MEN gubben har ikke daua enda... nytt album som kommer snart og gammern holder nok ut til det...
Men onelineren om dop kommer ifra innledningen til Tool sin Third Eye
....
Og her kommer greia... jeg la ut link her for noen dager siden... Og det er jo ikke til å skjule at jeg venter på et album ifra den kanten.
Det er vel drøyt ti år siden 10000 Days kom ut...... Så hvordan nullstiller enn seg iht forventninger? Altså at dem skal komme med et "vanlig" album blir på en måte
en gedigen nedtur... enn forventer kanskje at dem skal komme med noe genialt som virkelig setter standaren i noen år..... Men realiteten er vel at dem kanskje er nogenlunde over middagshøyden sånn sett. For jeg tror for MJK sin del så er omtrent alt annet enn Tool viktigere for tia..... Han har en stor vingård som han styrer, og dette er en som DRIVER dette.. ikke bare en signatur på en vinflaske ala andre artister....
Og så har han Puscifer som et eget prosjekt uten så mange begrensninger på låtmateriale heller... tildels A perfect Circle og.... i det dem har gjort noen turneer...
Tool har og turnert i det siste... og gir vist litt smakebiter via riff for fremtidens TOOL låter. Men ingenting er visst skikkelig sammenhengende....
Og hos Tool... så skriver man all musikk først, før MJK setter tekst og stemme til det hele..... Første gang jeg leste om et nytt album var i 2010....
Men vet at dem har hatt sitt og stri med av rettsaker angående Copyright av bildemateriale.......
MEN 10 år er uansett jævla lenge og vente på nytt materiale fra kara..... og jeg tenker på hva som kommer.. kan dem overraske etter så lang tid, at det er verdt 10 års venting.....??