettertid har jeg funnet ut to ting.

1. Hun er fordømt god til å pakke ting
    2. Jeg er latterlig dårlig til å lete og like svaksynt som en grevling midtvinters..

Ergo sitter jeg i mørket med kun tv og forsterker som lyskilde etter å ha "lett" etter disse helv**** lampene som såkalt skulle stå i disse såkalte eskene som var plassert innenfor "synlig" radius i kjelleren. Som flaks er så er jo hun ut på vift i kveld, mens far spikker vedkubber for harde livet så man har en blindestokk til senga kaller så man har en noenlunde fair sjanse til å finne rett vei og ikke ender opp med å sove i containeren utenfor her.
    Herlig beskrivelse!

- med både Old Pulteney og Balvenie tilgjengelig, kan uansett kvelden ikke ha vært av de verste....

ShineySmileysBlink.jpg

/ Morten

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Kvelden var uten tvil av god kvalitet! Gode ting i glasset, og faktisk var det film på programmet så en skal ikke klage :)

J

J.J

Gjest
    [video]http://www.killsometime.com/videos/11589/How-To-Please-a-Woman-Using-Bass[/video]

Eeeeeeehmm :rolleyes:

Heimdall

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Antall liker
    565
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Hei Jan,

Jeg leste et sted her på HFS for en tid tilbake din mening om bruk av lim når man bygger høyttaler.
    Finner ikke igjen tråden i farten, og det er stor sjanse for at jeg husker feil; men var det sånn at du mener man skal kun skru og holde seg unna lim (pga at lim ekspanderer)?
    Gjerne utdyp hvis du har meninger rundt dette, jeg skal nemlig klatte sammen noen kasser snart. :)

J

J.J

Gjest
    Hehe .. Godt at du husker at jeg skrev om emnet ;)

Men det er HELT OMVENDT, etter MIN mening.

Fordi når enn bygger kabinetter så vil en jo ha det så stivt som mulig i sammenføyningene. Skruer vil evnt kun gjøre det sterkere.
    Altså om en skal ha en subwoofer i en bil, da ville jeg nok ha vurdert og bruke skruer fordi den da ville muligens ha blitt tatt ut og inn av bilen...
    Slik er det jo ikke med kabinetter enn har inne.
    Skikkelig hvitt-lim er veldig bra og blir stivt nok om det er som hos deg, CNC frest.
    Bare bruk så mange tvinger som du bare kan for å fordele trykket jevnt.

Om enn skal ta limingen et steg videre, så bør en vurdere the old fashion way med hudlim. Det er tilogmed reversibelt om en får limt feil.
    Hudlim er vel det limet som gir stivest sammenføyninger.

Men det er og no herk og jobbe med for det bør gjerne være 30 grader + i rommet.... :rolleyes:

Ekspanderende trelim er og bra - men enn må etter min mening være enda mer nøye med monteringen idet det KAN føre til små gliper som luft kan komme igjennom.

Heimdall

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Antall liker
    565
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Se det ja, det var jaggu godt jeg spurte da!! :p

Hudlim - er noe de utviklet i Tyskland på begynnelsen av 1940-tallet?
    Neida. Standard hvitt trelim og mange klemmer er notert. Ingen skruer.

J

J.J

Gjest
    Hehe... ihvertfall så er det et limt som har vært brukt lenge. Ikke vanlig å få tak i - men om en søker litt så finner enn nok noen.

Om enn har eller investerer i en lamellfres så blir det et moment enklere og montere.

DW682K.jpg

050038.jpg

J

J.J

Gjest
    Rega Naiad top down.jpg

Rega Naiad platter and mat.jpg

Et ekstremt minimalistisk design som mange kommer til å hate - jeg digger det flatt!! KISS ;)

Rega Naiad er produktet.

Sist redigert:
    J

J.J

Gjest
    Hvorfor skulle ikke lett og stivt være bra ?

Jeg har en heavy duty VPI Classic her selv .. men forstår prinsippet til Rega for det.

Og siden den koster 30K£ så mener dem vel alvor ......

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Dude! Har du kano? Så de flotte bildene dine... :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor skulle ikke lett og stivt være bra ?

Man må vel velge mellom to eller flere onder, (All konstruksjon inkluderer å velge de for applikasjkonen beste kompromisser.) og det Rega og andre "minimal masse"-design har valgt å sitte igjen med, er det at lav masse er lett å sette i svingning av vibrasjoner fra underlag/omgivelser.

J

J.J

Gjest
    Og tunge konstruksjoner lagrer vibrasjoner ... det skal ikke være lett :rolleyes:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nei, som sagt så gjelder det bare å velge de kompromisser man tror passer best til sine ønsker og behov. "Kompromissløst design" finnes ikke.

J

J.J

Gjest
    Jupp - som jeg skulle sagt det selv, Eller som sluket (sic) ville sagt det: There no such thing as a free lunch..

En annen ting.. bestillte et par Ayreon skiver på vinyl nå ... gleder meg til det, og en med PT :cool:[h=3][/h]

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.648
    Torget vurderinger
    23
    Joda JJ - i dag er det fri lunsj! Ble akkurat invitert på burgers & Coke ved bassengkanten, hos en kompis... no strings attached! Utrolig.

J

J.J

Gjest
    Hehee... SIKKER ?? Hva om du glipper såpestykket ? :rolleyes:

Fortsatt god sommer sluket!! Imponerende innsats du har gjort i Grenlandsområdet!!! Respekt.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.648
    Torget vurderinger
    23
    Thank you and God bless! Glad påsk til deg også!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn