Jazz; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.453
    Torget vurderinger
    4
    For å fortsette på det med jazzing i nærområdet, - aldri hørt om fyren eller plata før Bugge delte bildet på FB i dag. Det full fot og funky moro hele natta til ende. Og det låter fantastisk. Synd jeg fortsatt gikk i bleier på den tiden, 30 og 31 juli -71.
    The Club 7 Live Tapes by Webster Lewis | GubeMusic

Vedlegg

olllie

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Antall liker
    596
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    L1010910.jpg
    L1010909.jpg

Flott live album. Bare måtte ta den frem nå.

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.414
    Torget vurderinger
    2
    Dette er min favoritt-tråd på sentralen. Mye tull kan sies om Arne Bendiksen men han hadde teft, i tillegg til å være et fint opptak er jo musikken bare helt utrolig fet. Mange takk!

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.598
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Stan Getz Quartet
    Live in Dusseldorf 1960

Senaste inköp från Jazzmessengers i Barcelona.

image.jpg

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.414
    Torget vurderinger
    2
    Er det hr. Johansson vi ser ved klaveret der ?

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.414
    Torget vurderinger
    2
    Wayne.jpg

Julelunsjen i kontorfellesskapet er over og jeg har satt meg foran skjermen igjen... med Wayne.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    ^Den der er bra. Og den låter også fantastisk, hør på MM sin 45`er...

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.414
    Torget vurderinger
    2
    Funker på Wimp også dette har, men skulle gjerne hatt den på vinyl ja.

Tor S

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    Følger opp med denne doble cd'n.
    fivepieceband.jpg

Flott sak med
    CHICK COREA
    JOHN McLAUGHLIN
    KENNY GARRETT
    CHRISTIAN McBRIDE
    VINNIE COLAIUTA
    og
    Herbie Hancock som gjesteartist.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    :)

Denne er fin å dra frem når jeg vil lytte til hva disse gjorde, fantastisk musikk!

Vinyl altså...

R-3771363-1343753662-7803.jpeg.jpg

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4
    Vurderte å kjøpe disse Mosaic boksene med Miles, men jeg takler ikke alternativt takes eller hverandre på lp. Alt for dyre nå brukt til å bare stå i hylla, men hadde vært "kjekt å ha". (Har vel både 2 og 3 utgaver av det meste uansett :))

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    De er kjekke å ha, eiergleden med disse Mosaic boksene er stor synes jeg selv om jeg også har et anstrengt forhold til alle disse alt takes greiene. Men eiergleden vinner klart.

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg er faktisk mer eller mindre hekta på "takes", men da på litt eldre musikk der det går an å få tak i "alt". Det blir heldigvis langt billigere på CD, særlig dersom man samarbeider med en del kamerater og kopierer. Det har også mye å si hvem som spiller. Ellington er det f eks lite vits i å ha alternative takes av. Stort sett spiller musikerne det samme på alle sammen. Med Lester Young er det motsatt. Han spiller totalt forskjellig hver gang, og hvert take er en åpenbaring.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Jeg er faktisk mer eller mindre hekta på "takes", men da på litt eldre musikk der det går an å få tak i "alt". Det blir heldigvis langt billigere på CD, særlig dersom man samarbeider med en del kamerater og kopierer. Det har også mye å si hvem som spiller. Ellington er det f eks lite vits i å ha alternative takes av. Stort sett spiller musikerne det samme på alle sammen. Med Lester Young er det motsatt. Han spiller totalt forskjellig hver gang, og hvert take er en åpenbaring.
    Et godt poeng. Coltrane synes jeg også er interessant med alt takes, f eks så er Sun Ship boksen fin i så måte.

AMOS_3005__90786__08132013081325-2284.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.603
    Torget vurderinger
    23
    Her spilles munter swingjazz akkurat nå! Ikke la dere lure av coveret, meget oppegående musikere og musikk.

lud.jpg

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Mitt ankepunkt til alt takes i Mosaic boksene er at de kommer kronologisk, de følger ofte originalsporet som ble brukt til originalutgivelsen slik at vi ofte får samme kuttet flere ganger etter hverandre og når de er så og si like så kan det bli kjedelig. Jeg liker bedre måten Rhino gjorde det i denne boksen der de hadde en egen plate med alt takes.

John-Coltrane.jpg

Tor S

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    Denne ble førstemann ut på 1. juledag
    the trio.jpg

og ønsker dere en fortsatt god jul:)

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Alltid vært "fan" av Michel Godard, enten det er solo eller når han spiller med andre. Her et opptak fra en katedral i Frankrike sammen med noen veldig flotte musikere. Dette er nydelig musikk med en fantastisk lyd og klang fra rommet, spesielt på tapen så "ser" man rommet foran seg. Tatt opp analogt med en Studer, mastret med en Studer og spilles av med en Studer, kan det bli bedre?:) Vil bare nevne at Steve Swallow spiller noe alldeles nydelig her!

Vinylen er en Pallas pressing med et nydelig utbrettcover.

Michel Godard - Soyeusement Live In Noirlac - sommelier du son

mg2.jpg

Btw; gjett hvem som er den første (og foreløpig eneste...) i verden som fikk den på en direkte 1:1 kopi fra masteren?:cool:

mg1.jpg

Btw2; fruen i huset kom ned for å høre på tape no. 2, første gang jeg har sett henne med "gapetryne" når hun hører musikk....

Sist redigert:

Tor S

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    Et knippe lp'r på noen cd'r

12Dolphy.jpg

• Laster inn…