Todd skrev:
Liker den Frisell plata veldig godt jeg Pesquera. Noen forslag til andre plater i mannens katalog jeg MÅ ha?
Frisell besitter en arbeidsmoral som en middels calvinist og har en omfattende produksjon både under eget navn og som medlem. Når det gjelder konkrete anbefalinger, så synes jeg History, Mystery (m/ blås og stryk) og Ghost Town (solo: gitar, banjo, bass, loops) er tidvis vakre saker. Av det tyngre (og eldre) stoffet er Is that You (m/ Hofstra, Baron og Horwitz) en skikkelig knallperle, og fremfor alt Power Tools (Shannon Jackson og Melvin Gibbs). Den siste er en oppvisning i energisk, disiplinert improvisasjon og vel verdt å ha i samlingen. Du går heller ikke feil med de to trioplatene Gone, just like the Train (m/ Jim Keltner) og With Dave Holland & Elvin Jones. Ellers har han spilt med Garbarek, Paul Bley, Marc Johnson, Paul Motian og sikkert en haug til innenfor den mer rene jazzen. For egen del liker jeg best den elektriske og ekspresjonistiske Frisell, men de fleste med interesse for samtidsmusikk vil finne noe som er relevant i hans svære og varierte produksjon. Frisell er essensiell - det er bare å sette i gang!