Diverse JanRs begravelse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kjell Norvald

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.01.2013
    Innlegg
    67
    Antall liker
    44
    Sted
    Fredrikstad
    Alle som heter Jan og har horn har gode venner.



    Vi var heldige som kjente JanR.


    /JR

    / Jan R

    Ja vi er mange som er heldige å ha kjent JanR Han har vært en god kamerat av meg i mange år 20+
    Dette er så ille det gikk jo så fort fikk nesten ikke tid til å si adjø. Gruer meg til begravelsen men må igjennom det,
    Blir bedre etterpå. Hyggelig at det blir så mange fra forumet som kommer.



    Mvh

    Kjell Norvald Andersson
     
    J

    J.J

    Gjest
    Alle som heter Jan og har horn har gode venner.



    Vi var heldige som kjente JanR.


    /JR

    / Jan R

    Ja vi er mange som er heldige å ha kjent JanR Han har vært en god kamerat av meg i mange år 20+
    Dette er så ille det gikk jo så fort fikk nesten ikke tid til å si adjø. Gruer meg til begravelsen men må igjennom det,
    Blir bedre etterpå. Hyggelig at det blir så mange fra forumet som kommer.



    Mvh

    Kjell Norvald Andersson

    Det er som jeg sier: Døden er så endelig, og den er så brutal. Begravelsen blir tøff, mer er det ikke å si.


    MEN....... I tia etter på - når enn finner vateret igjen, så kommer minnene, og da blir det: Husker du dengang da........ :rolleyes:
    JanR blir husket på, og det på en god måte.
    Han ville sikkert at vi heller skulle tatt en fest, men vi finner nok tid til det og engang :cool:


    /JR
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.145
    Antall liker
    57.036
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Jeg kommer i begravelsen og betaler gjerne de 160kr

    Mvh
    ove
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.288
    Antall liker
    30.784
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Konemor vil se flest mulig av oss der, selvfølgelig!

    Men jeg har nå møtt'a i butikken med full handlevogn mer enn en gang, og det er ikke snakk om
    innkjøp for en uke av gangen, en dag eller to, så har vogna topp, det er en stor husholdning....

    For å være litt brutal; å få noen i bakken i dag, koster det hvite ut av øya! Fulgte min far til graven i sommer,
    det var ikke billig...

    Så; det blir en samling for å møte konemor, familien, og hverandre, det er verdifullt for oss alle,
    og som Ove sier over, de 160 kroner for snitter etc. betaler jeg gjerne, alt hjelper.

    Kirken blir tøff, Høk blir hyggelig, som JJ nevner, det er mange historier.......

    En fest med tider og stunder høres heller ikke feil ut.

    ShineySmileysSmile.jpg


    / Morten
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.717
    Antall liker
    70.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sykdommen og dødsfallet til JanR som jeg ikke kjente, men helt sikkert ville ha satt umåtelig pris på er trist lesing. Å lese om tankene på disse trådene fra hans venner her på HFS er vemodig, men også på en måte godt. Deres ord og intiativ understreker hans kvaliteter på en veldig god måte. Jeg er ikke JanR, men jeg håper jeg en gang kan se meg tilbake å føle jeg har vært (nesten) så betydningsfull for mine nærmeste som han har vært for dere.
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Hei alle sammen, tuusen takk til dere alle sammen for at dere er dem dere er. En gjeng med helt utrolig flotte og herlige mennesker. Visste ikke at et sånnt forum kunne romme så mange utrolig vakkre mennesker på en gang. Det å miste min kjære Jan-Roald er nok det tøffeste jeg har opplevd hittil i livet. Han har vært mitt alt siden jeg traff han sommeren 1996 på grillfest hos Kjell og min barndomsvenninde. Etter den sommerdagen ble ingen ting det samme lenger. Mye musikk og kabler som jeg fort lærte hadde mye å si. Musikk ble en ny opplevelse:) mye modellfly og flystevner ble det også mye av. Jan har for meg betydd alt. Trygghet, omsorg, kjærlighet, en hånd å holde i hver kveld når lampene slukkes. Han hadde en spesiell evne til og få meg til og føle at jeg var noe spesiellt. Venter stadig på at han skal komme opp fra bunkersen og gi meg en klem, slik han pleide. Husker han sa like før han ble syk at jeg var så nydelig der jeg lå under teppet mitt. Savnet er stort og vondt og vanskelig, men prøver og få hverdagen til og funke, både for de små han har gitt meg og de tre som har hatt han som sin stepappa i alle disse årene.

    Begravelsen skal bli en verdig slutt, før den endelige hvile. Som Le skrev over er alle velkommen til Høk etter at vi er ferdige i kirken. Håper jeg kan få en stoor klem av dere alle sammen.

    Ps den festen dere snakker om håper jeg på og bli bedt på :) klemme
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    Siden Bump ikke funker, så Double bump.


    mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.808
    Antall liker
    21.663
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kjære hfs'ere.

    en av våre viktigste medforumister har gått bort, og vi vet at mange ønsker å støtte janr på hans siste ferd ved å bidra til begravelsen.

    vi gjør det veldig enkelt:

    alle som ønsker, kan sette inn valgfri sum på nedenforstående konto.
    alle midler blir overført til janrs familie.
    du trenger ikke å oppgi navn eller hfs-nick når du overfører, alt er anonymt.

    dette er ikke et initiativ i regi av hornalliansen eller andre grupperinger, snarere en unison hfs-hyllest til janr.


    DNB-konto:
    1204.75.63249

    Kontoinnehavers navn: Knut Andresen


    For dere som bor i utlandet kan følgende betalingsmåte brukes:

    BIC: DNBANOKKXXX

    Elektronisk IBAN-kontonummer: NO6712047563249

    Banken er DnB (Den norske Bank).
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.145
    Antall liker
    57.036
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Hei alle sammen, tuusen takk til dere alle sammen for at dere er dem dere er. En gjeng med helt utrolig flotte og herlige mennesker. Visste ikke at et sånnt forum kunne romme så mange utrolig vakkre mennesker på en gang. Det å miste min kjære Jan-Roald er nok det tøffeste jeg har opplevd hittil i livet. Han har vært mitt alt siden jeg traff han sommeren 1996 på grillfest hos Kjell og min barndomsvenninde. Etter den sommerdagen ble ingen ting det samme lenger. Mye musikk og kabler som jeg fort lærte hadde mye å si. Musikk ble en ny opplevelse:) mye modellfly og flystevner ble det også mye av. Jan har for meg betydd alt. Trygghet, omsorg, kjærlighet, en hånd å holde i hver kveld når lampene slukkes. Han hadde en spesiell evne til og få meg til og føle at jeg var noe spesiellt. Venter stadig på at han skal komme opp fra bunkersen og gi meg en klem, slik han pleide. Husker han sa like før han ble syk at jeg var så nydelig der jeg lå under teppet mitt. Savnet er stort og vondt og vanskelig, men prøver og få hverdagen til og funke, både for de små han har gitt meg og de tre som har hatt han som sin stepappa i alle disse årene.

    Begravelsen skal bli en verdig slutt, før den endelige hvile. Som Le skrev over er alle velkommen til Høk etter at vi er ferdige i kirken. Håper jeg kan få en stoor klem av dere alle sammen.

    Ps den festen dere snakker om håper jeg på og bli bedt på :) klemme
    Klart du skal få klem, BAMSE KLEM!!!.

    Ove
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    kjære hfs'ere.

    en av våre viktigste medforumister har gått bort, og vi vet at mange ønsker å støtte janr på hans siste ferd ved å bidra til begravelsen.

    vi gjør det veldig enkelt:

    alle som ønsker, kan sette inn valgfri sum på nedenforstående konto.
    alle midler blir overført til janrs familie.
    du trenger ikke å oppgi navn eller hfs-nick når du overfører, alt er anonymt.

    dette er ikke et initiativ i regi av hornalliansen eller andre grupperinger, snarere en unison hfs-hyllest til janr.


    DNB-konto:
    1204.75.63249

    Kontoinnehavers navn: Knut Andresen


    For dere som bor i utlandet kan følgende betalingsmåte brukes:

    BIC: DNBANOKKXXX

    Elektronisk IBAN-kontonummer: NO6712047563249

    Banken er DnB (Den norske Bank).
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Skulle gjerne ha vært med dere i dag, men jeg klarte ikke få det til. Har bedt Vermin overbringe hilsener. Er med dere i ånden!
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    tror det er mange som har en tung dag her inne idag og som gjerne skulle vært tilstede, med i tankene
     

    Gizmo76

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.11.2007
    Innlegg
    97
    Antall liker
    9
    Sted
    Nordland
    Skulle og gjerne vært der , men kom meg ikke fra Nord norge på ett normalt vis... Men var med dere som gut_man skrev i ånden ..
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Kom et par tårer da "wish you were here" låt gjennom kirken♡ en verdig avskjed og fullsatt kirke....
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Et par små kopier av klipschorn ble satt ved graven ;,)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kommer rett fra Jans begravelse nå. En fin og gripende seremoni. En fullsatt Skjeberg Kirke vitnet om hvor mange venner Jan hadde.

    Vi vil minnes deg, alle sammen. Hvil i fred!

    Dessverre var jeg forhindret fra å bli med til minnestunden etterpå, men jeg satt veldig pris på å bli invitert sammen med Jans andre Hifi-venner! Takk, Konemor! Vi tenker på deg og dine!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dette synes jeg var fint gjort av høvdingen:

    Begravelse.jpg
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.732
    Antall liker
    1.231
    Sted
    Siggerud
    Absolutt! Det vitner om respekt for et svært avholdt medlem.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    854
    Antall liker
    233
    Sted
    Innlandet
    Torget vurderinger
    2
    Helt enig med deg, Dazed!

    Når jeg så dette tok jeg et ekstra minutt stillhet for meg selv..
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.987
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Helt enig med Dazed her, en fin måte å hedre ett avdød og engasjert medlem på!
     

    konemor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2013
    Innlegg
    490
    Antall liker
    852
    Tuusen takk til alle som var med meg både i ånden og i skjeberg kirke idag, en tung avskjed med min kjære. Hvordan jeg skal komme videre uten han, er det spørsmålet jeg hele tiden spørr meg selv om, men dagene går, og man kommer gjennom dem på et vis. Ungene holder meg stadig i aktivitet, men tomheten han har etterlatt seg er forferdelig vond og vanskelig. Livet må gå videre, men Jan er alltid her og med meg i hjertet mitt. Han lever også videre i barna sine og bunkersen skal brukes og nytes både tidlig og sent av oss alle sammen. Tusen takk igjen til dere som også ble med på et lite hyggelig samvær etter begravelsen. Mange hilsen fra Konemor
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.953
    Antall liker
    4.716
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg og Siv takker for at vi fikk delta i dag! Dette er forferdelig trist, men Jan fikk en flott og minneverdig begravelse. Tror aldri jeg har sett så mange deltakere i en begravelse før.. En flott begravels!

    Fred over Jan's minne!

    Tillater meg å legge ut noen bilder jeg tok..

    mvh
    lassemann

    IMG_0817.jpg


    IMG_0818.jpg


    IMG_0820.jpg


    IMG_0821.jpg
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Det var tungt å gå i begravelsen til Jan, følelser presser på og tårene kom da Wish you were here ble fremført.
    Men samtidig er jeg glad, glad for at jeg fikk lov til å bli kjent med Jan, fordi Jan var et menneske som jeg er stolt av og ha kjent.
    Rausere fyr enn Jan skal man lete lenge etter, så enkelt er det!
    Så tusen takk til Gitte og familien for en flott begravelse som jeg fikk lov til å være tilstede i!

    Hvil i fred Jan!
     
    J

    J.J

    Gjest
    Det var en fin stund idag, tross alt. I kirken så satt jeg og mimret litt, og tenkte over hvor fint det har vært og kjenne Jan litt.
    Sånt letter ting, jeg har ikke et vondt minne ifra Jan.

    Konemor, du må bare ta en ting, en dag om gangen. Du får hedre han på ditt vis og du må finne din vei fremover.
    Det vil komme oppturer og det vil komme nedturer. En må faktisk klare og se på det som en erfaring rikere, selv om det har innebært tunge ting.
    Livet må gå videre, og du har jo en flott ungeflokk som tar med livet videre.
    Og igjen, takk for at du har delt med oss igjennom den tunge tiden.
    Er det noe så er det bare å rope ut, HA er nok til hjelp om så trengs.


    Det var utrolig fint å se et par mini Khorn stå der side om side med alle blomstene. Det gjorde et godt inntrykk.



    Rest In Peace Jan, time will se us realign.


    /JR
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Den har ikke levd forgjeves den som huskes slik Jan vil bli huska. Og med et slikt oppmøte av familie og venner i begravelsen, da er et liv levd som har satt gode spor etter seg.

    Det ble en verdig og fin avslutning for Jan dette. Både med fullsatt kirke og godt med folk som møttes etterpå over litt kaffe m.m.

    Jeg er takknemlig for og ha fått være med på det. Jeg vil savne Jan lenge, antageligvis så lenge jeg lever.

    Når våren kommer Jan, og det er grønt og fuglene synger, vil jeg komme og legge en blomst på grava di.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn