M
musicus
Gjest
mvh
Er dette en ny boks?Gemini13 skrev:Anbefales
Fin den triologien, men litt høy smiskefaktor noen ganger, kanskje. Krever litt lite, gjerne.Anonym skrev:Jeg følger opp med Tord Gustavsen Trio - Being there.
Er god kvalitet på innspillingene.
Jo, takk. Ser ut til å være en meget stilig boks dette. Miles Davis Quintet er jo veldig bra.Gemini13 skrev:Håper du fikk svar
Ja, der er en fin plate. Jeg har enda ikke kommet til den i rippeprosessen, så takk for at du har minnet meg på den. Her går det mot veldig sen natt, og Tord Gustavsen skal få lulle meg i søvn også. Restored, Returned er den eneste jeg har med han.musicus skrev:Denne rer vel kanskje i grenselandet til world, men du verden for noen stemninger og klanger, nydelig!
mvh
Har bare mobilt bredbånd. Med månedlig kvote på 6GB som jeg lett bruker opp uten at jeg streamer i tillegg.baluba skrev:Hvorfor ikke gjøre det samme som alle oss andre NRK-lyttere gjør, høre på Alltid jazz, klassisk og folkemusikk på nettradio.
Er det den nye re-utgivelsen du spiller?Pesquera skrev:Er antageligvis ikke mulig å si noe som ikke allerede er sagt om musikken, men dette er en veldig flott LP utgivelse på Rhino. Dynamisk og med et storslått nærvær.
Det bruker jeg også, men det holder for meg hvis ungene ikke har lastet ned noe uten lov. For nedlasting holder det ikke til, og ofte velger jeg å sette ned lyden fra 320 til nivået under når jeg ikke lytter skikkelig. For eksempel hvis jeg skal sjekke ut en plate jeg vurderer å kjøpe, for musikken betyr uendelig mye mer enn lyden når jeg skal vurdere innkjøp. Da kan jeg like godt gjøre research i 160kbps. Men det er rett som du skriver, det er ikke mulig å lytte for mye til nettradio hvis man bruker mobilt bredbånd. Det er vel bare snakk om volum. Kanskje det er like greit å kombinere bruk av tv-tuner og nettradio, ut fra om du lytter konsentrert eller har det i bakgrunnen når du skriver på sentralen. Jeg hører jo noen ganger på de innebygde ht i pc-en når jeg skriver på sentralen, slik som nå.zimon skrev:Har bare mobilt bredbånd. Med månedlig kvote på 6GB som jeg lett bruker opp uten at jeg streamer i tillegg.baluba skrev:Hvorfor ikke gjøre det samme som alle oss andre NRK-lyttere gjør, høre på Alltid jazz, klassisk og folkemusikk på nettradio.
Greit å vite at det funker for deg med mobilt bredbånd. Mulig å kombinere ja. Laster selv ned mye annet (radioprogram; foredrag, programvare, + ser litt på youtube osv), så megabytene renner fort på... mange bekker små...gjør fort 6GB.baluba skrev:Det bruker jeg også, men det holder for meg hvis ungene ikke har lastet ned noe uten lov. For nedlasting holder det ikke til, og ofte velger jeg å sette ned lyden fra 320 til nivået under når jeg ikke lytter skikkelig. For eksempel hvis jeg skal sjekke ut en plate jeg vurderer å kjøpe, for musikken betyr uendelig mye mer enn lyden når jeg skal vurdere innkjøp. Da kan jeg like godt gjøre research i 160kbps. Men det er rett som du skriver, det er ikke mulig å lytte for mye til nettradio hvis man bruker mobilt bredbånd. Det er vel bare snakk om volum. Kanskje det er like greit å kombinere bruk av tv-tuner og nettradio, ut fra om du lytter konsentrert eller har det i bakgrunnen når du skriver på sentralen. Jeg hører jo noen ganger på de innebygde ht i pc-en når jeg skriver på sentralen, slik som nå.zimon skrev:Har bare mobilt bredbånd. Med månedlig kvote på 6GB som jeg lett bruker opp uten at jeg streamer i tillegg.baluba skrev:Hvorfor ikke gjøre det samme som alle oss andre NRK-lyttere gjør, høre på Alltid jazz, klassisk og folkemusikk på nettradio.
Laster du ned programmer av bittelitt størrelse så er det klart at du er ute og kjører. Denslags er nok ikke det mobile bredbåndet laget for.zimon skrev:Greit å vite at det funker for deg med mobilt bredbånd. Mulig å kombinere ja. Laster selv ned mye annet (radioprogram; foredrag, programvare, + ser litt på youtube osv), så megabytene renner fort på... mange bekker små...gjør fort 6GB.baluba skrev:Det bruker jeg også, men det holder for meg hvis ungene ikke har lastet ned noe uten lov. For nedlasting holder det ikke til, og ofte velger jeg å sette ned lyden fra 320 til nivået under når jeg ikke lytter skikkelig. For eksempel hvis jeg skal sjekke ut en plate jeg vurderer å kjøpe, for musikken betyr uendelig mye mer enn lyden når jeg skal vurdere innkjøp. Da kan jeg like godt gjøre research i 160kbps. Men det er rett som du skriver, det er ikke mulig å lytte for mye til nettradio hvis man bruker mobilt bredbånd. Det er vel bare snakk om volum. Kanskje det er like greit å kombinere bruk av tv-tuner og nettradio, ut fra om du lytter konsentrert eller har det i bakgrunnen når du skriver på sentralen. Jeg hører jo noen ganger på de innebygde ht i pc-en når jeg skriver på sentralen, slik som nå.zimon skrev:Har bare mobilt bredbånd. Med månedlig kvote på 6GB som jeg lett bruker opp uten at jeg streamer i tillegg.baluba skrev:Hvorfor ikke gjøre det samme som alle oss andre NRK-lyttere gjør, høre på Alltid jazz, klassisk og folkemusikk på nettradio.
Hm, merkelig, jeg kjøpte denne billig fra platekomp. for en stund siden, men den har bare blitt liggende hos meg. Ser nå at det er et lite klistermerke som sier "Manufactured by Rhino Records". Trodde det bare var noe billig "skrap" jeg hadde Skal gi den en ny lytt. Har for øvrig et par av Coltrane's Atlantic 60-talls lp-er på Rhino som låter veldig bra (for sikkerthet skyld er en av dem på amerikansk Rhino, mens den andre en EU-utgivelse - den am. har aller best lyd).Pesquera skrev:Er antageligvis ikke mulig å si noe som ikke allerede er sagt om musikken, men dette er en veldig flott LP utgivelse på Rhino. Dynamisk og med et storslått nærvær.
Rhinos utgivelse av Giant Steps er bare knall, den er også tilgjengelig i 2x45 box fra samme selskap. Finnes veldig mange fine gjenutgivelser av Coltrane på ORG, Speakers Corner og Classic. Synes for øvrig at Rhino holder et høyt nivå og har en fornuftig repertoarpolitikk.torem skrev:Har for øvrig et par av Coltrane's Atlantic 60-talls lp-er på Rhino som låter veldig bra (for sikkerthet skyld er en av dem på amerikansk Rhino, mens den andre en EU-utgivelse - den am. har aller best lyd).