Steinar.Sv
Hi-Fi freak
Litt vellyd...
Ikke dårlig! Pent eksemplar, ser det ut til .Regner med det var en del arbeid med det, ja... Lett å få deler? Er det vanskelig å stemmeMitt MkII som jeg har restaurert selv, med sjarmerende rufs i lyden..
Growler litt her...Tøffere enn dette blir det ikke.Stemminga er det letteste synes jeg, mitt var ikke galt, men noen tangenter var helt ute. Frekvensmåler på telefonen og litt (mye ) tålmodighet. Jamt over lå det noen prosent for høyt på hver tone, men slik ville Chick Corea ha det også, så jeg fortsatte med det.
Bytting av filt, hammertips og ødelagte tines, også greit med deler fra Vintage vibes.
Det vanskelige er sensitiviteten. Justeringen av avstand og sentrering mellom pickups og tine.
Enten blir det for spinkelt, eller det blir overstyrt. Mange pianoer man hører heller mot overstyringa som blir veldig hørbar når man gir på litt sånn rent fysisk. Da kommer den herlige «growlen» jeg elsker. Beklager OT
Indeed.. Tanglewood. Kom på cd med 40års jubileet. Coverfotoet til Jack Johnson skal være tatt på denne konserten.]Growler litt her...Tøffere enn dette blir det ikke.
Kan ikke si at kjenner historien rundt denne utgivelsen!Den der er bra, det er jo egentlig et spesielt øyeblikk i norsk jazzhistorie.
Hei!joyous, adventurous, funky live festival recording
deep grooves and a joyous spirit here on this live festival recording, with 2 of the original Ornette Coleman crew joining Gambian master drummer Miki N'Doye and the group he formed with Norwegian jazz musicians. Some pieces based on African pieces, but venture far beyond it. I've heard someone say this was one of Cherry's favorite jams ever, and that's saying something! It's a shame that this seems to be one of Cherry's least-known collaborations.
- Drums, Percussion – Ed Blackwell
- Drums, Percussion, Voice – Finn Sletten
- Electric Bass, Bass Guitar [Bass Guitar Synthesizer], Voice, Percussion – Sveinung Hovensjø
- Engineer [Mixing] – Jan Erik Kongshaug
- Engineer [Recording] – Jan Erling Veiset, Åge Fossum
- Lacquer Cut By – IFinsen*
- Percussion, Talking Drum [Tamma], Voice – Miki N'Doye
- Producer – Erik Balke, Sveinung Hovensjø
- Saxophone [Saxophones], Voice, Flute, Percussion – Erik Balke
- Trumpet, Voice, Percussion – Per Jørgensen
- Trumpet, Voice, Strings [Dozongouni] – Don Cherry
Ojojoj!!!!
Forøvrig er jo Duke Ellington verdens beste en finger pianist.!Burde lagt ut bilde
Men hører ofte på Thelonius Monk, selv om en gammel stamgjest på jazzklubben sa at fyren kan ikke engang spille piano!
Da skal du få et tilfeldigt billede av megBurde lagt ut bilde
Men hører ofte på Thelonius Monk, selv om en gammel stamgjest på jazzklubben sa at fyren kan ikke engang spille piano!
Jeg kan strekke meg til " spiller ikke piano som andre folk."Burde lagt ut bilde