lars_erik
Rubinmedlem
Nå spilles denne av Lee Ritenour. En aldeles herlig jazz-funk plate ;D
Vedlegg
-
65.9 KB Visninger: 471
Kan vel ikke være sååå bra, Ollie - du fikk jo ikke lyst til å danse.... ;Dolllie skrev:Spiller nå KENNY BARRON: CANTA BRASIL. Så bra musikk at jeg jeg fikk lyst til å fortelle det.
Olllie
Håh, jo du, jeg har tilbragt mine hundrevis nattetimer mer eller mindre klar i hodet med gode "swing &sweet"-venner gjennom årene. Mye blås selvfølgelig, Basie og Ellington og hele storhetstiden for storband. Stan Kenton er en litt spesiell favoritt, litt gigantoman og sær sirkusjazz, men henrivende flott. Skulle egne seg bra til å blåse liv i gjestene hos sluket ved de store anledninger, vil jeg tro. Hornlyd med trøkk, altså.pengesluk skrev:Skummelt, Otto, dette er siske skiva jeg spilte i natt før jeg besvimte av fyll!
Knallbra, rått spill av Marcus, som også har komponert mange av låtene. Herlig gitarsolo av Mike STern på låta "Fat Time" navngitt av Miles som henviste til Mike med den klassiske kommentaren, "hit it, Fat Tme...."
PS Trodde ikke du var jazz-ælj, Otto?
Og ubegrensede mengder hasj? Må jo være det, for litt hallusinogent bør det jo være hvis hippie-stemningen skal ivaretas. Kvalitetsdrikke er jo stort sett bare sedativt eller det motsatte, og svært bourgeois. 8)olllie skrev:Låner nu øret til PHAROAH SANDERS: ELEVATION.
Plate fra 1973. Et scenario: En litt sliten hybel i SanFransisco. En gjeng hippier hører på et utvalg tidstypiske Sanders plater. Spilt på en billig transportabel stereo platepiller med høytalerne langt fra hverandre. Ubegrenset tilgang på hash. Det må ha vært en svært åndelig opplevelse!!
Samme opplevelse kan kanskje oppnås i norske moderne hjem med litt kvalitetsdrikkevarer i glasset. Og et bedre srereoanlegg!!
Olllie
En glimrende, ofte oversett vibrafonist som gjorde mye fint med flere andre storheter som Mingus, Farlow etc.ottone skrev:Red Norvo med forkjellige ensembler:
The Red Norvo Small Bands - Just a Mood