Kmer remixene er greie de, men jeg liker faktisk bedre Erik Truffaz sitt remix album.
Favoritten til madam'en er Kruder og Dorfmeister, så Tosca albumet er godt kjent.
Vi så dem i Montreux sammen med Herbert (det var i Jazzanova, dZihan & Kamien, Truby Trio, mfl. æraen).
Ellers synes jeg Mark Farina sine 'Mushroom jazz' mixer er knall, selv om sjangeren er Nujazz, Lounge, broken beats og Jungle jazz.
Da var vi back on track igjen...Etter en veldig flott opplevelse med Terje Rypdal Waves på tape så ble det denne LP`en her. Lines ble spilt inn i Rainbow med JEK i `88 og er en moderne men melodiøs jazz, ikke noe far out greier. Lines var et sjefslag med bl.a. Tore Brunborg på nydelig sax. Plata ble gitt ut på Odin Records og har en fantastisk lyd!
Kanskje ikke direkte en Jazz plate så litt på kanten her men skitt au
Går i denne akkurat nå. Lisa Simone, datter til Nina Simone.
Synes det er et ordentlig driv i melodien Finally Free
Oppdaget den sent her på lørdagskvelden ( natta ) da det var fra Jazzfestival i Montreal hvor da Lisa Simone var på programmet.
Er 3 karer, gitar, bass og trommer og da Lisa på vokal.
Av og til må man utnytte det å kunne spille musikk om morgenen en vanlig Tirsdag. Det er noe eget med den roen...
Sammen med en veldig god Americano så startes det rolig; Zakir Hussain-Making Music, ECM `87. Her sammen med Garbarek og McLaughlin. Og da er det lett å få asso. til Shakti. Plata er nydelig, McLaughlin på akustiske gitarer er en fantastisk opplevelse.
Rainbow og en utrolig bra lyd! Forøvrig en av veldig få plater som ikke er dbl. LP fra ECM som har utbrettcover, i hvert fall i min samling.
Så noe med skikkelig fart i. Pocket Corner var et Didrik Ingvaldsen prosjekt, her fra en konsert på Blå i `98 sammen med fantastiske Paal Nilssen-Love på trommer og Ståle Storløkken på keys. Ingen bassist, Ståle basser med moogen...
Husker at jeg hørte dem på en fyrverkeri av en konsert på samme tiden på Sting Nede, da jeg kom ut etter konserten var jeg helt sikker på at Sting Oppe var borte.
Liker man Miles tidlig 70 så går dette rett hjem. Utgitt på Blå sitt eget selskap.
Et av de bedre albumene siste årene synes jeg er dette. Fin moderne US jazz, sjekk ut det Coltranske nummeret J Mac, det er bra! I det hele tatt så har han nok hatt enkelte helter i tankene når han har laget dette; Wiggins, Haynes Here, Ballad Jarrett er noen av titlene.
Flott lyd fra Mackavenue, utgitt 2012 og vinyl utgaven er mastret av Kevin Gray.
Enda en flott plate fra ECM. LP 1 er fri impro mens LP 2 er Monk komposisjoner. Spilt inn analogt i et studio i LA i `81 og har ikke så mye av den typiske ECM lyden så den låter utrolig bra! Noe av den aller beste lyden jeg har på noen ECM plate. Og ellers også egentlig.
Mer ECM. Gary Burton Qrt. med Weber, Gottlieb, Metheny, Swallow. Flott ECM jazz fra midt 70 tallet da alle enda var unge og energien var på plass. Talent Studio, JEK og analog superlyd.
En nydelig boks fra Mosaic; Complete Monk at the It club. 4 LP boks. Som vanlig fra Mosaic så oser det kvalitet av alt; pressingen, boksen, lyden og hefte. Disse boksen fra Mosaic gir stor eierglede!
Edit; Apropos Mosaic og eierglede; ikke ofte disse er på brukten...Anbefales!!