Slett ikke verst - og velsignet fritt for vokale innslag....Eller kanskje denne?
KnallalbumGismonti var i Talent Studio med Ralph Towner, Nana Vasconcelos, Colin Walcott og Jan Garbarek november 1977. Da var det vått, mørkt og høst i Oslo, men musikken er dedisert til Amazonas-indianerne og det høres slik også. Da var vel også Kongshaug fortsatt analog. Det høres også slik ut….
Vis vedlegget 752646
Må sjekkes utKnallalbum
Tror det er min favoritt epoke fra ECM, de var unge og kreative, og lyden var utrolig fin enten det var Kongshaug eller Wieland som styrte spakene. Utrolig mye fint fra den tiden og siden du her er på Walcott og Vasconcelos så er det lett å anbefale Codona platene.Gismonti var i Talent Studio med Ralph Towner, Nana Vasconcelos, Colin Walcott og Jan Garbarek november 1977. Da var det vått, mørkt og høst i Oslo, men musikken er dedisert til Amazonas-indianerne og det høres slik også. Da var vel også Kongshaug fortsatt analog. Det høres også slik ut….
Vis vedlegget 752646
Mitt første og sterkeste møte med Terje Rypdal/What comes after, fremdeles ett av favorittalbumene.Tror det er min favoritt epoke fra ECM, de var unge og kreative, og lyden var utrolig fin enten det var Kongshaug eller Wieland som styrte spakene. Utrolig mye fint fra den tiden og siden du her er på Walcott og Vasconcelos så er det lett å anbefale Codona platene.
Nydelig plate.Mitt første og sterkeste møte med Terje Rypdal/What comes after, fremdeles ett av favorittalbumene.
70 tallet også min favoritt ECMperiode