Hva om vi tok en tre-dagers i Lisboa:
Inspirert av Chamber's spill på
Cosmopolite forrige lørdag
I'm there, Dude...
JA!!!Har spilt seg opp som en slags favoritt denne
An ECM debut for a unique Japanese-French-German trio, with a lyrical sound of its own. Drummer-leader Shinya Fukumori, also the principal composer for the band, is an imaginative melodist at several levels. The attention to timbre and detail and space which distinguishes Fukumori's drumming is also reflected in the colour-fields of his free-floating ballads. The spaciousness of the music leaves room for expression to tenorist Matthieu Bordenave and pianist Walter Lang. Bordenave has a deceptively fragile tenor tone, of considerable emotional impact, and Lang, one of Lee Konitz's chosen duo partners in recent years, is a subtle player, patiently shoring up the whole context. Together, the members of this Munich-based band have created something new and fresh. 'For 2 Akis' was recorded at Studios La Buissonne in the South of France in March 2017, and produced by Manfred Eicher. Personnel: Shinya Fukumori (drums), Matthieu Bordenave (tenor saxophone), Walter Lang (piano)
mvh
Lenge siden jeg har hørt på Michel Camilo! Den live skiva der er meget bra Jeg oppdaget Camilo på Tønsberg bibliotek en gang på tidlig 90-tall. De hadde cder til utlån og en liten lyttestasjon. Lånte denne skiva som jeg straks etter kjøpte! Med bl.a Marc Johnson og Dave Weckl.
En veldig flott skive!Har spilt seg opp som en slags favoritt denne
An ECM debut for a unique Japanese-French-German trio, with a lyrical sound of its own. Drummer-leader Shinya Fukumori, also the principal composer for the band, is an imaginative melodist at several levels. The attention to timbre and detail and space which distinguishes Fukumori's drumming is also reflected in the colour-fields of his free-floating ballads. The spaciousness of the music leaves room for expression to tenorist Matthieu Bordenave and pianist Walter Lang. Bordenave has a deceptively fragile tenor tone, of considerable emotional impact, and Lang, one of Lee Konitz's chosen duo partners in recent years, is a subtle player, patiently shoring up the whole context. Together, the members of this Munich-based band have created something new and fresh. 'For 2 Akis' was recorded at Studios La Buissonne in the South of France in March 2017, and produced by Manfred Eicher. Personnel: Shinya Fukumori (drums), Matthieu Bordenave (tenor saxophone), Walter Lang (piano)
mvh
Er dessverre de samme albumene som re-utgis om og om igjen. De relativt rimelige Orginal jazz classic utgivelsene av disse Prestige utgivelsen er ganske så bra, men de er jo ikke Limited Edition og enkle å få tak så da er det jo ikke noe stas. Mye bedre om det er vanskelig å få tak i dem og de koster 4 sifferet kronebeløp.Craft Recordings har den siste uken gjort et stort nummer ut av annonseringen av en ny utgivelse i den såkalte Small Batch / One Step serien deres. Deres versjon av UHQR eller Ultradisc One Step.
Den nye tittelen jeg er så heldig å kunne "pre-forhåndsbestille" viste seg å være Miles' Relaxin'. Og alle syntes å være "slightly underwhelmed" slik en beskrev det. Selv for en skikkelig Miles fanboy var noe skuffet. Det er jo ikke den jeg spiller mest liksom. Og den har ingen uoppdagede hemmeligheter. Ingen omdiskuterte myter. Den er dog en del av en kvartett Miles spilte inn med kvintetten sin i løpet et par dager for å oppfylle kontrakten han hadde med Prestige før han kunne iversette den nysignerte kontrakten med det mye større Columbia.
I løpet av disse dagene hos Rudy van Gelder spilte de altså inn materiale til 4 kommende album, stort sett første takes av kjente låter han hadde på reportoaret. Låtene på Relaxin' ble spilt inn 11 may og 26 oktober 1956 i van Gelders studio.
Men altså, Relaxin', ikke Cookin', eller Steamin' som er min favoritt. Jeg måtte finne frem den gamle Analogue Production boksen fra 1996, The Great Prestige Recordings, for å sjekke. Og nei, jeg kan ikke forestille meg at jeg trenger en ny versjon av Relaxin' til +2000NOK. Boksen fra 1996 låter helt nydelig allerede. Og Relaxin' er jo mest interesant som en del av en helhet sammen med de andre albumene, ikke alene. Dog, mtp. innspillingskvalitet og lyd så forsvarer hvert og ett av de albumene hver krone Small Batch pressingen vil koste. Van Gelder kunne et og annet som å intime innspillinger av jazzband. Dette ble skoleeksempelet på hvordan spille inn jazzband, men denne kvintetten var akslet for større, modigere og mermoderne ting enn standardlåter.
Nå har jeg spilt Relaxin en gang og Steamin' to ganger, har Cookin' klar, og tenker at dæven den boksen er bra ! Kunne ikke Craft heller gått "all in" og gjort en ny boks?
Vis vedlegget 809544