Nykommer er jo et relativt begrep, joneinar. Våger meg likevel på et "hjertelig velkommen til klubben". Tror du vil finne mange spennende tips i denne tråden og anbefaler streaming hvis du ikke har det allerede. Jeg begynte vel "for alvor" å lytte til jazz for et par-tre år siden, men føler meg fortsatt som en nykommer. Finnes fantastisk mye flott der uteSom en nykommer i jazzens verden, måtte jeg bare prøve meg på denne da den dukket opp til 99 kr under en shoppingrunde på cdon.com
Noen som har hørt denne boksen?
Noen favoritter der men ikke akkurat gratis.....
https://www.esoteric-highend.eu/sacd-6-queens-of-jazz-vocal/
mvh J.O
Lydmessig er innholdet i boksen (Japan only) av topp kvalitet J.O.
Jeg brukte nettopp litt tid på Helen Merrill ettersom jeg også har en god US-press og en magisk Japan-press på vinyl.
Esoteric-boksen kan trygt anbefales. Den holder meget godt følge med vinylen. Her er det masse luft, nydelig flow og en tilbakelent dynamikk som tilhører datidens innspillinger. Tenkte du å overraske the 7'th Queen of Jazz Vocal med boksen, eller?
Hehe...
Var litt av planen det og...
J.O
Skal sjekkes, SA.HM? Henger du med på denne?
Kenny Garrett - Do you dance (2016)
Helt enig, Jap. Wooten-brødrene fornekter seg ikke. Topp video i innlegget ditt. Antakelig noen år gammelt, men hærlig, likevel. Hadde fornøyelsen å overvære disse to herrer (m/band) på Cosmopolite for et par-tre år siden, med et liknende stykke. Gjensynsgleden er stor. Stort glis i stua her i heimen.han bass guruen her får frem smilet vær gang
Absolutt godkjent, SA. Burde jo ha merket meg Kenny G tidligere. Var med Chick Corea/John McLaughlin i Five Peace Band for en ti års tid siden. Lagt til i favoritter på Tidal. Takker så masse nok en gangHM? Henger du med på denne?
Kenny Garrett - Do you dance (2016)
Dette var en skikkelig glad låt
hmm det var rartAlle bildene til Jap er helt svart på min skjerm.
I orden nåhmm det var rartAlle bildene til Jap er helt svart på min skjerm.
mvh
jap