Svein Arne
Hi-Fi freak
Godt Nyttår til deg og, Harald. Og til alle andre som frekventerer tråden.
Kommer tid, kommer råd... ;-)
Kommer tid, kommer råd... ;-)
Dette er absolutt noe jeg kan like, ja. For søtt? Nei jeg vil ikke bruke det ordet. Mykt/soft kanskje. Flott barytonsax innenfor et sekstett-oppsett, var det vel jeg leste meg til på nettet et sted. Og absolutt fra min favorittperiode for den type jazz. Sent 50 til tidlig 60-tall.
Har night train på LP. fin musikkIkke for å herme, jeg tar egne valg her i livet.
Oscar Peterson trio - Night train (1963)
Vis vedlegget 419892
Måtte prøve denne. Bra tips må jeg siPå en søndag er det nesten obligatorisk med en tur innom Village Vanguard.
Vis vedlegget 419767
https://tidal.com/album/1910280
Tror kanskje jeg ikke vil høre på denne, SA.Starter på desserten. Også kalt nedturen, for det må være på sin plass å spørre om dette er jazz. Ja, om det i det hele er musikk, for det minner mistenkelig om en heistur jeg en gang og to har blitt påført.
Trist å se hvor dypt et menneske - og et plateselskap - kan falle.
Bill Evans - Days of wine and roses (?)
Vis vedlegget 420738 <strong>
Flott kar. Prøv også Marcus Millers Tutu Revisited
Synd hvis det finnes dårlige opplevelser med Bill Evans. Men det gikk jo ikke helt greit på privat'n dessverre. Fant imidlertid et par svært gode innspillinger fra hans siste nykker. Begge album hevdes å være fra hans siste studio-innspillinger, så jeg vet ikke hvem av dem som egentlig var det, da. Ene med Toots Thielemanns er jo bare småkonge, etter mitt syn.Starter på desserten. Også kalt nedturen, for det må være på sin plass å spørre om dette er jazz. Ja, om det i det hele er musikk, for det minner mistenkelig om en heistur jeg en gang og to har blitt påført.
Trist å se hvor dypt et menneske - og et plateselskap - kan falle.
Bill Evans - Days of wine and roses
Platen er ikke dum, selv om det er en Sinatra på sparebluss vi opplever her. Kanskje det skyldes at jeg liker låtmaterialet godt, og som tidligere skrevet så finner jeg også arrangementene flotte. Promille er forresten noe som de fleste av oss bør vurdere når vi beveger oss her inne, så kanskje det er bra at sentralen har den bug-en i kveld?Hermer etter Baluba, men ikke dobbelbilde. Trodde ei stund det skyldtes promille...
Sinatra spilles ikke ofte her i heimen, men jeg tåler vel en runde med denne.