Hellig stund. Cool Cats på NRK. Dexter Gordon og Ben Webster i København.
https://tv.nrk.no/serie/hovedscenen-tv/mkmf11022116/29-05-2016
Pussig at du nevner BE, aam01. Nettopp tilbake fra Den Store Byen. Fantastisk å komme til et sted der de selger LP-er du kan ta i hendene og snu og vende på før du kjøper. Må være eneste fordelen med å bo mer sentralt. Det ble to med BE trio fra 1959-1960. Om noe er den klassiske perioden til Bill Evens, må det være fra denne trioen. Stor musikk, og kommer vel tilbake med flere tilbakemeldinger etterhvert som jeg graver meg ned i bunken. En CD ble det også. Pluss litt annet. NHØP, selvsagt...Vis vedlegget 385751
Bill Evans på DSD128 er absolutt ikke galt på en fredagskveld etter fotballkampen.
Den underskriver jeg på!Ikke en lørdags morgenkaffe uten NHØP. Denne gangen med min første vinyl.
Vis vedlegget 385765
Dette svinger
Dette så jo slett ikke bra ut. Har evakuert en periode til Mac-en for å høre på musikk via MM-1. Og nå ser jeg at de bildene jeg har lagt inn i innleggene vha iPad-en kommer ut opp-ned på Mac.
Kult bilde!Vis vedlegget 386633
tord gustavsen - what was said
Ingen over. Ingen ved siden.Kommer tilbake til denne:
Utrolig flott album.Ingen over. Ingen ved siden.Kommer tilbake til denne:
Uten å innestå for alt du sier; jeg har troen på "prosjektet" her. Det jeg har hørt av Helge Lien Trio, det man finner på TIDAL, er innertier hos meg. Så de hadde en på vinyl hos Platekompaniet, men det ble ikke til at jeg kjøpte når samme lå på TIDAL. Får lete litt mer når jeg tar en tur til Den Store ByenTo the Little Radio med Helge Lien Trio
Vis vedlegget 386862
Liker de tidlige albumene fra Helge Lien Trio, og hadde bare alle cder hatt samme lydkvalitet som denne så hadde jeg ikke hatt behov for noe annet format. På nivå med det beste fra ECM tenke jeg første gang jeg hørte denne og ble litt overrasket av at den er utgitt på det Japanske DIW Records. Måtte sjekke hvor den var spilt inn, og ja det var i RainbowStudio med Jan Erik Kongshaug bak spakene.
Takk for tipset. Den jeg har hørt mest på er Badgers and other Beings. Syns den klinger, men skal prøve å finne disse ande du anbefaler.Jeg kan anbefale Spiral Circle (2002) og To the Little Radio (2006), er ikke så begeistret for platene fra Hello Troll (2008) og fremover. Må nevne at jeg kun har spilt de noen få ganger siden jeg kjøpe de, mens de 2 andre her spilles jevnlig.