JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    hva vil du si toppene har gjort med lyden kontra de andre ?
    ALK horna gjør alt bedre, basta. I mine ører da selvsagt.
    Kan med hånda på hjertet si at jeg har aldri hatt bedre lyd. Jaggu ikke sikker på hvordan jeg skal forklare det ;)
    ALK har har en mørkere klang, totalt fritt for "støy" (kan også lese som veldig sort bakgrunn), spiller totalt sømnløst/helhetlig, tegner opp store rom (alle veier), 100% int.med bass - diskant, ja i det hele tatt. Trehorn er, for meg, veien og lyset ;)

Det må nevnes, nye strømledninger til dac og Rega (internt i dac og int-ekst. på Rega) gjorde også susen. De små ting vet du :)

Livet er godt, det spilles mye musikk og det nydes.

/jan
    det er slik jeg opplevde forskjellen da jeg fikk inn alk horna her au :cool:
    Der ser du :D
    Er jo nesten så man må finne fram lommetørkle.

Henter foresten DV-747a torsdag, AN driverket er nok oppe og går ila neste uke.
    Men tror både DV og AN skal få noe å bryne seg på, Rega spiller skummelt bra nå ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hej JanR, har selv købt sådan en old Sony CD x505es, som fungerer 100% imponerende og er 9/10 mint kondt. det sgu lækkert med sådanne "a-ha-oplevelser" (siger man på dk).
    Vis vedlegget 142637
    En nydelig spiller :) Gratulerer.
    Er noe med utseende på de der som får en til å smelte.
    Kjerringa sin 555 har ikke det flott utseende må jeg innrømme, men en bra spiller er det.

/jan

Witthoff

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2008
    Antall liker
    52
    Sted
    Fra der hvor spiritussen er billig, Denmark.
    [/QUOTE]

Kjerringa sin 555 har ikke det flott utseende må jeg innrømme, men en bra spiller er det.

/jan[/QUOTE]

I sin tid før jeg endte bag bardisken (jeg hader øl
    gif_Snappy.gif
    ), tror du på den...!). Var jeg sælger i en audio-butik, her havde jeg mulighed for at prøve i sær Sony-produkter, fed tid mann.

Havde også den 555' at home, men efter en uge opgraderede jeg til en 777', som selv i dag, er det den mest aneloge-lydende cd-spiller jeg kan huske, af alle dem jeg har hørt i mit eget setup.

Det som er helt outstanding, er jo at nogle af de gamle superprodukter stadigt fungerer så overbevisende.
    icon_hats_off.gif

Lige nogle flere inside oplode af min x505es'
    cd x505es.jpg

cd x 505 es.jpg

Sist redigert:

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    i sin tid før jeg endte bag bardisken (jeg hader øl Vis vedlegget 142639 ), tror du på den...!). Var jeg sælger i en audio-butik, her havde jeg mulighed for at prøve i sær Sony-produkter, fed tid mann.

Havde også den 555' at home, men efter en uge opgraderede jeg til en 777', som selv i dag, er det den mest aneloge-lydende cd-spiller jeg kan huske, af alle dem jeg har hørt i mit eget setup.

Det som er helt outstanding, er jo at nogle af de gamle superprodukter stadigt fungerer så overbevisende. Vis vedlegget 142642

Lige nogle flere inside oplode af min x505es'
    Vis vedlegget 142641
    Vis vedlegget 142640 [/QUOTE]

En danske som ikke drikker øl ?! Hva pokker... :D

Takk for at du deler både bilder og erfaring med de gamle kjempene.
    Har og har hatt xa-30/2x xa5 og 555. Kjerringa er ille begeistret for de Sony spillerne. Og ho har ett poeng, de er velbygd og spiller faktisk bra. Både som cd spiller og driverk.
    Vel...xa-30 var vel ikke verdens beste cd spiller men helt ok som driverk.
    Ser at Sony har brukt bra deler/komponenter (alder og pris tatt i betraktning), bra ledninger, ja i det hele tatt godt sammenskrudd :)

Hvor vil du si 505 ligger sånn rent lydmessig ?

/jan

Witthoff

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2008
    Antall liker
    52
    Sted
    Fra der hvor spiritussen er billig, Denmark.

Har og har hatt xa-30/2x xa5 og 555. Kjerringa er ille begeistret for de Sony spillerne. Og ho har ett poeng, de er velbygd og spiller faktisk bra. Både som cd spiller og driverk.
    Ser at Sony har brukt bra deler/komponenter (alder og pris tatt i betraktning), bra ledninger, ja i det hele tatt godt sammenskrudd :)

/jan
    JanR, din kvinde har jo indset, at brugeroverfladen på selv gamle Sony cd.sp, er simpel, hurtigt og helt logisk, hvilket alle andre mærker har afvist totalt (forbrugerne har ikke veto).

Lige på og hårdt, den gamle 555 er langt under 777', så køb den om du kan få den for 2T. Selv jagter jeg en 779', da jeg mangler at høre den i mit set up, det siges at være den ultimative "old-over", for de gamle drenge, er du med :)

Min x505'er, spiller nærmest som en Denon 103', forstået sådan at lydbilledet er lidt smaller i en V-form, men har en god fylde med en meget fin mellemtone og blødt top. og som en gæst sagde, "oj for en god bass".

At vi så samtidigt taler om en gammel Laserlinse, er i tillæg, et enormt lydfilosofi område, som selvklart skal debatteres en andet sted (ved disken).

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.643
    Torget vurderinger
    2
    Nå har du jaggu passert Ulka som Østfolds skrotnisse Jan. Du fortjener en medalje for det. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

/jan
    JanR, din kvinde har jo indset, at brugeroverfladen på selv gamle Sony cd.sp, er simpel, hurtigt og helt logisk, hvilket alle andre mærker har afvist totalt (forbrugerne har ikke veto).

Lige på og hårdt, den gamle 555 er langt under 777', så køb den om du kan få den for 2T. Selv jagter jeg en 779', da jeg mangler at høre den i mit set up, det siges at være den ultimative "old-over", for de gamle drenge, er du med :)

Min x505'er, spiller nærmest som en Denon 103', forstået sådan at lydbilledet er lidt smaller i en V-form, men har en god fylde med en meget fin mellemtone og blødt top. og som en gæst sagde, "oj for en god bass".

At vi så samtidigt taler om en gammel Laserlinse, er i tillæg, et enormt lydfilosofi område, som selvklart skal debatteres en andet sted (ved disken).
    Kjerringa vil ikke la meg låne 555, tenkte å teste den som driverk men neida....kvinnfolk :D
    Den gjør absolutt en god jobb i hennes anlegg, halvt-vintage det hun sitter på. Syns det spiller bra jeg og så lenge hun er nøyd er det fred i heimen.

Ja du, skulle man litt penger til overs og ramle over en 777 så spørs det ja. Vi får se utover høsten :)

Mkay, 505 høres spennende ut. Man er jo glad i musikk, ikke så ille glad i lyd så... ;)

Tror jaggu jeg setter på en cd til og henter meg litt mere kaffe.

/jan

rørlig

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Takk for kaffe , prat og musikk i dag Jan.Ble jo bare en liten kjappis men detlåterntegælidettanei.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Og sitter her fortsatt, skremmende.
    Vel...har vært en liten tur ute og hentet en Pioneer DV-747A ;)
    Strøken, en eier siden ny, funker au.

Nå spørs det om den er noen match for Rega'n :cool:

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Og hvordan funka Pioneer kontra Rega ? :rolleyes:
    Funker iaf ;)
    I kveld har det kun blitt bakgrunnsmusikk, vært opptatt med singel malt og løst noen verdens problemer med noen kompiser fra UK.

Er formen brukelig i morra, hehe, så får man vel leke litt.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ett par bilder av dråget, ikke mye å vise fram kanskje....men ett dugelig driverk er det helt klart. Med riktig dig kabel selvsagt ;)

P1010451.JPG

Måtte brå-slenge-ihopes en Vivanco coax. Det greiene som fulgte med (som tidligere eier kjøpte som Vivanco er alt annet enn Vivanco) men den er jo blå og fin da :cool:

P1010448.JPG

/jan

Sist redigert:

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ett siste.

P1010449.JPG

Fortsatt ikke fått testet mot Rega men tro meg...den spiller ikke dårlig den der (som driverk)
    Kjekt at den tar de fleste format, også HB plater ;)

/jan

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for lytten igår... Nå har du den beste lyden jeg har hørt til nå...Ikke i tvil om at Birgers topper er de som gir den beste musikk gleden over ulike sjangre. Og de fikk jo prøvd seg litt igår... :cool:

Vedr. drivverk har du helt rett, det hadde ikke vært lett å skille Pioneer kontra Rega.. Men jeg fikk vel at det var ørlitt bedre utklinging på Rega, og et større lydbilde. Hvor Pioneer ble litt mer traust midt i lydbildet.. Dette var såklart bare på den musikken vi spilte der og da, som etterhvert ble temmelig obskur. Og jeg fikk avdekket at Jan har mangler i samlinga. Mangler som han må rette opp i ... ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Takk for titten :)
    Hehe Matt. W er ikke det største tapet men skal pokker meg få tak i bare for å spille for deg neste gang :D

Og jepp, er veldig nøyd med ALK hønna. Ikke uenig med deg at det er den beste lyden jeg har hatt her ;)
    Men nå er det å hoppe i dressen, komme seg i bryllup. Skal vistnok være i kirken til 16.00

/jan

Sist redigert:

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.277
    Sted
    Oslo
    Ett siste.

Vis vedlegget 142840

Fortsatt ikke fått testet mot Rega men tro meg...den spiller ikke dårlig den der (som driverk)

/jan
    Må bare si meg mer & mer imponert:). Noen liker få bokser & et minimalistisk/futuristisk anlegg(G-nøkkel). Flere bokser og noe rot tiltaler meg langt mer. Vanskeligere å holde støv-jævelen borte, men musikken er vel i høysetet?

mvh

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ett siste.

Vis vedlegget 142840

/jan
    Må bare si meg mer & mer imponert:). Noen liker få bokser & et minimalistisk/futuristisk anlegg(G-nøkkel). Flere bokser og noe rot tiltaler meg langt mer. Vanskeligere å holde støv-jævelen borte, men musikken er vel i høysetet?

mvh
    Har gitt opp forlengst å holde antall bokser nede - og ha det ryddig :)
    Vel ett slags system er det jo men du vet... hehe.

Fant ut her om dagen at det er faktisk nesten bare gamle bokser her, eneste "nye" er audion riia.
    Nuvel.
    Rega fra 99, dac fra 95, dvd spiller fra 02. Artige comboer det der ser du.

Og ja, musikken kommer først, alltid :)

Jo....du må selvagt svinge innom ved annleding, kaffe og anlegg er beredt 24/7 :)

/jan

Sist redigert:

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Synes du har en fin samling jeg, alltid moro å se og lese om de tingene du tester ut i anlegget, nytt er jo ikke nødvendig vis bedre :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Synes du har en fin samling jeg, alltid moro å se og lese om de tingene du tester ut i anlegget, nytt er jo ikke nødvendig vis bedre :)
    Det har du rett i :)

Endel ting er man nysgjerrig på, men tror jeg begynner å bli " tålig i mål "
    Når det gjelder bokser, tror det er greit som det er. Pioneer dv-747 og AN driverket er nok mine siste innkjøp på den fronten. Skal ha 2 driverk, så får se hvem som må gå ;) Rega blir selvsagt. Når det gjelder hønna, er vel 95% ferdig eller deromkring. Litt småpussel med filter og denslags utover høsten tenker jeg.
    ALK hønna er uten tvil de som passer best inn her, i mine ører. Så får se om jeg får til en deal der.

Kjører på Joplin ampen nå om dagen, oppførst seg sånn passe bra, fusket ett par ganger dog. Levere den til rep/service litt nærmere høsten.
    Ellers lite nytt, spiller musikk når anledningene byr seg, er jo ikke akkurat utevær her hos oss....grr.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har planen klar jeg så er egentlig mer eller mindre i spare modus for tiden :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Har planen klar jeg så er egentlig mer eller mindre i spare modus for tiden :)
    Hehe antar at det ikke er noen vits å mase på deg ;)

Har vel litt stående her som skulle vært lagt ut for salg. Blitt kvitt endel heldigvis, tar bare plass.
    Vi får se på't utover.

/jan

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kjøpt meg et drivverk til jeg..Samlemani..Ups... Noe gammelt amerikansk ræl.. :cool:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Neida...Theta er for wimps... Hehe... Dvs , litt morsomt å prøve noe uprøvd som ikke koster et lass med penger... Og produsenten eies av Klipsch.. Dagens nøtt for deg Jan, men regner med at du takler den greit ... :rolleyes:

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ting som jeg skal ha inn etterhvert ifølge min slagplan... Fostex woodhorn, Drivverk til cd (Thulen har rundet 10 år, er sikkert ikke evig varende og det finnes sikkert bedre, synes woo audio sin så lekker ut), platespiller rigg, dvs. drivverk, riaa, pu osv. og ny rør amp (el34 se ampen har litt brum, ikke plagsomt under spilling, men lider man av hifi nevrosa så...).

Omgjøring av husplan (langt frem), rive lettvegg på loftstue og sette opp lettvegg på stue, litt mindre hovedstue, men får da soverom nede samt dobbelt så stort lytterom. Kan jo uansett være greit med to stuer når kidsa vokser seg til litt mer :)

Ps. har allerede advart kona om at jeg antageligvis etterhvert vil utvikle en sterk samlemani i forhold til hifi syken... Så hun er hvertfall forberedt på hva fremtiden vil bringe...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Neida...Theta er for wimps... Hehe... Dvs , litt morsomt å prøve noe uprøvd som ikke koster et lass med penger... Og produsenten eies av Klipsch.. Dagens nøtt for deg Jan, men regner med at du takler den greit ... :rolleyes:
    Orker ikke tenke, det er lørdag hehe. Men grats endå.
    Du har ikke solgt Yamaha'n ?

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ting som jeg skal ha inn etterhvert ifølge min slagplan... Fostex woodhorn, Drivverk til cd (Thulen har rundet 10 år, er sikkert ikke evig varende og det finnes sikkert bedre, synes woo audio sin så lekker ut), platespiller rigg, dvs. drivverk, riaa, pu osv. og ny rør amp (el34 se ampen har litt brum, ikke plagsomt under spilling, men lider man av hifi nevrosa så...).

Omgjøring av husplan (langt frem), rive lettvegg på loftstue og sette opp lettvegg på stue, litt mindre hovedstue, men får da soverom nede samt dobbelt så stort lytterom. Kan jo uansett være greit med to stuer når kidsa vokser seg til litt mer :)

Ps. har allerede advart kona om at jeg antageligvis etterhvert vil utvikle en sterk samlemani i forhold til hifi syken... Så hun er hvertfall forberedt på hva fremtiden vil bringe...
    :D :D

Mye på gang unge mann, spennende :)
    Skal holde ett godt øye med tråden din.

Driverk, mye spennende der ute helt klart.

/jan

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Neida. Yamaha blir til jeg får se hvordan de to tingene gjør seg imot hverandre... Håvard synes jo Yamaha er svært god så noe må den jo ha... Det er en slik er jeg har kjøpt....

acu.jpg

11 kg amerikansk ræl, men funker det som drivverk er jeg happy..Og som alltid, kult å ha noe ikke alle sitter på...Så får en se om Yamaha får reisepass på tross av agt den er svært god...Må få lagt ut dac'en idag og...Makan til stress... :rolleyes:

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Neida. Yamaha blir til jeg får se hvordan de to tingene gjør seg imot hverandre... Håvard synes jo Yamaha er svært god så noe må den jo ha... Det er en slik er jeg har kjøpt....

Vis vedlegget 143920

11 kg amerikansk ræl, men funker det som drivverk er jeg happy..Og som alltid, kult å ha noe ikke alle sitter på...Så får en se om Yamaha får reisepass på tross av agt den er svært god...Må få lagt ut dac'en idag og...Makan til stress... :rolleyes:
    Jøss, var ikke klar over at Acu hadde denslags engang jeg da, noe utdatert her skjønner jeg hehe.
    Blir morro å se-høre hvordan den gjør seg.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Appropå drev. Hev meg over AN drevet med lyst og skrutrekkere tidligere i dag. Bytte laser var planen.
    Bare for å ha sagt det....jævla duste kabinett på Zero driverket !

Nuvel, fikk demontert røkla, fikk av gamle laser'n (kss-213c) og ser jo at det her " kommer aldri i ville helvete til å gå...."
    Bytte-laser er en kss-210a, som vistnok skulle passe og ble levert i endel av Zero driverkene har jeg blitt fortalt. Men neida....fader ikke samme kontaktene på de to laserne, ellers kliss lik.

Så da er det tilbake til tegnebordet, få tak i kss-213c og krysse fingrene ;)
    Det positive er jo at nå vet man hvordan, og fikk jo renset litt inni der i samme slengen.

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn