Dette er en fantastisk periode for Miles. Det aller beste albumet fra de årene synes jeg er debuten på Columbia, 'Round About Midnight. Den er spilt inn samtidig og med samme kvintett, som de fire Prestige-platene. Alle de fire Prestige-platene inneholder musikk fra en innspilling 26. oktober 1956, mens 'Round About Midnight bl.a. er spilt inn 27. oktober, så her gikk det unna.Ved hjelp av Backbeat kaffe og vinyl, PK og Discogs er minisamlingen nå komplett:
Cookin' - 180 gr LP
Steamin' - 180 gr LP
Workin' - CD
Relaxin' - 180 gr LP
Miles Davis' Quintet 1955-1957
En stor epoke i MDs musikalske løp, så vidt jeg kan skjønne.
MDQ:
Miles (trompet)
John Coltrane (tenor sax)
Red Garland (piano)
Paul Chambers (bass)
"Philly" Joe Jones (trommer).
Anbefales
Gleder meg til denne. Foreløpig lytt på Wimp lover bra for lydkvaliteten. Musikalsk kan man vel ikke med sin beste vilje finne noe å sette fingeren på. Jopek har en, som vanlig, tydelig innlevelse, og Gonzalo har full kontroll på klaviaturet. Hør også Jopek med Pat Metheny, ubetalelig.
Vis vedlegget 433486
Ellers har det vært en del svensk gitar i det siste:
Vis vedlegget 433482
Vis vedlegget 433484
Tror deg når du sier det,Sst. Oppdaget etter at jeg la inn dette innlegget at det faktisk var en utgivelse til: Round about Midnight Må skaffesDette er en fantastisk periode for Miles. Det aller beste albumet fra de årene synes jeg er debuten på Columbia, 'Round About Midnight. Den er spilt inn samtidig og med samme kvintett, som de fire Prestige-platene. Alle de fire Prestige-platene inneholder musikk fra en innspilling 26. oktober 1956, mens 'Round About Midnight bl.a. er spilt inn 27. oktober, så her gikk det unna.Ved hjelp av Backbeat kaffe og vinyl, PK og Discogs er minisamlingen nå komplett:
Cookin' - 180 gr LP
Steamin' - 180 gr LP
Workin' - CD
Relaxin' - 180 gr LP
Miles Davis' Quintet 1955-1957
En stor epoke i MDs musikalske løp, så vidt jeg kan skjønne.
MDQ:
Miles (trompet)
John Coltrane (tenor sax)
Red Garland (piano)
Paul Chambers (bass)
"Philly" Joe Jones (trommer).
Anbefales
Vis vedlegget 433286