Jan-Jan´s ve og vel ..... og vel så det

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

Dåbbel J

Gjest
    En kompis av meg gikk på Type O negative konsert på Rockefeller for ca 15 år siden i lys beige kakishorts og hvit tskjorte, med sandaler..... det var jo midt på sommeren :rolleyes:

Uniformen der er svarte cowboyboots og ... ja svart svart og svart......

Han sto litt langt bak... hehe ;)

D

Dåbbel J

Gjest
    Karmona.... tror jeg må ta et kveldskurs med deg i musikk og folkeskikk ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.399
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Da var akevitten til jul sikret i år igjen, X-Cell (blunk-blunk) Ikke for å pirke eller virke son detaljnazi men slukapprobert skrives SlukApprobert (c) Sluket! :cool:

Alternativt fåes et stempel med dette på. JJ har ett på hver skinke. :eek:
    Beklager.. SlukApprobert (c) ;)

D

Dåbbel J

Gjest
    Lett testing av Horten by night... ikke noe å skryte av sålangt.
    Men det og se dem langveisfarende er alltid stas.. Gutty, Vermin & co har i år igjen tatt turen og det er stas... imorgen skal det lukte båtpuss dernede

U bet !!!!

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.000
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Vi gikk visst hver våre stier JJ, men ses vel om noen timer. :rolleyes:

/ Morten

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    En kompis av meg gikk på Type O negative konsert på Rockefeller for ca 15 år siden i lys beige kakishorts og hvit tskjorte, med sandaler..... det var jo midt på sommeren :rolleyes:

Uniformen der er svarte cowboyboots og ... ja svart svart og svart......

Han sto litt langt bak... hehe ;)
    Black, black, black, black number one! ;)

På tide å gi den en runde igjen. Takk for påminnelsen. :)

D

Dåbbel J

Gjest
    Type O... Har en masse flott musikk... og det forteller om en brutal vei i livet.....

Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Bare pass på å ikke la coveret på den første skiva ligge framme når du har besøk. ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det går an å gå andre veien også og lage en soulversjon av en heavylåt. The American Eagles versjon av Sabbaths Changes er flott! ;D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ikke helt ueffen den der, baluba. MEN, den skal i tilfelle kun høres, og ALDRI ses! Makan til fjasevideo!!!:mad:;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.399
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Denne syns jeg er mer vellykket som metalcover enn orginalen..
    Fikk både fot å vondt i nakken her ;)

D

Dåbbel J

Gjest

Siden vi går mot det ellevte året uten album ....så gir vi oss videre i og vente med klassikerne. :eek:

Heimdall

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Antall liker
    565
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Det går dessverre mot slutten for nok en stor poet. Jeg vokste opp med Cohens sanger, var på min første konsert med ham på Kalvøya i 1985, og siste i Halden i 2012.

D

Dåbbel J

Gjest
    Mørke tekster kommer i så mange forpakninger.... Endel av Cohens sanger har vist oss dette... sammtid så kommer han med smarte ord på livets vei.

Bra du fikk til og sett ham Heimdall :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Se der ja, da fikk jeg forsmaken på det nye albumet takket være deg. Hadde kanskje ikke gjettet det på forhånd ;)

Tror du må endre signaturen din. Dette var da et usedvanlig dårlig bidrag til ønsket, "Hold Norge Hedensk" :cool:

D

Dåbbel J

Gjest
    Folk får tru på hva dem vil..... Og jeg på mitt.
    Om jeg ikke skulle spilt musikk som er laget av musikere som ruser seg... fordi jeg er imot dop....... så hadde det blitt stille her :rolleyes:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det går dessverre mot slutten for nok en stor poet. Jeg vokste opp med Cohens sanger, var på min første konsert med ham på Kalvøya i 1985, og siste i Halden i 2012.
    Det er nesten litt bittersøtt. Historien om brevet til Marianne Ihlen på dødsleiet er noe av det mest rørende jeg har lest i det siste. Du så ham første gang på samme turné som jeg så ham i 1985. Men jeg opplevde fenomenet Cohen i Roskilde. Som musikkritiker hadde jeg allerede pushet hans siste album, Various Positions, både i mine programmer på Radio 102 (der jeg uttalte at enhver med respekt for seg selv må ha dette albumet i samlingen sin) og i min spalte i Haugesunds Avis. Det førte Various Positions til sin første topplassering på norske lokale lister før han fikk sin aller første førsteplass på noen nasjonale lister ever i nettopp Norge. Føler meg på en måte som en del av hans karrière, sammen med de andre norske musikkritikerne som i 1985 brakte ham til hans første nasjonale listetopp.

So long, Leonard! :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nei, det er klart det ikke er hyggelig, men han er vel 82 år, og har da jammen satt spor etter seg.
    Så Cohen på Kalvøya i 85 og Oslo konserthus 88. Konserthuset klart mest minneverdig da dette var en turnè i etterkant av albumet I`m Your Man.
    Der er det jo flere låter som er OK!:)

D

Dåbbel J

Gjest
    MEN gubben har ikke daua enda... nytt album som kommer snart og gammern holder nok ut til det... :rolleyes:

Men onelineren om dop kommer ifra innledningen til Tool sin Third Eye ....

Og her kommer greia... jeg la ut link her for noen dager siden... Og det er jo ikke til å skjule at jeg venter på et album ifra den kanten.
    Det er vel drøyt ti år siden 10000 Days kom ut...... Så hvordan nullstiller enn seg iht forventninger? Altså at dem skal komme med et "vanlig" album blir på en måte
    en gedigen nedtur... enn forventer kanskje at dem skal komme med noe genialt som virkelig setter standaren i noen år..... Men realiteten er vel at dem kanskje er nogenlunde over middagshøyden sånn sett. For jeg tror for MJK sin del så er omtrent alt annet enn Tool viktigere for tia..... Han har en stor vingård som han styrer, og dette er en som DRIVER dette.. ikke bare en signatur på en vinflaske ala andre artister....
    Og så har han Puscifer som et eget prosjekt uten så mange begrensninger på låtmateriale heller... tildels A perfect Circle og.... i det dem har gjort noen turneer...
    Tool har og turnert i det siste... og gir vist litt smakebiter via riff for fremtidens TOOL låter. Men ingenting er visst skikkelig sammenhengende....
    Og hos Tool... så skriver man all musikk først, før MJK setter tekst og stemme til det hele..... Første gang jeg leste om et nytt album var i 2010....
    Men vet at dem har hatt sitt og stri med av rettsaker angående Copyright av bildemateriale.......
    MEN 10 år er uansett jævla lenge og vente på nytt materiale fra kara..... og jeg tenker på hva som kommer.. kan dem overraske etter så lang tid, at det er verdt 10 års venting.....??

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.000
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Det kan de såklart, men uansett; betyr dette at Tool kan bli aktuelle for nyutgivelser,
    kan jeg kanskje endelig få tak i Ænima......

ShineySmileysGrin.jpg

/ Morten

D

Dåbbel J

Gjest
    Tja... planen er og gi ut album.
    Dem har vært i studio og laget noen låter visstnok.....
    Og om dem gjør som dem tidligere har gjort, så kommer vinylen til 10000 Days ca et halvt år før det nye albumet blir lansert.
    Dette har seff med markedsføring og gjøre... men syntes selv det er rart at dem ikke har gitt utt 10000 Days på vinyl før fordet.
    Den finnes på vinyl, men det er ikke en ofisiell versjon......... :mad:

Når det gjelder å anskaffe, så vil jeg jo seff anbefale alt,
    men oppriktig så bør Undertow og Aenima anskaffes fordi det er sånn dem ble kjent for sin stil.
    Lateralus bør inn i samlingen pga tekniske ferdigheter og god lyd IMHO.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.000
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Har alt av de på vinyl serru, bare ikke Ænima.....

D

Dåbbel J

Gjest
    Ååååååååååååh... du er der ja :rolleyes:

Ok... da er det vel best og sjekke discogs og amazon FØR det skjer noe ifra offisielt hold.... hehe
    Sånn....... prismessig :rolleyes:

D

Dåbbel J

Gjest
    Påtide med litt fredagsunderholdning her .......... :cool:
    Skavlis er for outrerte HAIFAI folk :rolleyes: :cool:

Her er det Svart Fredag som gjelder :mad:

8

8x12_TOM

Gjest
    Min mening er det motsatte, men det kommer sikker av at jeg hørte originalen live i Drammen for en liten stund tilbake:) Helt grei denne også. Snakker om Holy Diver

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn