Snikk snakk....
Rob Mullins sees ikke for ofte her inne.
Sikkert ikke stuerent nok for hardcore folket
Vis vedlegget 815993
five string bass på goOogle...bilder med bass i bakgrunnen....
Fantastisk plate, og en fantastisk trio!
Tuller du? Jeg som har lært opp NHØP, Ron Carter, Christian McBride, Marcus Miller, Victor Wooten, Gerald Veasley og et dusin andre
Neida, bare leker litt... har spilt en del instrumenter men aldri drevet det til noe annet enn andres vanvidd!
Forøvrig flere pro's and con's for både 4,5 og 6-strengs - avhengig av hva slags musikk du spiller. Anthony Jackson (of O'jays fame) f.eks. bruker hele registeret på sine seks strengers, meget melodiøst og intelligent (hør bare på innspillingene han har gjort med Petrucciani/Gadd f.eks.) og helt spesielt uttrykk og ikke minst sound. Ville aldri funket på en ordinær firestrengs. John Patitucci er en annen bassist som også er god på seksstrengs, og en av de få jeg har hørt/sett live som også behersker kontrabass med perfekt pich. Wooten derimot har en totalt annerledes spillestil som ikke ville vært så grei å få til på Jacksons "Contrabass"
Så har du de som innimellom tuner ned E-strengen stundom til B og "leker" fem strengs... sees av og til på konserter hvor det gjøres on the fly på enkelte sanger.
Finnes også basser (Kucicki f.eks.) hvor dette gjøres enkelt med en hendel.
Mye preik her nå, får vel spille litt musikk også!
Når dette kommer fra "master of low frequency noise" Tony Levin, så velger jeg å tro det
Javel, men da kan jeg fortelle deg etter en 5-6 konserter under vesten med Tony Levin på bass bl.a. sammen med erkeengelen Garbriel og i King Crimson, så kan jeg bekrefte at han kan spille dyyyyyyyype rene toner på bass uten å være iført G-strengTro kan du drive med i kjerka!
I dag har jeg hatt min Storville-dag som en emosjonell forsmak på ny Danmarkstur i neste måned. Mange flotte utgivelser å finne på på europas eldste uavhengige plateselskap. Noen av mine favorittplater fra Storyville kommer med Alex Riel, Carsten Dahl, Bo Stief, Nils Bosse Davidsen, NHØP og Jeppe Gram. Ja, vi kan heller ikke unngå å nevne Ben Websters første konsertopptak i Danmark. -Den er spares til i morgen
Har selv hatt gleden av å se Tony live, men det blir altså ikke noe dypere bass med en G-streng all den tid det er den lyseste av de 4. Man tenker kanskje på de som hiver på både en og to tynnere strenger for å skjære gjennom miksen med hurtige skalaøvelser og denslags. Juks, sa Jaco. Man drar jo bare noen flagoletter.Javel, men da kan jeg fortelle deg etter en 5-6 konserter under vesten med Tony Levin på bass bl.a. sammen med erkeengelen Garbriel og i King Crimson, så kan jeg bekrefte at han kan spille dyyyyyyyype rene toner på bass uten å være iført G-streng
Nå var det vel ikke bokstavelig G-strengen på bassgitaren i seg selv som var poenget mitt superhkmHar selv hatt gleden av å se Tony live, men det blir altså ikke noe dypere bass med en G-streng all den tid det er den lyseste av de 4. Man tenker kanskje på de som hiver på både en og to tynnere strenger for å skjære gjennom miksen med hurtige skalaøvelser og denslags. Juks, sa Jaco. Man drar jo bare noen flagoletter.
Sette på en pølse av en B-streng derimot….