P
parafinoksen
Gjest
Er bare så smooth.
Jeg liker jeg mye av «ECM-jazzen» på grunn av høy musikalsk og opptaksmessig kvalitet. Men det blir litt (for) «hvitt», innadvendt og intellektuelt. Det har sin plass, det også, men jeg foretrekker helt klart mer liv og røre og begeistring, for eksempel Jimmy Smith-platene jeg henviste til over her. It don't mean a thing if it ain't got that swing osv.
Jeg liker jeg mye av «ECM-jazzen» på grunn av høy musikalsk og opptaksmessig kvalitet. Men det blir litt (for) «hvitt», innadvendt og intellektuelt. Det har sin plass, det også, men jeg foretrekker helt klart mer liv og røre og begeistring, for eksempel Jimmy Smith-platene jeg henviste til over her. It don't mean a thing if it ain't got that swing osv.
Dette er også ECM-jazz, i hvertfall for meg.
Veldig bra!
Nydelig plate!!espen eriksen trio - end of summer
Vis vedlegget 772760
Ja, helt enig.Nydelig plate!!
Da bør du sjekke ut Heavy Weather:Jeg spiller sjelden jazz, men for et par dager satte jeg på denne:
Vis vedlegget 772967
og fy f* som det svinger.
Snakk om tidløs plate.Denne, ganske så lurt valg...
Vis vedlegget 772971
Har alt med Weather Report, så den havner nok på spilleren snart.Da bør sjekke ut Heavy Weather:
Vis vedlegget 773010
Kjøpte en Johnny Hodges-plate ved en feiltagelse, en gang i ungdommen.^Johnny Hodges var mitt forbilde i ungdommen. Jeg mener fremdeles at det er gullstandarden for altsax-traktering. For en tone!