Jan-Jan´s ve og vel ..... og vel så det

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Begynt og få smaken mer og mer på stereo jeg også, er derfor jeg kjøpte meg en primare i 22 dac som jeg kun bruker til musikk, så by passer jeg den når jeg ser tv, film og spilling i lag med onkyo tx-nr 838 og det funker fint. Spennende og følle deg dobbel J. Har vert litt opptatt selv i det siste med målinger, fikk tak i meg 1 umik-1 og bruker rew programmet. Har planer selv med eget lytterom osv osv. Men jeg vet det på musikk blir det ren 2.0 pre eller integrert der å :)

Mvh Imagine

D

Dåbbel J

Gjest
    Blir sikkert bra det... men bare vent til du sklir utti dIY galleien med begge beina.. og skal bygge horn til alle 5 hovedkanaler... regner vel med at et basshorn allerede er tiltenkt det nye huset og lytterommet.. eller tar jeg feil... :rolleyes:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vær nå litt snill JJ.. 😆. En må finne vannet før det å lære seg å svømme blir interessant..

D

Dåbbel J

Gjest
    Var ikke ment som noe annet enn den morroa enn får når ballen begynner og rulle og tankespinnet går for fullt.

Enn må ta sine egne steg sjøl i det tempoet som passer enn selv... Rom blir ikke brygget på en dag.... :eek:

Er mektig imponert over det jeg får med meg av hva Imagine får til med målinger og allt som er .. skjønner ikke en pøkk sjøl.
    Så det er mitt vann... men overvant frykten med det og.....

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Blir sikkert bra det... men bare vent til du sklir utti dIY galleien med begge beina.. og skal bygge horn til alle 5 hovedkanaler... regner vel med at et basshorn allerede er tiltenkt det nye huset og lytterommet.. eller tar jeg feil... :rolleyes:
    Ja basshorn er faktisk noe jeg har sett på , men dere får vente og se kjedelig og fortelle alt må spare litt så det blir spenning :)

Mvh Imagine

D

Dåbbel J

Gjest
    Gjør det du har tenkt til. Fortsett tankegangen om den komplette kinoen du har tenkt til... Viktig og ha et fokus og en plan. Gjør ferdig og få erfaringer.
    Så kan enn se på forbedringspotensialet......

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Gjør det du har tenkt til. Fortsett tankegangen om den komplette kinoen du har tenkt til... Viktig og ha et fokus og en plan. Gjør ferdig og få erfaringer.
    Så kan enn se på forbedringspotensialet......
    Ja planleggingen går etter mine tanker , dette blir en full blodig hjemmekino med hoved fokus på 2.0-2-2 stereo. Musikken står høyest hos meg så om det låter litt dårligere på film har ikke det så mye og si , å kombinere disse 2 er svært krevende og få begge til og låte 100 % perfekt , derfor er musikk høyest prioritert. Ellers tar jeg dagene som det kommer skal bli pappa igjen og jeg dobbel j så jeg får nok og henge fingrene i familie kommer alltid først :) Men jeg er glad jeg har en del prosjekter og hobbyer for da fylles dagene mine opp. Ellers så skal det som sagt bli kjekt og få treffe dere face to face og ikke bare gjennom hfs. Når det kommer videre til det oppsettet jeg har nå så skal jeg snu om på stuen , jeg får bredere plass vist jeg gjør det slik og lyden vil nok heves enda mere , utrolig hva man kan få ut av noe budsjett høyttalere. Men jeg får tids nok tid når det nærmer seg hi end til meg , da har jeg nok kommet langt med rew programmet også for det likte jeg , kjekt og ta noen målinger så får man et bilde opp på hvordan det står til i rommet :) Skal holde alle sammen oppdatert med alt jeg gjør innen hifien :) Ha en riktig fin søndag videre dobbel j.

Mvh Imagine

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Du sa horn var avhengi skapende ska være sikkert og vist , klarte ikke holde meg så det ble horn igjen :cool:

DSC_0009.jpg
    DSC_0015.jpg

Mvh Imagine

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Spiller sikkert veldig bra, det settet der.

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Ja refrence premeium serien har blitt skikkelig oppgradert , det låter ganske bra anbefaler et øre på premium serien. Jeg mater jo di med primare og det merket er ikke kjent for og holde noe igjen i det øvre registeret , er veldig klart og detalijert di har beholdt dynamikken som klipsch er kjent for , og bassen er fin og kontrolert så her ble det liv i heimen , psb image t6 og c5 ble lett utspilt for og si det rett ut.

Mvh Imagine

D

Dåbbel J

Gjest
    Det er jo en klassiker... forundrer meg ikke om den ble postet til samme tid ifjor..... :rolleyes: and so, and so .... it goes :rolleyes:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Regner med at du har fått på deg matrosdressen og gjort unna dagens nasjonalsosialistiske økt? :rolleyes:

D

Dåbbel J

Gjest
    Pheeew... jeg slapp unna det styret... tok heller på meg rollen som BBQ pit Master :cool:

Edit

2 spare ribs sider...
    Kylling klubber aka beina dems... nok til alle
    potetsalat (uten majoneshælvete) olivenolje, lime, sitron, gressløk, S&P = snadder
    Og nytt av året for min del surkål 50/50 sur og søt kål, løk og paprika
    og ender vel opp med noen maiskolber og..

Alt er røkt av pit Master

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Smart move. Selv har jeg på tradisjonelt "forsovet meg" :rolleyes: slik at ståket er bypasset! Dvask dag i steden, fyrer peisen i kjelleren og spiller litt musikk senere. Gamle militærmarsjer.

D

Dåbbel J

Gjest
    Høres ut som en vinner, spiller musikk her sjøl, nå går det i Norsk Utflukt... noe som jo passer på en slik en dag.. :rolleyes:

Edit Piaff:

Og det låter om jeg skal si det sjøl... jævli fett! kickin´ass :cool:

Sist redigert:
    D

Dåbbel J

Gjest
    Ja........... her skjer det mye ser jeg....... :rolleyes: Ikke så mye som et bilde av en grillskive engang ....... Ei mindre av hønn... huff

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Tror trådstarter er en sløfokk.

:D

Sist redigert:
    D

Dåbbel J

Gjest
    Aragon K1 ble solgt ifjor, det finansierte Hønn og elementer/drivere

Igår gikk Quadene, dem endte på Vestlandet dem og...

Og da er det bestillt Anaview AMS 0100 (3 stk) og AMS 1000 (3 stk)

2x4 kanaler ender det opp med når alle kanaler har fått det kruttet dem behøver....

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du er den bølgen ja... Hehe.. Er neppe den nye "vinen" , men vil gjerne høre de hos deg. Skeptisk til alle fluevekt forsterkere. Åpen for å bli overrasket.

D

Dåbbel J

Gjest
    Hvor kan enn få 2 x 4 kanaler til den prisen? og dem som bruker det på hønn sier at dem er tyste, noe som er og blir viktig.
    Du som liker og tråkke utenfor, burde prøve, tapet blir minimalt i dette ballgamet.

Jeg tror at gevinsten kommer til og ligge i styringen av systemet, og det kommer til og ta tid - for jeg har mye og lære.
    Håper dog på hjelp av folk som kan ratte litt.....

Edit: Jeg tror ikke forsterkere har ikke så mye og si for lyden totalt sett, i et aktivt system med DSP.
    Bare dem gjør den jobben dem er tiltenkt og gjøre...
    Det samme med kabler................

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kloke ord JJ. Har noen tanker frem i tid. Når tenker du at systemet spiller i alle kanaler? Hva bruker til dsp?

D

Dåbbel J

Gjest
    Ting går etter step by step prisippet :rolleyes:

Har ikke no stress enda... men klart om Nagaokaene forsvinner så må enn jo sette til et par kluter....
    Om det lar seg gjøre, så står en Groundsound høyt på ønskelista.

Pre
    Dac
    Dsp

i ett

Og et brukergrensesnitt som dem dyktigste liker.. da må det bra nok for meg og

D

Dåbbel J

Gjest
    Slik tenker jeg og bruke Anaview´s

1 stk AMS 0100 (stereo) til Fostex T90
    2 stk AMS 0100 (brokobet) til JBL 2446H
    1 stk AMS 1000 (stereo) til J Horn - GPA 515 8G
    2 stk AMS 1000 (brokoblet) til TH-18Sound 18ND9300

Dette bør gi nok effekt selvom det blir eq´ing....

Totalvekten vil nok ende opp på ca 5 kg. :rolleyes:

Og jeg kommer oxo til og kunne stå litt flexibelt i fremtiden med såpass mange kanaler.... ikke til og undervurdere.

D

Dåbbel J

Gjest
    Tiil Ana?

Kommer til og lage en dummy eller fler i tre for og se hvordan layout blir. Har mest lyst til og legge den under skjenken...
    Om det ikke går, så blir det og få til en løsning i midten av den...

Legger ved et arkivfoto :cool:

20140905_194808.jpg

D

Dåbbel J

Gjest
    Da er det bestillt en mengde med Speakon kontakter, både høyttaler og XLR kontakter. Svinedyre Klotz kabler ;) er og på lista.
    Alt tiltenkt forsterkere og seff i andre enden.. mot hønna... (ja det er to NN´r der...) :rolleyes:
    Jeg har jo to muligheter slik jeg er det til og plassere Amps... og det er enten under eller i midten av skjenken.....
    Førstevalg var under... og nå er det i midten.... klok :confused: ...nope.

Men knaker så det tenker innimellom, ikke værst bare det.

D

Dåbbel J

Gjest
    Strøm = Powercon
    Høyttaler = Speakon
    Signal = XLR

Alt ifra Neutrik - No Nonsens - No Bullshit.

Klotz i alle kabler

KISS prinsippet.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rene proff oppsettet du får deg. Og lettvint med speakon. Du kommer neppe til å rense kontaktene annen hver mnd i allefall... :)

D

Dåbbel J

Gjest
    Svære metallklumper-kontakter får andre ta seg av... ser ikke fordelen med det.. opplys meg ihvertfall.
    Speakon er lite metall og kontakter som SITTER, for ukjente, så er det et låsesystem på selve kontakten..

Putt inn, vri med klokka - låst.

For meg er det en no brainer, andre får prioritere som dem vil....
    Og jeg vil vite hva som gir hvilken lyd.. derfor er det ikke et sammensurium av kabelmerker - på alle fronter...

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.000
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Mye fornuftig du kommer med her nå Jan Robert, likært!

/ Morten

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Jeg tror faen gutten begynner å bli voksen og få vett!!

D

Dåbbel J

Gjest
    Skjønner på innlegget ditt at du er alvorlig overtrøtt....... :rolleyes:

Men voksen er jeg... passert 30 for leeeenge siden, så da er en kjørt og veien til grava blir kortere for hver dag.
    MEN jeg har hatt en aldri så liten vekker, jeg har sugd til meg lærdom, tenkt og fundert, fått en masse innspill ifra artsfrender.
    Og ikke minst så har jeg prøvd og gi litt slipp på den "vanlige/tradisjonelle" tankegangen..... ikke sist, but last: Jeg har guttset på og bytte velkjente komponenter i anlegget.Altså for meg, det holder jo ikke noe verdensklasse det jeg har... eller har hatt, men dem har vært mer en gode for meg i mange år.
    Men nå er det nytt oppsett som krever helt andre ting av totalkjeden.
    Håpet mitt denne gangen er at jeg vil finne et komponent eller to kjeden som blir en stayer i mange år. Det beror jo på hvor jeg feiler hen.... :cool:

D

Dåbbel J

Gjest
    Jassågitt.. du likte dem Tomz... var det det at jeg skulle feile et sted du likte ? Hææ - Hææ ?? :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jassågitt.. du likte dem Tomz... var det det at jeg skulle feile et sted du likte ? Hææ - Hææ ?? :cool:
    Spennende å følge med på gutsingen din. Jeg er ikke deg og du er ikke meg, noe vi sikkert begge skal være glade for ;) Underholdende nok med buklandinger, men ingenting slår et vakkert telemarknedslag :D

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Snakker du om Brann igjen nå Tomz? Hehe... Blh kontra flh, pro cons JJ?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn