Politikk, religion og samfunn Jeg har blitt pappa!!

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Grattis. :) Vær flink gutt og stell pent til mamma og den nye håpefulle kommer hjem. Og - husk å ferie på ordentlig måte.

PS: Da mangler du bare 0,1 barn til.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.326
Torget vurderinger
0
Gratulerer med nummer to. Det er snart 15 år siden min siste kom, pikebarn.:rolleyes: Nyt tiden for brått er de store og skal flytte hjemmefra..... nja det siste skal du ikke ta så tungt, det er ikke en trussel, de sier det mest for å glede deg tror jeg!?;)

T

tce-teams

Gjest
Gratulerer så mye , er pappa selv har ei datter på 7 år.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.916
Gratulerer. Sier samme som Spiralis, nyt de neste 15-20 årene, plutselig bor de ikke hjemme lenger.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.239
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Fantastiske nyheter. Gratulerer så mye!
Like stort hver gang, nesten uvirkelig, når et nytt menneske kommer til oss.
Ingen musikk i verden er stor nok til å beskrive denslags, men musikk hører med likevel

...... det faktisk finnes endel skiver med barnemusikk som er riktig så godt innspilt.
Ja, det fineste jeg har med Kari Bremnes er når hun synger Nordahl Griegs "Aftensang om våren" og "Byssan byssan bane". På vinyl.
Og ungene mine elsket disse da de var små.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Gratulerer! Et av livets store gleder er å få barn.
Selv kom jeg til fire ved siste telling.
Fra 1 til 17 år.
Så det blir mye øvelseskjøring og bleieskift og lite haifai for tiden...

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Gratulerer, dette er det største under du noen gang vil oppleve; en som aldri var der før har nå kommet for å ta bolig i deg for alltid.

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Gratulerer så mye.
Venter selv i spenning til februar, da endrer livet mitt seg :)

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
En ting til i tillegg til alle gratulasjonene: Ikke tenk "10-20" år frem. Tenk hver dag og gjør det meste ut av hver eneste dag. Først da gir de neste 10-20 årene mening. :)

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.239
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
For et herlig luksusproblem, JanR, å ha barn til overs :)
Her blir det bare færre etterhvert, nesten ingen igjen :(

Men X-Hilerate, om det så ble jente eller gutt, og navnet ikke blir Rocky, så fortjener han/hun en god gammeldags fanfare

X-hilarate

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2010
Antall liker
13
Takker så meget alle sammen! Masse glede og mange kommende bekymringer er rundt hjørnet.....men det er sant som "de" sier, livet er forandret for alltid.:rolleyes:

EDIT: Klassiker @ottone.....meget bra!

EDITEDIT: Det ble gutt nr2......hjelpe oss alle :p

Sist redigert:

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.398
Torget vurderinger
1
Gratulerer. Det er stort. Jeg er man mannfolk nok til å si det er det største i livet. Det er helt fantastisk å se barn vokse opp, ha dem krypende rundt beina og se dem utforske verden. Og at de får egen vilje. Som man selv får brynt seg på, hehe. ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.326
Torget vurderinger
0
Takker så meget alle sammen! Masse glede og mange kommende bekymringer er rundt hjørnet.....men det er sant som "de" sier, livet er forandret for alltid.:rolleyes:

Gutter mye enklere enn piker. Jenter medfører helt andre utfordringer. Jeg hadde en kollege som brukte å si at sønne var godt oppdratt, han hadde holdt seg innenfor de etablerte rammer familien hadde satt, lillesøsteren hadde nok ikke brutt grenser hun heller, men hun hadde flyttet dem ganske betraktelig.;)

Og det er vel gjerne slik det er.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.398
Torget vurderinger
1
Det er nok knyttet ulike problemstillinger til gutter og jenter. Slik som frihetsgrad, hva man er redd for osv. Men la oss ikke skape bekymringer nå. Babyer er jo nydelige!:)

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Antall liker
8.578
Sted
Pt. Høvik
Gratulerer. Sier samme som Spiralis, nyt de neste 15-20 årene, plutselig bor de ikke hjemme lenger.
Ja, og jeg må si at det var svært vemodig da barna flyttet ut (nå i år), selv om vi var forberdt på det. Plutselig sitter vi der, hver eneste dag og spiser middag alene. Men, vi visste det og har innrettet oss med enda bedre vin og enda bedre mat (slik som barna ikke akkurat digget, som eksempelvis lutefisk). Og vi har egentlig kommet nærmere hverandre (uten at dette skal være en "Betro-deg-til spalte).

Jeg har alltid vært hjemme med barna (og bikkja) i og med at jeg har vært konsulent (og de jobber jo som kjent ikke :cool:). Kona jobbet og tjente mesteparten av pengene. Helt strøkent; det var alltid noen hjemme når barna kom hjem. Jeg hjalp til med lekser (jeg er siv.ing.), fikset og ordnet og laget mat. Kona trengte ikke å gjøre en dritt når hun kom hjem. Full guffe på anlegget var det også.

Barna digger oppveksten de har hatt. Men, OK: Sunshine Story? Nei, vi hadde aldri særlig god råd. Men, vi prioriterte oppveksten til barna og dreit i fancy klær, fotball, ishochey og annet dritt. Sønnen spaserte ned til Blommenholm og drev med roing; spaserte til Blommenholm Tennisklubb og øvet der. Datteren vår kjørte jeg ut til Lier to ganger i uken til en hest (som vi leide for en slikk og ingenting). Da gikk jeg tur i mellomtiden.

Slik var det i korthet en lykkelig tid for kona, barna og meg. Og bikkja.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.239
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3

God morgen!

Eeh... Mener du faktisk 2? To ? Et dobbelt-under?
Da må jeg gratulere igjen !

V

vinyl-jønki

Gjest
Jeg kjenner ikke deg og du vet ikke hvem jeg er, men det er alltid hyggelig
med en slik gladmelding.
Gratulerer så mye.
Tor

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.945
Sted
Holmestrand
Ja, for 10 år og 3 uker siden. 💝
Man blir litt rar når man får barn,
men blir helt idiot med barnebarn. 😂
Men følelsen når du går derfra og 10-åringen kommer løpende etter deg og roper «morfar, du glemte klem!».

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.606
Torget vurderinger
2
Jeg ble pappa for første gang for 27 år siden, og ble bestefar for 1 år og 4 mnd siden (da var det min yngste på nå 20, som var først ut...), og ja(!) utrolig følelse å bli far, men helt KOKO(...!...) å bli bestefar...

Topp Bunn