Heilt enig i at det aldri har vært noe å utsette på kvaliteten hos Rowland.
Jeg har eid modell 1, modell 2, modell 3, modell 5 og modell 6 i tillegg til odel 8 i bi amp både meg og uten batteripakke.av de eldre modellene i tillegg til en integrert som het Consentra. I tillegg har jeg importert den eneste Jeff Rowland Criterion pre kampen som er i landet, sammen med ett sett med 301 monoblokker. Criterrion er en ab pre men der ble Rowland sin "nye" klang balanse presentert. Senere kom 625, 725 etter hvert i S2. Det var ett eller annet med at de første ikke ble godkjent i EU. Disse ble videreført som S2 modeller.,Dette var også "hybrider" med et delvis klasse D kretsløp med en AB strømforsyning. Av disse nyeste har jeg bare hørt 625, og her ble det en endring av lydsignaturen. Det mest positive var at de ble mer dynamiske, men de endret klangkarrakter.
Kan ta med at jeg forsøkte å få kjøpt et sett 725 hos Audiofreaks, men der skulle det selges CJ isteden, så det stoppet opp.
Har ikke hørt 555, den er sikkert veldig god, spørsmålet blir i hvilken grad dynamikk og tempo er prioritert i forhold til musikalitet og klang, over og undertonestruktur, altså hvor organiske de nye blir sammenlignet med de eldre modellene. Noen liker som kjent det ene og noen det andre. Vi får satse påta de nye blir å finne i München til våren.