JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    JanR skrev:
    Ikke bare den mest fasinerende, antageligvis den beste også. Ha i bakhodet at det finns KUN 1 av den her.

;)

/jan
    På tide at det kommer en parallell triode monoblokkutgave!
    Det har du selvsagt helt rett i.
    Men...Tomas "byggeren" har flyttet til ett mindre lokale, ikke så mye plass til "hobbyen" lengre desverre. Flyttet fra Kista til Kungsholmen, flott beliggenhet - lite plass. Så vi får se.

Men hold tanken ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Canales skrev:
    JanR skrev:
    shaunv skrev:
    Hvem har sagt at du har skrot andre enn deg selv? Du har jo den mest fasinerende effektampen her på sentralen. ;)
    Ikke bare den mest fasinerende, antageligvis den beste også. Ha i bakhodet at det finns KUN 1 av den her.

;)

/jan

jeg skulle akkurat til å si takk gud, men skal ikke være nebbete på en gledens dag som denne...
    Ikke glem å sjekk bremsene mandags morgen.

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    Det har du selvsagt helt rett i.
    Men...Tomas "byggeren" har flyttet til ett mindre lokale, ikke så mye plass til "hobbyen" lengre desverre. Flyttet fra Kista til Kungsholmen, flott beliggenhet - lite plass. Så vi får se.

Men hold tanken ;)

/jan
    Hvis du har skjema til din, så finnes det sikkert en eller annen smarting her inne som kun gjør et par små forrandringer for å gjøre den om til en PT! 8)

Tenk da. Hvert hjørnehorn får sin helt egen svamp!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.491
    Torget vurderinger
    23
    Program om rørforsterkere på svensk svt2 akkurat nå!!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.491
    Torget vurderinger
    23
    - med feite Marshall stack'er

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    pengesluk skrev:
    Program om rørforsterkere på svensk svt2 akkurat nå!!
    Lögner! Er det siste som går ifølge programmet på nettsiden til svt2

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.491
    Torget vurderinger
    23
    - og da ble en normalt trivelig herre fra Østfold RASKT flyttet fra "Single single Malt" og ned til "kun julekort" på lista her :eek:

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    - og da ble en normalt trivelig herre fra Østfold RASKT flyttet fra "Single single Malt" og ned til "kun julekort" på lista her :eek:
    ;D ;D

/jan

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.249
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    pengesluk skrev:
    Tung skjebne, det der...... :-\

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    Uffa. Får prøve å gjøre det godt igjen når du svinger innom, etterhvert :)

Trenger iofs litt proff hjelp av deg også, nei ikke en skulder å gråte på men luft. Må finne på noe i garasjen før høst-vinter setter inn for fullt.

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.491
    Torget vurderinger
    23
    Det tar vi til uka!! Jeg ringer. Er vaflene over pari så får vi heller ta en titt på den lista igjen, da...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Og da var S-500 ute av huset. Litt trist, må nok bli en gravøl, til.

Det hyggelige er jo at den nye eieren skal bruke'n på Klipsch Forte ;D
    Vil tro det blir en morro kombo ja.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Triste greier, får nok en god samarbeidspartner i Forte da...
    Jeg må nok innrømme at jeg fortsatt er svak for Forte/Klipsch lyden, men får vente til barna rører på seg om ca. 20 år ;D

Alltid festlig tråden din JanR !

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Triste greier, får nok en god samarbeidspartner i Forte da...
    Jeg må nok innrømme at jeg fortsatt er svak for Forte/Klipsch lyden, men får vente til barna rører på seg om ca. 20 år ;D

Alltid festlig tråden din JanR !
    20 år går fort når man venter på noe godt :D

Kjerirnga Forte II oppe så jeg har helgardert meg ;)
    Burde jo selvsagt hatt ett par her nede også, syns jeg da. Jaja, ikke noe stress.
    Har jo 2 amper her ennå, Svampen og min gamle S-300. Ingen krise mao.

Takk for det Mil. Nå skal det jo sies at det sklir ut innimellom, jeg skylder på de andre. Skal ikke nevne navn ;D

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Må jo nesten være lov å skli ut litt av og til, gjør bare ting morsommere det ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Gemini13 skrev:
    Ett eksempel er jo hjemme og hos de som sitter på BP utstyr. Enda mere interesant er en kompis som sitter på Meishu og har fått huket opp BP psu på'n....ingen nedtur og det på en amp til 80k eller deromkring.

Hva går forandringene ut på ???

Mvh
    Geir
    Kompisen med Meishu'n får svare for seg selv :)
    Men tror vi opplevde mye av det samme.
    RolfOzzy sitter på AA amp m/BP psu, kommer sikkert med en kommentar eller to skal du se.
    Sikker ett par til der ute også som har erfaringer med BP psu.

Men tilbake til anlegget her.
    Man har jo vært nøyd med tingenes tilstand, uten at det kom som ett sjokk kanskje. De fleste av oss er vel det til vi får prøvd litt annet/oppgradert.
    Nå skal det sies at jeg har vært mye hos RolfOzzy både før og etter BP psu kom i hus, så famlet ikke helt i blinde.
    Men likefullt er man jo ille spent på hvordan det vil slå ut hos en sjøl.
    Må innrømme at jeg hadde ille store forhåpninger til det her, og når sant skal sies var ikke (følt) forskjell så kjempestor den første timen eller to. Altså det var helt klart skjedd noe, merket det veldig godt i de nedre oktavene med engang, ikke mye slingring nei :)
    Men etter noen timer og kvelder så merker man at det har faktisk skjedd mye mere enn først antatt. Roen, det berømte svarte teppet (dvs mindre støy), følelsen av å ha en masse krefter, kan også leses som --> aldri stresset, syns jaggu rommet vokste litt også jeg men. Føles som lyden har sluppet høytalerne enda mere, mere kjøtt på beina er vel også ett ord som popper opp. Fender's låter så bra som aldri før ;)

Så tilbake til kort ver.
    Ro, krefter, maler ett stort rom, veldig støyfritt/sort bakgrunn, mere kjøtt på beina.

Skjønner jo bedre nå hva gutta snakker om når det nevnes psu i en eller annen form og viktigheten av å ha en BRA en. Være seg ekstern eller intern. La meg si det sånn, tror ikke jeg hadde hatt råd til en ny amp som matcher det BP psu gjør med ampen min. Så da kan man vel konkludere med at BP psu er uten tvil ett løft, her hos meg, til ikke mange kronene. Og vil garantert være det til mange andre amper.

Og til de andre gutta som har eller har hatt BP psu på amper eller pre's, del gjerne erfaringene deres.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Må jo nesten være lov å skli ut litt av og til, gjør bare ting morsommere det ;D
    Hehe pokker ja.
    Altså, er en grens for hvor lenge man skal male om det samme anlegget/rommet. Må spe på litt med annet ;)
    Og her i huset er det jo sjelden stillestand. Og man tusler her nede i bunkersen, tenker og grubler litt.
    Tror ikke det skjer så mye mer spennende her før utover høst-vinter. Intil da, svada er tilatt ;D

/jan

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    JanR skrev:
    Gemini13 skrev:
    Ett eksempel er jo hjemme og hos de som sitter på BP utstyr. Enda mere interesant er en kompis som sitter på Meishu og har fått huket opp BP psu på'n....ingen nedtur og det på en amp til 80k eller deromkring.

Mvh
    Geir
    RolfOzzy sitter på AA amp m/BP psu, kommer sikkert med en kommentar eller to skal du se.

Man har jo vært nøyd med tingenes tilstand, uten at det kom som ett sjokk kanskje. De fleste av oss er vel det til vi får prøvd litt annet/oppgradert.
    Nå skal det sies at jeg har vært mye hos RolfOzzy både før og etter BP psu kom i hus, så famlet ikke helt i blinde.
    Må innrømme at jeg hadde ille store forhåpninger til det her, og når sant skal sies var ikke (følt) forskjell så kjempestor den første timen eller to. Altså det var helt klart skjedd noe, merket det veldig godt i de nedre oktavene med engang, ikke mye slingring nei :)
    Men etter noen timer og kvelder så merker man at det har faktisk skjedd mye mere enn først antatt. Roen, det berømte svarte teppet (dvs mindre støy), følelsen av å ha en masse krefter, kan også leses som --> aldri stresset, syns jaggu rommet vokste litt også jeg men. Føles som lyden har sluppet høytalerne enda mere, mere kjøtt på beina er vel også ett ord som popper opp. Fender's låter så bra som aldri før ;)

Så tilbake til kort ver.
    Ro, krefter, maler ett stort rom, veldig støyfritt/sort bakgrunn, mere kjøtt på beina.

Skjønner jo bedre nå hva gutta snakker om når det nevnes psu i en eller annen form og viktigheten av å ha en BRA en. Være seg ekstern eller intern. La meg si det sånn, tror ikke jeg hadde hatt råd til en ny amp som matcher det BP psu gjør med ampen min. Så da kan man vel konkludere med at BP psu er uten tvil ett løft, her hos meg, til ikke mange kronene. Og vil garantert være det til mange andre amper.

Og til de andre gutta som har eller har hatt BP psu på amper eller pre's, del gjerne erfaringene deres.

/jan
    Bra beskrivelse Jan :)

Gemini13

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Antall liker
    113
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Gemini13 skrev:

Mvh
    Geir

Så tilbake til kort ver.

/jan
    Takker for svar, får gruble litt til ::)
    Mvh
    Geir

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.646
    Torget vurderinger
    2
    Kan skrive under på mye av det Jan beskriver om PSU. Bortsett fra at jeg merka hvor mye mer trøkk og fart det hadde blitt bare noen strofer inn på første låten. (Dylan selvfølgelig)

Da var avgjørelsen tatt, og det tok ikke lange tiden før Mr. Gary News hadde bestillingen min. Jeg har riktignok den lille utgaven som ikke blir lagd mer. Men den er jaggu god nok. Har aldri prøvd den store her, så om jeg går glipp av noe aner jeg ikke.

Så etter den kom i hus så har det vært 300B Turbo her. :)

Det må vel være ca. 4 år den har vært her nå tror jeg. Og den skal ikke ut.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tror border patrol psu vil være et løft for de aller fleste rørforsterkere.
    mine egne erfaringer og rapporter fra folk og fe er så entydige at det ville vært dumt å tro noe annet.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva koster en slik psu ? Og kan den lages for monoblokker også ??

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    pris: send en mail til border patrol og spør gary dews direkte.
    monoblokker: jepp, gary fikser sikkert dette.

men merk at det ikke er alle amper som kan hektes på en bp psu.
    gary kan fortelle deg alt du trenger å vite.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for råd :). Hva trenger Gary å vite fra min kant ang mine monoblokker ?

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    HCS skrev:
    Hva koster en slik psu ? Og kan den lages for monoblokker også ??

Monoblokker er ikke noe problem, men du trenger 2 stk. PSU ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    JanOlav skrev:
    ....og dobbelt så dyrt. :p
    l

Flisespikker!
    Helt klart ;)

Alvorlig talt, jeg sliter med å finne noe som er mere verdt å bruke pengene på enn BP psu. Iaf til de med passe oppegående amper.
    14000,- sånn ca. for en psu (MB/stor) ny inn til norge alt inkl.
    Seriøst, det er verdt det.

Burde vel strengt tatt fått meg en til M2'n også, sånn etterhvert iaf.

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn