også må du fortelle alle at de missforstår og ikke skjønner.JanR skrev:i værste fall.
Gratulerer med 300
også må du fortelle alle at de missforstår og ikke skjønner.JanR skrev:i værste fall.
Det har du selvsagt helt rett i.shaunv skrev:På tide at det kommer en parallell triode monoblokkutgave!JanR skrev:Ikke bare den mest fasinerende, antageligvis den beste også. Ha i bakhodet at det finns KUN 1 av den her.
/jan
Ikke glem å sjekk bremsene mandags morgen.Canales skrev:JanR skrev:Ikke bare den mest fasinerende, antageligvis den beste også. Ha i bakhodet at det finns KUN 1 av den her.shaunv skrev:Hvem har sagt at du har skrot andre enn deg selv? Du har jo den mest fasinerende effektampen her på sentralen.
/jan
jeg skulle akkurat til å si takk gud, men skal ikke være nebbete på en gledens dag som denne...
Ehhh jaØivindJ skrev:også må du fortelle alle at de missforstår og ikke skjønner.JanR skrev:i værste fall.
Gratulerer med 300
Hvis du har skjema til din, så finnes det sikkert en eller annen smarting her inne som kun gjør et par små forrandringer for å gjøre den om til en PT! 8)JanR skrev:Det har du selvsagt helt rett i.
Men...Tomas "byggeren" har flyttet til ett mindre lokale, ikke så mye plass til "hobbyen" lengre desverre. Flyttet fra Kista til Kungsholmen, flott beliggenhet - lite plass. Så vi får se.
Men hold tanken
/jan
LZpengesluk skrev:Program om rørforsterkere på svensk svt2 akkurat nå!!
Lögner! Er det siste som går ifølge programmet på nettsiden til svt2pengesluk skrev:Program om rørforsterkere på svensk svt2 akkurat nå!!
Nå kom det ikke som noe sjokk at du var raskere enn sluket ;Dbambadoo skrev:Gjelder å følge med vett du
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,39688.msg942763.html#msg942763
Var visst søndag det. :shaunv skrev:Lögner! Er det siste som går ifølge programmet på nettsiden til svt2pengesluk skrev:Program om rørforsterkere på svensk svt2 akkurat nå!!
;D ;Dpengesluk skrev:- og da ble en normalt trivelig herre fra Østfold RASKT flyttet fra "Single single Malt" og ned til "kun julekort" på lista her
Tung skjebne, det der...... :-\pengesluk skrev:- og da ble en normalt trivelig herre fra Østfold RASKT flyttet fra "Single single Malt" og ned til "kun julekort" på lista her
Uffa. Får prøve å gjøre det godt igjen når du svinger innom, etterhvertpengesluk skrev:- og da ble en normalt trivelig herre fra Østfold RASKT flyttet fra "Single single Malt" og ned til "kun julekort" på lista her
God plan, jeg holder kaffepengesluk skrev:Det tar vi til uka!! Jeg ringer.
20 år går fort når man venter på noe godtMilenko skrev:Triste greier, får nok en god samarbeidspartner i Forte da...
Jeg må nok innrømme at jeg fortsatt er svak for Forte/Klipsch lyden, men får vente til barna rører på seg om ca. 20 år ;D
Alltid festlig tråden din JanR !
Kompisen med Meishu'n får svare for seg selvGemini13 skrev:Ett eksempel er jo hjemme og hos de som sitter på BP utstyr. Enda mere interesant er en kompis som sitter på Meishu og har fått huket opp BP psu på'n....ingen nedtur og det på en amp til 80k eller deromkring.
Hva går forandringene ut på ???
Mvh
Geir
Hehe pokker ja.Milenko skrev:Må jo nesten være lov å skli ut litt av og til, gjør bare ting morsommere det ;D
Bra beskrivelse JanJanR skrev:Kompisen med Meishu'n får svare for seg selvGemini13 skrev:Ett eksempel er jo hjemme og hos de som sitter på BP utstyr. Enda mere interesant er en kompis som sitter på Meishu og har fått huket opp BP psu på'n....ingen nedtur og det på en amp til 80k eller deromkring.
Mvh
Geir
Men tror vi opplevde mye av det samme.
RolfOzzy sitter på AA amp m/BP psu, kommer sikkert med en kommentar eller to skal du se.
Sikker ett par til der ute også som har erfaringer med BP psu.
Men tilbake til anlegget her.
Man har jo vært nøyd med tingenes tilstand, uten at det kom som ett sjokk kanskje. De fleste av oss er vel det til vi får prøvd litt annet/oppgradert.
Nå skal det sies at jeg har vært mye hos RolfOzzy både før og etter BP psu kom i hus, så famlet ikke helt i blinde.
Men likefullt er man jo ille spent på hvordan det vil slå ut hos en sjøl.
Må innrømme at jeg hadde ille store forhåpninger til det her, og når sant skal sies var ikke (følt) forskjell så kjempestor den første timen eller to. Altså det var helt klart skjedd noe, merket det veldig godt i de nedre oktavene med engang, ikke mye slingring nei
Men etter noen timer og kvelder så merker man at det har faktisk skjedd mye mere enn først antatt. Roen, det berømte svarte teppet (dvs mindre støy), følelsen av å ha en masse krefter, kan også leses som --> aldri stresset, syns jaggu rommet vokste litt også jeg men. Føles som lyden har sluppet høytalerne enda mere, mere kjøtt på beina er vel også ett ord som popper opp. Fender's låter så bra som aldri før
Så tilbake til kort ver.
Ro, krefter, maler ett stort rom, veldig støyfritt/sort bakgrunn, mere kjøtt på beina.
Skjønner jo bedre nå hva gutta snakker om når det nevnes psu i en eller annen form og viktigheten av å ha en BRA en. Være seg ekstern eller intern. La meg si det sånn, tror ikke jeg hadde hatt råd til en ny amp som matcher det BP psu gjør med ampen min. Så da kan man vel konkludere med at BP psu er uten tvil ett løft, her hos meg, til ikke mange kronene. Og vil garantert være det til mange andre amper.
Og til de andre gutta som har eller har hatt BP psu på amper eller pre's, del gjerne erfaringene deres.
/jan
Takker for svar, får gruble litt til :JanR skrev:Kompisen med Meishu'n får svare for seg selvGemini13 skrev:Ett eksempel er jo hjemme og hos de som sitter på BP utstyr. Enda mere interesant er en kompis som sitter på Meishu og har fått huket opp BP psu på'n....ingen nedtur og det på en amp til 80k eller deromkring.
Mvh
Geir
Men tror vi opplevde mye av det samme.
RolfOzzy sitter på AA amp m/BP psu, kommer sikkert med en kommentar eller to skal du se.
Sikker ett par til der ute også som har erfaringer med BP psu.
Men tilbake til anlegget her.
Man har jo vært nøyd med tingenes tilstand, uten at det kom som ett sjokk kanskje. De fleste av oss er vel det til vi får prøvd litt annet/oppgradert.
Nå skal det sies at jeg har vært mye hos RolfOzzy både før og etter BP psu kom i hus, så famlet ikke helt i blinde.
Men likefullt er man jo ille spent på hvordan det vil slå ut hos en sjøl.
Må innrømme at jeg hadde ille store forhåpninger til det her, og når sant skal sies var ikke (følt) forskjell så kjempestor den første timen eller to. Altså det var helt klart skjedd noe, merket det veldig godt i de nedre oktavene med engang, ikke mye slingring nei
Men etter noen timer og kvelder så merker man at det har faktisk skjedd mye mere enn først antatt. Roen, det berømte svarte teppet (dvs mindre støy), følelsen av å ha en masse krefter, kan også leses som --> aldri stresset, syns jaggu rommet vokste litt også jeg men. Føles som lyden har sluppet høytalerne enda mere, mere kjøtt på beina er vel også ett ord som popper opp. Fender's låter så bra som aldri før
Så tilbake til kort ver.
Ro, krefter, maler ett stort rom, veldig støyfritt/sort bakgrunn, mere kjøtt på beina.
Skjønner jo bedre nå hva gutta snakker om når det nevnes psu i en eller annen form og viktigheten av å ha en BRA en. Være seg ekstern eller intern. La meg si det sånn, tror ikke jeg hadde hatt råd til en ny amp som matcher det BP psu gjør med ampen min. Så da kan man vel konkludere med at BP psu er uten tvil ett løft, her hos meg, til ikke mange kronene. Og vil garantert være det til mange andre amper.
Og til de andre gutta som har eller har hatt BP psu på amper eller pre's, del gjerne erfaringene deres.
/jan
HCS skrev:Hva koster en slik psu ? Og kan den lages for monoblokker også ??
BHO skrev:HCS skrev:Hva koster en slik psu ? Og kan den lages for monoblokker også ??
Monoblokker er ikke noe problem, men du trenger 2 stk. PSU ;D
....og dobbelt så dyrt.Canales skrev:BHO skrev:HCS skrev:Hva koster en slik psu ? Og kan den lages for monoblokker også ??
Monoblokker er ikke noe problem, men du trenger 2 stk. PSU ;D
enda bedre.
dobbelt så bra. 8)
WTF?kise skrev:weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Helt klartH.R skrev: