Jeff Beck-Performing this week...

R

rico

Gjest
En av mine aller største favoritt gitarister har kommet med ny plate og DVD som er spilt in på Ronnie Scott`s i London. Liker dere JB så er den å anbefale, sjekk spesielt ut DVD`en, veldig bra produksjon med kanon bilde og lyd. Når du har med Vinnie Colaiuta på trommer så er ihvertfall rytmeseksjonen på plass, han spiller vannvittig bra her! For ikke å snakke om Tal på bass, min nye favorittbassist ;).

http://cdon.no/musikk/beck_jeff/performing_this_week..._live_at_ron-972583

S

slowmotion

Gjest
Vanvittig bra! Både Jeff, Tal og Vinnie spiller så man grøsser på gryggen. 8)

Jeff og bandet er forøvrig på turne akkurat nå, det ligger noen klipp på youtube.

Hjemmesida til Jeff beck : http://www.jeffbeck.com/

;)

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Da vil jeg oppfordre alle Jeff Beck entusiaster til å følge med på NRK1 i kveld fra midnatt og utover. Da er det et program kalt Jeff Beck - While my guitar gently sings. I programoversikten er programmet beskrevet på følgende måte: At briten Jeff Beck er en av verdens beste blues/rock-gitarister er ikke en påstand, men et faktum. Det helt unike ved Becks gitarspill er at han får instrumentet til å "synge".

Elektron

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
3.720
BBC sendte et program som stort sett var en forkortet versjon av DVDen,
vel verdt å se hvis man ikke har plata,
eller funderer på hva Jeff Beck er for noe rart. :D
Det er sannsynligvis det samme programmet som NRK sender.

Edit :

Jeg ser nå at programmet varer i 1 time of 40 minutter?
Da er det kanskje noe ekstramateriale?
Ja, ja, da blir det sen tv-titting i natt!

Takk for tipset, Elektron!

;)

R

rico

Gjest
Slik jeg leser det så er det nevnte konsert som sendes. Fra NRK...

"At briten Jeff Beck er en av verdens beste blues/rock-gitarister er ikke en påstand, men faktum. Det helt unike ved Becks gitarspill er at han får instrumentet til å "synge". Utallige har forsøkt på dette, men Jeff Beck lykkes - hver gang. Den legendariske jazzklubben Ronnie Scott's i London var perfekt ramme for det eminente bandet da de sju kvelder på rad inviterte til instrumental-høydepunkter fra en lang karriere. I tillegg får vi nyte gjestevokalistene Joss Stone og Imogen Heap. Og alle gitarelskere - Eric Clapton tok seg også tid til å stikke innom gamlekameraten."

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
38.354
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Ja detta blir kos ;D
En stor gitarist, som for min del bidrar til at jeg mener Roger Waters Amused to death er noe av det beste jeg hører ;)

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
275
Glitrende...Og nå har Clapton entret scenen. ;D

Mvh

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Denne konserten har så mye elementer av jazz i seg at jeg vil kalle det det akkurat i dag ;D

U

utgatt60135

Gjest
Dritbra :D... Hvem er syngedama?

Hadde vært noe å sittet sammen med Page/Plant der 8).

JonArne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2008
Antall liker
1
Dette var saker!!!
Fytte He.... for eit band!!
Og så med Joss Stone og Clapton... Dette var vel vert seine kvelden.
Kven var den siste dama..Imogen er det riktig????

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Først og fremst en fantastisk konsert, dritbra bilde og lyd på BD :)

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
38.354
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Flott konsert :)
Tal imponerte også ;) som så fersk i dette gamet gled hun fint inn!

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Fantastisk konsert. Gitarspillet hans er bare helt magisk. Har ikke hørt noen gjør det samme som han. Særlig hvordan han fraserer, får fram tonene og nyansene i tonene. Komposisjonene er også bra. Det er var skikkelig "best of". Tal er vel en kommene stjerne? Det er bare en MÅ HA konsert.

Siden Clapton dukket opp trodde jeg de skulle spille Cause we ended as lovers. Men får finne den konserte et annet sted da.

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
44
Jeg satt på gjesterommet og så på en gammel Philips 25" og lyttet med et par middels gode Sony øretlf. Likevel hadde jeg en stor opplevelse av denne konserten!

R

rico

Gjest
frans skrev:
Fantastisk konsert. Gitarspillet hans er bare helt magisk. Har ikke hørt noen gjør det samme som han. Særlig hvordan han fraserer, får fram tonene og nyansene i tonene. Komposisjonene er også bra. Det er var skikkelig "best of". Tal er vel en kommene stjerne? Det er bare en MÅ HA konsert.

Siden Clapton dukket opp trodde jeg de skulle spille Cause we ended as lovers. Men får finne den konserte et annet sted da.
Tal er allerede stjerne, turnert med Chick Corea bl.a., når du spiller med CC da er du allerede der oppe.
http://www.talwilkenfeld.com/Tal.html

Så ikke TV i går men de spiller Cause we ended... på DVD`en og BR`en.

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
3.720
rico skrev:
frans skrev:

Tal er allerede stjerne, turnert med Chick Corea bl.a., når du spiller med CC da er du allerede der oppe.
http://www.talwilkenfeld.com/Tal.html

Så ikke TV i går men de spiller Cause we ended... på DVD`en og BR`en.
Websida til Tal er mer eller mindre uaktuell. Bedre å kikke på myspace sida hennes.
Websida til Jeff beck er oppdatert kontinuerlig. http://www.jeffbeck.com/
Sjekk også http://www.ainian.com/

;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Følgende skjedde:
Jeg kom sent hjem, og skrudde på Tv'en for å se om det var noe nyheter å få. Jeg rakk akkurat å se Joss Stone gå av scenen, Jeff Beck til venstre i bildet. Fanget. Deretter blir jeg sittende klistren til skjermen med nakkehårene stående rett ut. Tidlig lørdag morgen reiste jeg til byen for å kjøpe DVD. Deretter så jeg hele showet på nytt med samme sveisen.

Nå er det avgjort. Jeg skal ha BD-spiller og TV'en koblet til anlegget. Dette må jeg ha skikkelig lyd på.

Dama som sang 'Blanket' og 'Rollin' and tumblin' heter Imogen Heap. Hun sang også på et par låter på 'You had it coming', og har gitt ut et soloalbum som heter 'Speak for yourself' som jeg absolutt kan anbefale.

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
3.720
Zomby_Woof skrev:
Følgende skjedde:
Jeg kom sent hjem, og skrudde på Tv'en for å se om det var noe nyheter å få. Jeg rakk akkurat å se Joss Stone gå av scenen, Jeff Beck til venstre i bildet. Fanget. Deretter blir jeg sittende klistren til skjermen med nakkehårene stående rett ut. Tidlig lørdag morgen reiste jeg til byen for å kjøpe DVD. Deretter så jeg hele showet på nytt med samme sveisen.

...

Så du likte det du så og hørte?

Jeg måtte le høyt da jeg leste posten din. ;)

;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hvis Platekompaniet hadde vært åpent til 0200.... ;D

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Kan underskrive på at dette er en strålende konsert.
Har hatt en bootleg fra en BBC radio sending av denne i et års tid med aldeles glimrende lyd.
Finnes fremdeles der ute for den som leter.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Den skal jeg ha. Med en gang. Får ikke hjelpe at spilleren ligger i pappeske for tida...

Edit: Sjekka akkurat Elusivedisc. Den kommer 17.april. Håper for pokker at spilleren er ute av pappen i god tid før det..

F

fjellvåk

Gjest
Ser at "Performing this week" er kommet ut på vinyl (dbl), er det noen som har hørt den og kan si noe om lyden på den vs. CD`en?

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.194
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Åh, faen, jeg trodde tråden var en feilplassert konsert-tråd!
For Jeff Beck er
actually performing this week
or more correctly next week. In Molde, Norway
http://www.moldejazz.no/2010/

...skulle selvfølgelig ha vært der også

beklager OT, men er ikke så veldig lei meg :D

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
3.720
Det ser ut som NRK2 sender konserten fra Ronnie's i dag ved firetiden.
Samme som er på DVD og BD.

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
3.720
fjellvåk skrev:
Ser at "Performing this week" er kommet ut på vinyl (dbl), er det noen som har hørt den og kan si noe om lyden på den vs. CD`en?
Har ikke hørt den selv, og vet ikke hvilke låter som er med.
Men BD plata har god lyd.
Har lest et eller annet sted at noen har problemer med dårlig pressing
på vinylen, men som sagt, det er bare noe jeg har lest.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.194
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
slowmotion skrev:
Det ser ut som NRK2 sender konserten fra Ronnie's i dag ved firetiden.
Samme som er på DVD og BD.
HELT utrolig tidspunkt å sende på!
Akkurat når jeg har invitert gjestene ut på fisketur.
Jaja, DVDen skal jeg ha uansett.

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
3.720
Vel der har du problemet. Imogen gjør en kjempejobb, så det er dumt hun ikke er med.
Jeg setter heller på bluerayen enn CDen når jeg skal høre på plata,
siden det er med flere spor. Og lyden er bra nok.

Z

Zomby_Woof

Gjest
slowmotion skrev:
fjellvåk skrev:
Har ikke hørt den selv, og vet ikke hvilke låter som er med.
Men BD plata har god lyd.
Har lest et eller annet sted at noen har problemer med dårlig pressing
på vinylen, men som sagt, det er bare noe jeg har lest.
Vinylen min er helt OK. Problemet er vel heller at Imogen Heap og Joss Stone er redigert bort. Skulle vært en trippel for å få med alt. CD'en har jeg ikke hørt. LP og DVD får være nok, til jeg skaffer meg BD-spiller i hvert fall.

Fikk ikke med meg Molde, men har billetter til Oslo spektrum. Dere kan godt holde liv i tråden for å hjelpe meg å bygge opp forventningene.

;)

Edit: Det ble litt kluss med sitatene i innlegget. Så jeg slettet og la ut på nytt. Litt fomlete med svaret til slowmotion før innlegget han svarer på... Jeg tror jeg lar være å fomle det til enda mer....

Topp Bunn