Milt Jackson and The Monty Alexander Trio, "Soul Fusion" (1978 LP, Pablo Records 2310 804)
om: Milt Jackson - Wikipedia, the free encyclopedia og Monty Alexander - Wikipedia, the free encyclopedia
Kort review av Scott Yanow på Soul Fusion - Milt Jackson : Songs, Reviews, Credits, Awards : AllMusic
Pianist Monty Alexander had first appeared on a Milt Jackson record in 1969. Eight years later the great vibraphonist used Alexander's trio (which included bassist John Clayton and drummer Jeff Hamilton, future big-band co-leaders) for this spirited Pablo session that was subsequently reissued on CD through Original Jazz Classics. Much of the material is obscure (including Jackson's three originals), with Stevie Wonder's "Isn't She Lovely" being the only standard. The music, however, is as straight-ahead as one would expect from these fine musicians, and can easily be recommended to their fans.
Matte Kudasai is a single by the progressive rock band King Crimson, released in 1981. Its tracks are from the album Discipline (1981).
Denne låta (hele plata faktisk) ga meg gåsehud da den kom. Helt magisk!Matte Kudasai" (Japanese: 待って下さい) literally means "please wait". The original release of Discipline featured only one version of "Matte Kudasai", with a guitar part by Robert Fripp that was removed from the track on a subsequent release of the album. The latest versions of the album to be released contains both versions of the song - track 3, "Matte Kudasai", without Robert Fripp's original guitar part; and track 8, "Matte Kudasai (alternative version)", with the guitar part included.
Det var spillestilen, hans "two-handed tapping technique" som vakte oppsikt. Mer om mannen på forrige lenke - og på allmusic . Uansett, denne plata er nydelig! Klassiske låter på en ny måte. Lavmælt og vakker. For de sene timer når bakgrunnsstøyen har stilnet og du kan skru ned for høre etter!Magic Touch is the Blue Note Records debut album by jazz musician Stanley Jordan. Allmusic critic Daniel Gioffre has described the album as "[a]n instant classic, and one of the definitive moments of modern jazz guitar
Jeg fikk en artig sak i dag som jeg nettopp har spilt gjennom: Brian Bromberg Plays Hendrix. Veldig spennende tolkninger. Alt av gitarer er basser hvor noen gjerne er stemt en oktav opp. Den eneste han har med seg på platen er trommeslageren Vinnie Colaiuta.
Vis vedlegget 148219
mvh Elektron
Om du ikke har hørt så mye Mingus fra før av så er det mye særdeles bra musikk å oppdage derfra. En av mine favoritter.Jeg ble sittende oppe litt lenge i natt, mye på grunn av min nyinnkjøpte Mingus Ah Um
Dyrinnkjøpt på Platekompaniet, klarte ikke gå forbi, utgivelse fra Music On Vinyl, låter fabelaktig. Musikalsk også, noe av det beste jeg har vært borti.
Vis vedlegget 148896
Det repeteres i dagsly i Spotify. Denne tåler både digital og dagslys, selv om vinyl er vinyl ja.
Og der kom den ramlende ned i postkassa.Jeg fikk en artig sak i dag som jeg nettopp har spilt gjennom: Brian Bromberg Plays Hendrix. Veldig spennende tolkninger. Alt av gitarer er basser hvor noen gjerne er stemt en oktav opp. Den eneste han har med seg på platen er trommeslageren Vinnie Colaiuta.
Vis vedlegget 148219
mvh Elektron
Spennende. Sitter og venter på denne. Forhåndsbestillte og har ventet litt for lenge synes jeg......
Piccolo-basser er ikke hverdags. Men Bromberg har brukt det på noen plater nå.
Denne er nok en "må ha sak"Jeg fikk en artig sak i dag som jeg nettopp har spilt gjennom: Brian Bromberg Plays Hendrix. Veldig spennende tolkninger. Alt av gitarer er basser hvor noen gjerne er stemt en oktav opp. Den eneste han har med seg på platen er trommeslageren Vinnie Colaiuta.
Vis vedlegget 148219
mvh Elektron
On 14 October 2010, Richard celebrated his 70th birthday and to mark the occasion, he performed a series of six concerts at the Royal Albert Hall, London. Over 30,000 tickets for the concerts went on sale on 7 March and sold out within a few hours.[citation needed] To accompany the concerts, a new album of cover versions of swing standards, Bold as Brass, was released on 11 October.
Eleanora Fagan (1915–1959): To Billie with Love From Dee Dee Bridgewater is a 2009 studio album by Dee Dee Bridgewater, recorded in tribute to Billie Holiday.[2] It won the 2011 Grammy Award for Best Jazz Vocal Album, Bridgewater's third Grammy win in her career.
Bridgewater had previously starred in Lady Day in the late 1980s, a biographical play about Holiday.
Live at Yoshi's is a 1998 live album by Dee Dee Bridgewater, recorded at Yoshi's Jazz Club in Oakland, California.[2]
Bridgewater sings several songs from her last album Dear Ella, a tribute to the jazz singer Ella Fitzgerald, who had died a year previously, and this live album was recorded on what would have been Fitzgerald's 81st birthday.