En av de beste jazz LP'ene jeg har (har en god del mindre enn rock og klassisk...), men denne hevder seg godt i forhold til alle sjangre.
Tysk pressing, ser ut som 1980 årgang. Bedre lyd enn US pressingen fra omtrent samme tidsrom jeg har.
Cecile McLorin Salvant sin 3LP livealbum Dreams and Daggers ble med meg hjem fra Big Dipper på onsdag. Damen har en eklektisk smak, et fantastisk band, full kontroll på det muntlige med en stemme som kan både forføre og imponere. Musikalsk er det moderne historiefortelling i form av vokaljazz med referanser til til hennes historiske forgjengere. Når innspillingen attpå er uten lyte og pressingen som sedvanlig upåklagelig fra Optimal er det kort sagt minst 3 tomler opp.
Nyervervelse i dag. Ny artist for meg også. Improvisert solopiano. Jeg er egentlig ikke noen storforbruker av pianomusikk, spesielt ikke solo, men dette låter veldig fint, må sies.
En gammel klassiker med Herbie Hancock. En flott og rolig innspilling, med en flott titel og platecover. Noe som man tenker på i disse urolige tider. Ron Carter er lett gjenkjennelig med sitt kontrabass spill. Jeg veit ikke når denne ble innspillt! Da må man lete
Denne innspillingen er fra 1968. Det var før han begynte å bruke synthezier og andre elektroniske instrumenter. Han har også innspillinger fra begynnelsen av 60 tallet.