Harald HM
Hi-Fi freak
Veldig gøy å få deg på laget, Jim. Hjertelig velkommen skal du væreDet er jo akkurat litt av «the beauty of jazz»Takk. Dette var flotte greier. Har lett litt etter denne typen jazz som JEG kaller "Resturang musikk". Spise god mat og drikke og musikken surrer i bakgrunn.Hentet denne på Big Dipper nå i ettermiddag. Har den på CD'en fra 1986 men etter å ha lest historien om denne nyutgivelsen bestemte jeg meg for vinylutgaven også. Angrer ikke. Denne kommer nok til å snurre jevt og trutt gjennom helgen. Vis vedlegget 489218
Jim
Funker som «muzak», men om du ønsker å klister deg foran hifien, eller «live» på en scene, er det også mulig å trekke ut hver tone, vibrasjon, spenning, improvisasjon, og glede seg over hvert sekund av en fremførelsen, og innse at jazz, JAZZ, er faktisk det ultimate innen musikk. (Mener jeg;-)
Jeg er en skapjazzmann og en newbie innen hifi. Oppvokst med Kiss,Red hot,Nirvana, men har alltid likt den type rolig musikk.
Det som gjør det litt mer interessant er når "de med ører forklarer hva som er bra, med innspilling og kanskje detaljer i låten som gjør den strålende.
Jim
Jeg er nok ikke av dem som har fordypet meg i Farytales, men det jeg selv hører er Radka sammen med en formidabel pianist, som jeg ikke engang klarer å uttale navnet på. To fantastisk krystallklare «stemmer» i jazzen som står igjen som uttrykk ingen kommer forbi. Dersom man skal diskutere jazz seriøst. Sett deg ned å lytt. Og nyt. Og sånn kan du møte nye artister, etterhvert som du utvider horisonten innen jazz.
Selv har jeg så vidt begynt på min reise. Ønsker deg lykke til på din