4-string
Hi-Fi freak
George Benson har bleknet, og er ikke lenger den han var.
;D
George Benson har bleknet, og er ikke lenger den han var.
Jeg elsker musikken og estetikken, historien var for det meste ny for meg, og absolutt verdt en fortelling.
Jeg har hørt litt på noen av sangene og er enig i at dette er gode saker. Om Jarrett dras frem må det være noe tidlig syttitalls-Jarrett med Christensen på trommer. Ikke dårlig det, men selvsagt...de gamle er eldst. Andre låter er mere i E.S.T eller Gustavsen land. Ikke uhørt det heller. Denne trioen var interessant. Takker for tipset.En liten anbefaling til de som liker piano trioer.
Kjetil Mulelid Trio kom ut med ny plate for litt siden. Og den er bra! For meg en av de beste jazz utgivelsene på lang tid, har spilt den mye i det siste og den blir bare bedre og bedre. Jeg har trua på ungdommen. De som liker piano trio i Jarrett land vil like denne.
Sinatra at the Sands er et bra Sinatra live alternativ?!Ray Brown - bassisten sin det.
Nå går det i Soular Energy og Some of my best friends are...singers. Veldig bra saker!
Speaking of jazz - jeg prøver å finne en litt nyere Sinatra CD med god lyd, gjerne live. Om noen har tips er jeg takknemlig for det. Veldig glad i stemmen og musikken, men det virker som det er mye ymse lydkvalitet ute og går.
Live at the sands er legendarisk og må nesten regnes som pensum i sjangeren.Takk for tips! Sistnevnte med Quincy Jones hørte jeg på her om dagen, veldig mye bra på den. [emoji1303]
Skal se nærmere på At The Sands, Count Basie er jo en hyggelig bonus. [emoji4]
Ray Brown ja. Mye god jazzhistorie er skrevet om den mannen. Av det litt mere ukjente er at han hadde en tidlig karriere sammen med Steely Dan. Riktignok bare på en låt, Razor Boy, fra Countdown to Ecstasy. Men hvem av jazzgutta hadde ikke det på sytti.. åttitallet?Ray Brown - bassisten sin det.