|
Jeg har en jordingsskrue på RIAA, men tror ikke det er en egen på PSU? Antar at kabelen imellom boksene jorder boksene sammen? Jeg har en egen bryter for å koble fra nettjord på PSU. Har ingen effekt på brumproblemet. Tror jeg må begynne med å koble fra jord på platespiller-chassiet. Der er det en egen jordskrue. Chassiet er av aluminium.Jeg måtte fjerne jordingen mellom riaa og psu. Hører med til historien at jeg ikke har jordet kurs.
Jeg hadde denne en stund her hjemme og prøvde det meste av rør men endte opp med 50 talls Mullard nos rør som det beste alternativetSer det ikke har vært noe liv her på 4.5 år så Jasmine har vel ikke så mange venner da
Jeg har ihvertfall en Jasmine LP4 som jeg har hatt i 3 år snart tror jeg. Lurer på hvilke rør folk bruker har byttet litt fram og tilbake.
Finner lite og ingen info på nettet ang rørbytte.
Venter veldig spendt![]()
Jordingen mellom riaa og psu går i den tynne strømkabelen som går mellom dem. Jordingen går i skjermen og er forbundet i pluggene. For å fjerne jordforbindelsen måtte jeg skru opp pluggene og klippe av den delen av skjermen som var festet i pluggen. Dårlig forklaring, men...Jeg har en jordingsskrue på RIAA, men tror ikke det er en egen på PSU? Antar at kabelen imellom boksene jorder boksene sammen? Jeg har en egen bryter for å koble fra nettjord på PSU. Har ingen effekt på brumproblemet. Tror jeg må begynne med å koble fra jord på platespiller-chassiet. Der er det en egen jordskrue. Chassiet er av aluminium.
Antok at det var slik. Ble det mindre brum?Jordingen mellom riaa og psu går i den tynne strømkabelen som går mellom dem. Jordingen går i skjermen og er forbundet i pluggene. For å fjerne jordforbindelsen måtte jeg skru opp pluggene og klippe av den delen av skjermen som var festet i pluggen. Dårlig forklaring, men...
Det ble mindre brum, og jeg slapp at den tok inn indisk radio.Antok at det var slik. Ble det mindre brum?