Miles Davis' Sketches of Spain kan muligens falle i smak.Hei, jeg har vært henfallen til klassisk musikk i hele mitt voksenliv, 65 nå.
Men jeg er nysgjerrig på jazz og ser at Prestomusic har mye av dette, handler mye klassisk derfra.
Men jeg er helt blank når det gjelder dette «fagfeltet» hva ville dere anbefale som et startprosjekt av kompositør/gruppe? Gjerne en konkret innspilling når dere tar i betraktning at mitt utgangspunkt er klassisk.
Se om du kan finne denne (eller rettere sagt de)Fant mye av GIL Evans på Tidal, men klarte ikke å se hvilke Marty P. deltok, kanskje fordi jeg er helt fersk på Tidal appen.
Men fikk frem en liste over de mest populære. Skal spille disse når jeg slipper til, kona ser på TV og da nytter det ikke med hi-fi bråk
Hei!!Jeg fant ved å søke på Marty Paich, jeg misforstod og trodde at Gil Evans og Marty Paich samarbeidet på innspillingen, derfor jeg ikke fant noe.
Men nå har jeg noe å starte med, George Gershwin kjenner jeg og liker det godt.
Ja, litt... De beste skivene hans IMNSHO er de tre-fire første.Jeg er sikker på at mange vil like skiva, men jeg synes at det blir vanskerligere med tiden å holde konsentrasjonen gjennom en hel skive. -Er typen blitt litt kjedelig?
Ja, tenk om Solskinnsveiens store sønn hadde satsa internasjonalt på plankebassen istedenfor Slob'er. -Da hadde vi sluppet all den sure fløta til BaileyHar selvsagt de skivene der - men jeg klarer rett og slett ikke Steve Bailey på fretless. Aldri likt sånn svevende "følsom" halvsur bass.....
Ettersom du allerede er innom Presto, prøv strømmetjenesten deres! De er glimrende for jazz og klassisk! Oversiktlig og enkelt å finne fram.Fant mye av GIL Evans på Tidal, men klarte ikke å se hvilke Marty P. deltok, kanskje fordi jeg er helt fersk på Tidal appen.
Men fikk frem en liste over de mest populære. Skal spille disse når jeg slipper til, kona ser på TV og da nytter det ikke med hi-fi bråk