Han "privatiserte" troen. Et uendelig fremskritt politisk sett.Skjønner ikke hva du mener med det. Luther var ingen frigjører, og det sterke jødehatet hans er vellkjent.
Dadler til jul. Eller var det Israel der også... hmmm :Kva kjøper vi frå muslimske land (anna enn matematikkompetanse frå Pakistan)?
Dette er absolutt viktig. Det største problemet med islam er at det er en religion med en altomfattende politisk agenda. Det er stat og religion i ett.Han "privatiserte" troen. Et uendelig fremskritt politisk sett.
Enig i dette, men jeg mister også respekten for folk som med vitende og vilje fornærmer et par milliarder mennesker. Redaktøren i Magazinet, og de andre som har trykket disse tegningene, fremstår i mine øyne som kronidioter. Gahr Støre har også sagt dette på sitt diplomatspråk. William Nygård sa det samme på sin måte på NRK igår. Alle her kjenner hans historie.Eg mister også respekt for folk som brukar sin religion og sine medmenneske på denne måten.
Enig i dette, men jeg mister også respekten for folk som med vitende og vilje fornærmer et par milliarder mennesker. Redaktøren i Magazinet, og de andre som har trykket disse tegningene, fremstår i mine øyne som kronidioter. Gahr Støre har også sagt dette på sitt diplomatspråk. William Nygård sa det samme på sin måte på NRK igår. Alle her kjenner hans historie.
Godt poeng!Dette er absolutt viktig. Det største problemet med islam er at det er en religion med en altomfattende politisk agenda. Det er stat og religion i ett.
Kva kjøper vi frå muslimske land (anna enn matematikkompetanse frå Pakistan)?
Slikt sett, begge. Jeg er enig i at muslimene tar sin religion for alvorlig. Men disse tegningene er ikke rett måte å gjøre dem oppmerksomme på dette. Det gjør dem bare enda mer fanatiske og farlige. Hvis man virkelig ønsker å endre muslimenes holdning til Allah og Mohammed er det andre veier som er langt mer farbare.Hvem er kronidioter? De som fornærmer, eller de som lar seg fornærme?
Litt selvironi hadde vært på sin plass!
Ja rudi det har vært bare du ;D"Jeg boikotter muslimer"....................... det har da jeg alltid gjort........... øhhhh ?? ........ mener dere at dere ikke har gjort det og det bare har vært meg hele tiden ?? ;D
Olje?eller er vi selvforsynt?Kva kjøper vi frå muslimske land (anna enn matematikkompetanse frå Pakistan)?
Ja rudi det har vært bare du ;D
Men seriøst her hvilke muslimske varer finnes å kjøpe da? jeg kjøper varer uten å tenke på hvor de er fra ligsom
Vis at du mener alvor Affa: Ut på gata og fyr opp teppene! Hell vinen på bålet!Problemet er at de eneste kvalitetsproduktene de fremstiller er flotte tepper (som jeg har nok av) og Cht. Musar rødvin (som jeg har 6 flasker av, men som nå er dårlig kjøp pga enorm prisøkning). Ellers har de ingen verdens ting å by på. Hvordan skal jeg boikotte tullingene da? De kan jo ingen verdens ting. 5000 år på kamelryggen gir lite av interesse.
Da rammer jeg jo bare meg selv...Vis at du mener alvor Affa: Ut på gata og fyr opp teppene! Hell vinen på bålet!
Ja?? Jeg ser ikke problemet.Da rammer jeg jo bare meg selv...