Jeg har oppdaget......

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
......The Alan Parsons Project!!!

Dette er tråden for oppdagelse av musikk man sikkert burde ha oppdaget for lenge siden, men som får en renessanse fordi man ikke var våken nok eller gammel nok den gang.

Jeg sitter nå og koser meg for første gang med "The Alan Parsons Project", ca.30 år "for sent". Mine to første plater (selvsagt på vinyl) er "Tales of mystery and imagination-Edgar Allan Poe"(1975) og "The turn of a friendly card"(1979). Jeg liker det jeg hører!

Birdman
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.484
Antall liker
904
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Hei
Velkommen til denne musikken som jeg har lyttet på i mange år! Men jeg liker ikke benevnelsen (selvsagt på vinyl). Jeg har flere med TAPP på 24/192 DVD-A og de er nok minst på vinyl kvalitet og vel så det.

MVH
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Birdman skrev:
......The Alan Parsons Project!!!

Dette er tråden for oppdagelse av musikk man sikkert burde ha oppdaget for lenge siden, men som får en renessanse fordi man ikke var våken nok eller gammel nok den gang.

Jeg sitter nå og koser meg for første gang med "The Alan Parsons Project", ca.30 år "for sent". Mine to første plater (selvsagt på vinyl) er "Tales of mystery and imagination-Edgar Allan Poe"(1975) og "The turn of a friendly card"(1979). Jeg liker det jeg hører!

Birdman
Velkommen etter......det er aldri for sent. ;)
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Multikanal skrev:
Men jeg liker ikke benevnelsen (selvsagt på vinyl).
Jeg kunne ha slengt på en smiley, men det er noen som blir sur da også ;).
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.484
Antall liker
904
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Hei
Jeg ble ikke sur ;D Har selv vinylspiller og en del plater men ser ikke vinyl som det optimale innenfor vanlige
økonomiske grenser.Har også I Robot på 24/192 DVD-A! 8)

MVH
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Multikanal skrev:
Hei
Jeg ble ikke sur ;D
Jeg skulle visst lagt på flere slike ;) ;) ;) ;) ;). Trodde ikke du ble sur. Det var mest ment som et stikk til de som gidder å irritere seg over smileys :).

Jeg sitter uansett og gleder meg over kvaliteten på disse vinylpressingene.
 
U

utgatt60135

Gjest
The Alan Parsons Project er fin fin musikk :). En venn av meg hadde dem som en av hans favorittband så da fikk jeg dem med meg når jeg begynte å bli voksen.



Jeg har nylig oppdaget Barclay James Harvest - Once Again. Aldeles nydelig musikk. Skulle virkelig ønske det kom band som spilte slik i dag, men de er helt fraværende dessverre. Men denne gruppa tapte seg stort etter noen få album i likhet med Roxy Music. Deres debut oppdagt jeg for ikke lenge siden også (bare tenkt på dem som fæl 80-tallsmusikk.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Alle CD-ene har kommet ut i en ny remastret utgave (2008), og lyden er veldig mye bedre, enn de gml. innspillingene på Cd, men de er litt lavt innspillt!
 

ovewik

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
95
Antall liker
2
On air er jo en kanon skive av APP
Vulture Culture og Eve er noen av mine favoritter
Har hele sammlingen av APP
Ove
 

larsggu

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.07.2007
Innlegg
456
Antall liker
21
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
f skrev:
...men de er litt lavt innspillt!
Er ikke det strengt tatt bra i en tid hvor all musikk skal moses så langt opp mot 0 dB RMS som mulig? Tyder på at godeste Herr Parsons har latt det være igjen litt dynamikk, noe orginalene også er kjent for.

Selv har jeg alle platene til APP frem til Ammonia Avenue. Fantastisk musikk! Etter den blir det hele litt for... vel.. 80-talls.
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
f skrev:
Alle CD-ene har kommet ut i en ny remastret utgave (2008), og lyden er veldig mye bedre, enn de gml. innspillingene på Cd, men de er litt lavt innspillt!
Hmmfrr... host... Her er det faktisk litt ymse.
 
Topp Bunn