jmolnes
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 09.06.2003
- Antall liker
- 6.129
Avsluttar kvelden med denne perla:
Da fik du gjort meg nysgjerrig, så den "faldt" i handlekurven på DiscogsKjøpte denne fra USA for 7-8 år siden (tror det var fra Elusive Disc eller Acoustic Sounds)
Det er en pianotrio med Manabu Ohishi på piano, Yasasushi Yoneki på bass og Dairiki Hara på trommer. Innspilt i Japan.
-Så kjekt å bli spurt om denne! Jeg bruker «hva spiller du nå» trådene her på sentralen for å oppdage nye artister og bli påmint om «glemte». Synes det er veldig givende, flott hvis jeg kan bidra litt selv også.
Jeg kjøpte LPén på bakgrunn av en anbefaling om pianotrio jazz, om ikke lik Bill Evans sine trio fra 60 tallet, så kanskje i samme type sjanger… Rett på meg om dette virker litt på jordet.
Jeg var da og er fortsatt en nybegynner i Jazz. Pianotrio og Bill Evans var min «gateway drug»
Dette albumet «Nebula» har vokst på meg, om ikke perfekt så har den en viss god klang og stemning. Så lik Bill Evans vil jeg ikke si, men man hører jo så forskjellig…
Det ser ut som den bare er tilgjengelig på vinyl, pussig nok. Prøvde nylig å søke etter dette albumet for å streame, men uten hell. Pianisten Manabu Ohishi har en hjemmeside der man kan kjøpe musikk, så det kan være en mulighet for digitalt.
Her er noen bilder med info fra LPén:
Vis vedlegget 821836
Vis vedlegget 821840
Håper inderlig det faller i smak Dette er da min debut i anbefaling av Jazz - Skal lagre den selgeren på Discogs!Da fik du gjort meg nysgjerrig, så den "faldt" i handlekurven på Discogs
Fin selger btw....... Han har "da shit"
https://www.discogs.com/seller/VINYLDREAMSinEU/profile?page=1
Down the rabbithole ;p
Nei nei nei, jeg er ikke Thang Nguyen, men han har tydeligvis lagt ut hele greia på et Garbarek-forum.Dette ble vanskelig å forstå Trane. Garbarek skrev brevet for to uker siden, hvor han skriver «sell», nå er den hos deg, og du vet ikke hva den er verdt ?
Det er det vel ingen som gjør.Jeg klarer ikke å få en ren tone ut av en blokkfløyte engang!