Høyttalere Jeg har kjøpt Harbeth M40.1!!

Evo III

Hertugen
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
59.912
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
80
Lykke til uansett hva du ender opp med :):)
Det ordner seg som regel for snille gutter ;)

O

alfegutt

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.03.2015
Antall liker
1.438
Sted
Østfold
Valfy, et lite tips før du bytter

Jeg har både kjøpt ferdige høyttalere og bygd selv og simulert disse på PC med enkle programmer (sjekk Troels Gravesen sin side). Gjennom dette har jeg fått bedre forståelse for bassproblemene som jeg selv har opplevd. De flotte Harbeth høyttalerne skjønner jeg er utfordrende; tipper du får mye gain fra 50HZ og nedover fra vegger og gulv. Jeg har noen lignende, men mindre Spendor Sp1/2r2 og opplevde også noe for "fet- boomy" bass.

Jeg har som deg to bassporter, og tettet den ene (bruk hva du vil, trøye, sokker+++), dette fører til at høyttaleren ruller av litt tidligere i bassen og du får strammere bass. Du kan også tette begge hullene, da får du en tilnærmet lukket kasse som medfører enda tidligere avrulling av bass. Det koster lite og kan være verdt forsøket.

Lykke til

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
2.579
Torget vurderinger
30
Valfy, et lite tips før du bytter

Jeg har både kjøpt ferdige høyttalere og bygd selv og simulert disse på PC med enkle programmer (sjekk Troels Gravesen sin side). Gjennom dette har jeg fått bedre forståelse for bassproblemene som jeg selv har opplevd. De flotte Harbeth høyttalerne skjønner jeg er utfordrende; tipper du får mye gain fra 50HZ og nedover fra vegger og gulv. Jeg har noen lignende, men mindre Spendor Sp1/2r2 og opplevde også noe for "fet- boomy" bass.

Jeg har som deg to bassporter, og tettet den ene (bruk hva du vil, trøye, sokker+++), dette fører til at høyttaleren ruller av litt tidligere i bassen og du får strammere bass. Du kan også tette begge hullene, da får du en tilnærmet lukket kasse som medfører enda tidligere avrulling av bass. Det koster lite og kan være verdt forsøket.

Lykke til
Takk for tips. :) Har gitt det et forsøk. Hjalp litt, men jeg har vel egentlig innsett nederlag når det gjelder å få disse til å spille perfekt i stua mi.
Tenker det er bedre å finne et bedre utgangspunkt og fintjune litt, enn å bruke masse tid og energi på noe som rett og slett ikke funker i mitt rom.

Fra spøk til revolver, så er det uhorvelig kjekt når disse sertifikatene bare magisk dukker opp i postkassa. Bilsertifikatet fikk jeg på samme vis. :D

Jeg har grua meg lenge til denne sertifiseringa, og det føles faktisk dønn fortjent at det ble bestått godt nok! :p

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
2.579
Torget vurderinger
30
Takk takk. :D

Her feires fridagen med øl, oppussing og skabbete skjegg. Go helg. ;D

Snapchat-1973105413.jpg

fry

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2012
Antall liker
538
Torget vurderinger
10
Harbethene solgt? Håper nesten det for de frister litt for mye.

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
2.579
Torget vurderinger
30
Hehe, ja de dro i ettermiddag til en bruker her inne. :)

fry

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2012
Antall liker
538
Torget vurderinger
10
Puh. Enda godt.

Topp Bunn