Jeg var på konsert i dag/går!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Var på Jason & The Scorcherers på John Dee i kveld. Den godeste Jason utviste stor spilleglede og imponerte meg og (tydeligvis) resten av publikum med sin kupønk og southern rock. Lyden var bra (ved miksepulten), og det var passe fullt. Absolutely Sweet Marie var verdt inngangsbilletten alene, mener nå jeg.

    Ekstra pluss bør han få for sin frie historieleksjon om Fridtjof Nansen og Johansen ved Nordpolen, som kjempet mot isbjørner og hvalrosser. Kostelig! Fikk ikke med meg konserten i '89, men dette var flott plaster på såret.

    'I can't always sound good, but I can always look good!" Jasons motto ;D
     
    N

    nb

    Gjest
    Wilco på Sentrum Scene i går. Meget god konsert av bandet og publikum oppførte seg meget bra etter norsk standard (dvs lite/ingen plapring, i alle fall der jeg stod). Godt levert, godt låtmateriale og god lyd. Jeg har ikke så mye forhold til Wilco (jeg har selvsagt hørt en del av de, men ikke noe bevisst forhold til bandet) og ble ganske spontant med noen kompiser på gårsdagens konsert og kan følgelig ikke gå særlig i detalj på hva de spillte og de enkelte sangene. Angrer på ingen måte ikke og jeg skal se de neste gang de gjester et sted nær meg. Original seanse under "You and I" hvor en jente fra publikum ble dratt opp på scenen etter og sang duett, kunne blitt en pinlig affære, men funket fint.

    God lengde på konserten, de spillte vel totalt rundt 2 og en halv time og hadde et lass med ekstranummere etter de gikk av scenen første gang.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Får vel kopiere in mitt inntrykk i denne tråden også:

    Knallbra konsert med Wilco. Det er virkelig gode live. Drivende godt gitarspill og trommisen imponerte med teknikk og spillglede. Jeff var i godt humør og sa det var den beste konserten på deres turne (om de ikke sier det på alle da). Morsom overraskelse på en rolig låt hvor det plutselig kom flashlight på dekoren og trommisen tok helt av og overdøvet Jeff fullstendig et par ganger. Allsang ble det og en dame i publikum fikk sitt ønske oppfylt og kom opp på scenen og sang duet. Litt buing når hun klønet litt i begynnelsen, men jubel når det viste seg at hun kunne synge. Morsomt at han tok sjansen. Mot slutten ble det mer blues inspirerte låter jeg ikke kjenner så godt (eldre?), som ikke er den beste delen av Wilco for meg, men publikum stortrivdes hele veien. Stor stemning og stappfullt lokale. Er nok en av de bedre jeg har vært på, men er ingen stor konsertgjenger.

    Er litt spent på å lese noen anmelelser om de finnes...
     
    N

    nb

    Gjest
    Lyngen skrev:
    Er litt spent på å lese noen anmelelser om de finnes...
    Det ser ut som ingen aviser anmelder, tipper det var for strenge regler for fotografering - det er den vanligste grunnen itil at ingen anmelder følge ErosLoveking, som jo er i den bransjen. Det stod noen plakater om fotografering på dass, på den stod det også forsåvidt at Wilco er sympatiske til opptak av konsertene deres så lenge det ikke gjøres direkte fra miksepulten og det ikke blir brukt kommersielt. Beste i så måte er Trashgrass-bandet Hayseed Dixie som endatil har tips på hjemmesiden sin om hvordan konsertgåere kan få best mulig opptak;)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    nb skrev:
    Lyngen skrev:
    Er litt spent på å lese noen anmelelser om de finnes...
    tipper det var for strenge regler for fotografering - det er den vanligste grunnen itil at ingen anmelder følge ErosLoveking, som jo er i den bransjen.
    Er nok heller at klubbkonserter, også de store, lever et heller dårlig liv i de største mediene nå idag. :p
    Viljen til å rapportere fra og bruke plass på en middelmådig og uinteressant håndball kan virke større. :(
    Og hva tror dere det bedritne MGP-kjøret koster av penger, tid og plass i disse dager. Er mange grunner til at jeg er MGP-hater. :mad: :p :p
     

    osan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2004
    Innlegg
    211
    Antall liker
    0
    ErosLoveking skrev:
    nb skrev:
    Lyngen skrev:
    Er litt spent på å lese noen anmelelser om de finnes...
    tipper det var for strenge regler for fotografering - det er den vanligste grunnen itil at ingen anmelder følge ErosLoveking, som jo er i den bransjen.
    Er nok heller at klubbkonserter, også de store, lever et heller dårlig liv i de største mediene nå idag. :p
    Viljen til å rapportere fra og bruke plass på en middelmådig og uinteressant håndball kan virke større. :(
    Og hva tror dere det bedritne MGP-kjøret koster av penger, tid og plass i disse dager. Er mange grunner til at jeg er MGP-hater. :mad: :p :p
    Har en kompis som jobber som musikkanmelder i større avis, og han kunne ikke bli med på Wilco konserten fordi han satt å jobbet i ett pressetelt på Fornebu ;-)
     
    N

    nb

    Gjest
    osan skrev:
    Har en kompis som jobber som musikkanmelder i større avis, og han kunne ikke bli med på Wilco konserten fordi han satt å jobbet i ett pressetelt på Fornebu ;-)
    Stakkars faen.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Skjønner ...

    Har ikke sett noen anmeldelser nei. Noe som forundere meg stadig er: Wilco? Hvem er det? Jeg trodde de var godt (anner)kjente. Men folk er vel så "late" at om en gruppe ikke spilles på radio eller får plass i TV-show så forblir de ukjente for mannen i gata uansett hvor gode de måtte være.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    united59 skrev:
    Var på Jason & The Scorcherers på John Dee i kveld. Den godeste Jason utviste stor spilleglede og imponerte meg og (tydeligvis) resten av publikum med sin kupønk og southern rock. Lyden var bra (ved miksepulten), og det var passe fullt. Absolutely Sweet Marie var verdt inngangsbilletten alene, mener nå jeg.

    Ekstra pluss bør han få for sin frie historieleksjon om Fridtjof Nansen og Johansen ved Nordpolen, som kjempet mot isbjørner og hvalrosser. Kostelig! Fikk ikke med meg konserten i '89, men dette var flott plaster på såret.

    'I can't always sound good, but I can always look good!" Jasons motto ;D
    Hehe

    Denne historien drar han på hver eneste konsert virker det som. Må være en slow reader, han har brukt noen år på den biografien nå :)

    Irriterer meg forøvrig mer og mer over at eg ikkje tok turen til Oschlo og så Jeff'aen og co denne gangen. Virker som en unisont fornøyd publikum som var tilstede der.
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.101
    Antall liker
    742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    122
    6te wilco konserten min..beste absolutt..aldri sett bandet så tight...nels ruler som vanlig ( første gang jeg hørte han var på contemplating the engine room skiva)

    ellers alltid hyggelig å prate med stan the man
     
    N

    nb

    Gjest
    AC/DC på Valle i går. Nesten skandale, de gikk på ca kvart på ti og måtte kutte en del ekstranummere av den grunn siden det er finito kvart over elleve på utekonserter i Oslo. Vi regnet det som sannsynlig at konserten ville bli avlyst, så vi holdt oss i bakgrunnen da folk hadde hatt tid til å drikke seg godt frempå akkompagnert av bluesen fra anlegget og det ville blitt veldig amper stemning. Men til slutt kom de på scenen og leverte greit nok, litt rustent i starten, men fra Back in Black og utover var det god stil.

    Jeg så de tre ganger i fjor, og dette var nok den svakeste av konsertene. Men det er begrenset hvor mye man kan klage etter å ha fått kaonlåter som Back in Black, Thunderstruck, The Jack, Dirty Deeds, Hells Bells, You Shook me all Night Long, TNT, Highway to Hell og noen andre.
     

    Wright

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    905
    Antall liker
    2
    Jeg var på to konserter i går:
    1: Vertavokvartetten og Christian Ihle Hadland i Håkonshallen. Tidvis forrykende godt spill; Schumann-kvintett av verdensklasse.

    2: Anne Pedersdotter, Bergenhus Festning. «Hornmusikkopera» burde ikke være et ord, og librettoen er grenseløst statisk. Men historien er jo interessant nok, og sangerne slett ikke nedsnødd (om vi ser bort fra hovedpersonens nokså klare svenske aksent -- men det var det vanskelig å gjøre). Den modernistiske klisjet av en marsj Fliflet Bræin slenger inn som et slags universal-Leitmotif for all dramatikk gjør ikke situasjonen bedre. To (av fire) akter var nok for min del.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Hvorfor går folk på rockekonserter med 60-åringer som kun er i gamet for pengenes skyld? Fordi man ønsker å leve på det som en gang var?

    I enkelte tilfeller er alle bandmedlemmer av originalbesetningen borte, tilbake er kun navnet. En kompis av meg var på konsert med Uriah Heep. Dette var det mest pinlige av en konsert han har opplevd.

    Ønsker man ikke å gi slipp på illusjonene?

    (dette innlegg var ikke rettet mot AC/DC, men som en generell betraktning)
     
    N

    nb

    Gjest
    Espen R skrev:
    Hvorfor går folk på rockekonserter med 60-åringer som kun er i gamet for pengenes skyld? Fordi man ønsker å leve på det som en gang var?

    I enkelte tilfeller er alle bandmedlemmer av originalbesetningen borte, tilbake er kun navnet. En kompis av meg var på konsert med Uriah Heep. Dette var det mest pinlige av en konsert han har opplevd.
    Fordi de har lyst til å høre låtene live og si at de har sett "bandet" live kanskje? Selv går jeg sjelden på konserter hvor det ikke er noe igjen av besetningen fra storhetstiden til disse gamlingene. Nå har jo mange band byttet ut medlemmer også mens de drev på i "gamle dager" så det er jo ikke slik at det er en bestemt lineup som utgjorde bandet da de var store.

    Vokalisten i AC/DC som omtales som "han nye" har vært med i 30 år;)
     
    N

    nb

    Gjest
    AC/DC ble forsinket fordi flyet deres hadde motorhavari i Berlin
    http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10007961

    <i>
    - Flyet deres fikk motorhavari i Berlin, og det tok tid å få chartret et nytt fly. Det ble jobbet hardt i alle ledd for å få gjennomført konserten allikevel, opplyser Live Nation.

    - AC/DC var sporty og gikk rett på scenen etter ankomst fra flyplassen, forklarer arrangøren som beklager alle ulempene dette medførte for publikum.

    Konserten ble forkortet som følge av problemene.
    </i>
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Var på Jan Erik Vold m/Egil Kapstad trio på fredag. Skikkelig kosekonsert :)
     

    Vedlegg

    Wright

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    905
    Antall liker
    2
    Ny dag, ny konsert. (Holdt meg til én i dag.) Sviskekompott med lett blanding fra operareportoaret, med Terje Stensvold, Trondheim Symfoniorkester dirigert av Eivind Aadland. Solisten var det (ikke overraskende) lite å si på, men dette er et orkester som virkelig ikke kan spille opera selv om nivået ellers var bra -- en må samarbeide med solisten, ikke rope om kapp. Da blir det fort til at orkesteret vinner.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.937
    Antall liker
    32.861
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Guns n Roses Oslo Spectrum 2.juni.

    16 års gave til min yngste datter :)

    Tross slakt i Aftenposten var det langt fra så ille (noe leserinnleggene også bekrefter)........ Rævva lyd (som vanlig) i Spectrum, unødvendig høyt osv. men vi koste oss !

    Oppvarming med Danko Jones, skikkelig powertrio som var flinke til å dra i gang stemningen - de kan oppleves her:

     
    N

    nb

    Gjest
    soundscape skrev:
    16 års gave til min yngste datter :)
    Dvs at hun ikke var født en gang når de gav ut det de er kjent for - det er stilig med artister/musikk som klarer å fenge nye generasjoner. Da jeg var på Maiden på Valle Hovin spillte de ikke en låt nyere enn 1993 (Fear of the Dark), det var mye ungdom der som garantert ikke hadde fått dette inn i tidlig men som var helt med nå.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.937
    Antall liker
    32.861
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    nb skrev:
    soundscape skrev:
    16 års gave til min yngste datter :)
    Dvs at hun ikke var født en gang når de gav ut det de er kjent for - det er stilig med artister/musikk som klarer å fenge nye generasjoner. Da jeg var på Maiden på Valle Hovin spillte de ikke en låt nyere enn 1993 (Fear of the Dark), det var mye ungdom der som garantert ikke hadde fått dette inn i tidlig men som var helt med nå.
    De gamle heltene spiller nok ringer rundt veldig mye av det som serveres av pop og rock i dag. Artig å følge utvikling i musikksmaken til ungdom.... jentene mine og vennegjengen har overraskende mye snadder (i mine ører) på I-podene .
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Susanna & The Magical Orchestra / Bonnie "Prince" Billy - Blå 03.06.10

    Susanna og det magiske orkesteret starta showet og drog det ut i lengste laget. Fint i starten, men blei ganske kjedelig. Mot slutten av oppvarminga entra Bonnie scena og framførte Mariah Careys - I Can't Live (If Living Is Without You). Knall!

    Etter 45 minutt var det eit kort opphold og Bonnie "Prince" Billy kom på scena igjen for sine 2 sett og eit totalt unplugged ekstranummer. Det oppstod magi. Fantastisk.

    Her er ein anmeldelse fra Nattjazz i Bergen eit par kveldar tidlegare(samme sett).
    http://www.musikknyheter.no/concert/6827
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Da er jeg hjemme igjen etter drøye 2 uker i Italia.
    Der var jeg på:

    1. Operaen Carmen, i St Mark's English Church, Main Hall i Firenze. Artig opplevelse, det var en slags intim opera siden kirken ikke er så veldig stor og vi satt på første rad. Det betydde i praksis at vi ikke måtte strekke ut bena når sangerene passerte for ikke å spenne ben på dem. Ganske nærme med andre ord.
    Nå er ikke jeg videre bevandret i opera så jeg vet ikke om noen av sangerene er kjente, men flinke var de synes jeg.
    Besetningen var som følger:
    Carmen: Miria Adriani
    Don Jose: Leonardo Melani
    Micaela: Chiara panacci
    Escamillo: Masimo naccarato
    Piano: Christiano Manzoni
    Som sagt, veldig flinke alle sammen etter mine ører, og en flott opplevelse.
    Legger ved ett bilde fra kirken, og vi satt altså på første rad mens operaen foregikk på gulvet umiddelbart foran.
     

    Vedlegg

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    2. Opera Singers i Palazzo delle Prigioni i Venezia. Dvs:

    About the event 'Opera Singers'

    An excellent ensemble of singers perform a programme of beloved opera arias and other famous vocal works in the Palazzo delle Prigioni, directly at Piazza San Marco, in the heart of Venice.

    The Palazzo delle Prigioni, or prisoners' palace, is located adjacent to the famed Doge' Palace, connected by the poetic Bridge of Sighs.

    Programmet var som følger:

    Verdi, Giuseppe:
    Dio di Giuda - da “Nabucco”
    Verdi, Giuseppe:
    Ave Maria - da “Otello”
    Chopin, Frederic:
    Notturno op.9 n.2
    Verdi, Giuseppe:
    La vergine degli angeli - da “La Forza del Destino”
    Mascagni, Pietro:
    Ave Maria Regina Coeli dall’intermezzo di “Cavalleria
    more

    Gounod, Charles:
    Dio possente Dio d’amore - da “Faust”
    Marcello, Benedetto:
    Adagio
    Rossini, Gioacchino:
    Pro peccatis - da “Stabat Mater”
    Rossini, Gioacchino:
    Dal tuo stellato soglio - da “Mosè”
    Puccini, Giacomo:
    Salve Regina
    Beethoven, Ludwig van:
    Marcia funebre - da Sonata n. 12
    Albinoni, Tomaso Giovanni:
    Adagio
    Schubert, Franz:
    Ave Maria
    Franck, César:
    Panis Angelicus

    Dette var også en fin opplevelse med grandiose omgivelser og flinke sangere.
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    3. Sist men ikke minst var jeg på en klassisk konsert i gamle ærverdige Teatro A. Ponchielli i Cremona. Cremona, som er hjembyen til Stradivari, Amati og Guarneri, som vel er de mest kjente streng-instumentene i verden, er av noen sett på som streng-instrument hovedstaden i verden og også som musikkhovedstaden i Italia. Dette er jeg langt fra bevandret nok i klassisk musikk og dens historie til å ha noen formening om, men en fantastisk opplevelse var det. Visstnok var noen av solistene noen store kanoner også, men som sagt jeg vet ikke nok til å si noe om sannhetsgehalten i det.
    Men at det var en super opplevelse for min del med veldig flinke musikere og et fantastisk kult konsertlokale er helt sikkert. Det var også en gratis konsert med kun inviterte gjester, så vi hadde flaks som ved å vente og håpe noen av de inviterte ikke kom, faktisk fikk plass.
    Jeg skal prøve å legge ved programmet og noen bilder av lokalet.
    Kanskje noen med mer peiling enn meg har hørt om noen av solistene!?! :)
     

    Vedlegg

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Det var da veldig så vanskelig den skanne greia skulle være. Gikk til slutt, men så veldig bra ble det ikke og så stor ble fila at jeg lager et nytt innlegg med bildene av konsertlokalet for å få plass. Bildene kommer her:
     

    Vedlegg

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.621
    Antall liker
    1.315
    John Fogerty. Sentrum Scene. I går.

    Dette var jo helt greit. Etter en liten oppvarmingsrunde leverte Fogerty varene. Stemmen har kanskje blitt litt svakere de siste 40 årene, men noe annet er vel heller ikke å vente. Overraskende oppegående på gitar var han også. Koste seg tror jeg absolutt han gjorde, og slikt smitter.

    Så, noen punkter til publikum.

    1. Jeg forstår at det kan være vanskelig å fylle dagene når man har passert 50, jeg skjønner allikevel ikke hvorfor dere møtte opp to timer før dørene åpnet og stilte dere opp i kø rundt kvartalet. Da har dere nesten ikke lov til å stå i køen til baren og klage over at dere har så vondt i knærne og føttene.

    2. Sentrum Scene er ikke Lokalet på Løten, Eidsvoll, Landås, Flisa, Steinkjær, Rykkinn, Stjørdal, Kristiansund, Mandal.
    -Det burde derfor ikke overraske dere at vaktene tok fra dere lommelerkene.
    -Neste gang kan dere gjøre opp hjemme, en slåsskamp er ikke en naturlig del av en konsertopplevelse.

    3a Selv om promillen overbeviser deg om at du har en knallbra sangstemme kan du nesten ta det for gitt at folk har kommet for å høre Fogerty synge, ikke deg.
    b Når det legges opp til allsang er det greit om du kan teksten. Å insistere på skråle refrenget gjennom hele sangen er ugreit.

    4. Det er gøy at dere danser ! Folk skal kose seg på konsert. Definitivt. Men dersom du danser som om du lider av langt fremskreden Parkinson er det helt ok å sette fra seg drinken/halvliteren før du spasmer til den store gullmedaljen. Vi andre har sannsynligvis råd til å betale for vårt eget drikke, vi trenger ikke å bli nedsølet av dine drikkevarer.
    Jeg vil her beklage ovenfor damen som ble meget fornærmet da opphavet mitt lente seg frem til følget hennes og spurte om han skulle tilkalle vaktene siden damen åpenbart var midt inne i et epeleptisk anfall. Unnskyld. Vi var urolige for deg og ville deg bare vel.

    5. Ingen av de på scenen skjønner norsk. Du kan i hvert fall ikke regne med det. Det var derfor nytteløst å rope på solo me fela !

    6a Joda, røykeloven gjelder på konserter også. Selv om billetten er dyr.
    b Må du holde deg fast i bardisken har du sannsynligvis fått summetonen, å forklare de som jobber der hvor langt du har reist for å komme på konserten er ikke en magisk formel som gjør at de skjenker deg inn i koma. Dessverre.

    Til slutt vil jeg rette en spesiell takk til dere alle, jeg har vel aldri ledd så mye på konsert. Dere var herlige !
    Bonuspoeng til fyren som forvekslet stolpen utenfor Politidirektoratet med en busk ute i skogen og urinerte av hjertens lyst.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    John Fogerty. Sentrum Scene. I går.

    Dette var jo helt greit. Etter en liten oppvarmingsrunde leverte Fogerty varene. Stemmen har kanskje blitt litt svakere de siste 40 årene, men noe annet er vel heller ikke å vente. Overraskende oppegående på gitar var han også. Koste seg tror jeg absolutt han gjorde, og slikt smitter.

    Så, noen punkter til publikum.

    1. Jeg forstår at det kan være vanskelig å fylle dagene når man har passert 50, jeg skjønner allikevel ikke hvorfor dere møtte opp to timer før dørene åpnet og stilte dere opp i kø rundt kvartalet. Da har dere nesten ikke lov til å stå i køen til baren og klage over at dere har så vondt i knærne og føttene.

    2. Sentrum Scene er ikke Lokalet på Løten, Eidsvoll, Landås, Flisa, Steinkjær, Rykkinn, Stjørdal, Kristiansund, Mandal.
    -Det burde derfor ikke overraske dere at vaktene tok fra dere lommelerkene.
    -Neste gang kan dere gjøre opp hjemme, en slåsskamp er ikke en naturlig del av en konsertopplevelse.

    3a Selv om promillen overbeviser deg om at du har en knallbra sangstemme kan du nesten ta det for gitt at folk har kommet for å høre Fogerty synge, ikke deg.
    b Når det legges opp til allsang er det greit om du kan teksten. Å insistere på skråle refrenget gjennom hele sangen er ugreit.

    4. Det er gøy at dere danser ! Folk skal kose seg på konsert. Definitivt. Men dersom du danser som om du lider av langt fremskreden Parkinson er det helt ok å sette fra seg drinken/halvliteren før du spasmer til den store gullmedaljen. Vi andre har sannsynligvis råd til å betale for vårt eget drikke, vi trenger ikke å bli nedsølet av dine drikkevarer.
    Jeg vil her beklage ovenfor damen som ble meget fornærmet da opphavet mitt lente seg frem til følget hennes og spurte om han skulle tilkalle vaktene siden damen åpenbart var midt inne i et epeleptisk anfall. Unnskyld. Vi var urolige for deg og ville deg bare vel.

    5. Ingen av de på scenen skjønner norsk. Du kan i hvert fall ikke regne med det. Det var derfor nytteløst å rope på solo me fela !

    6a Joda, røykeloven gjelder på konserter også. Selv om billetten er dyr.
    b Må du holde deg fast i bardisken har du sannsynligvis fått summetonen, å forklare de som jobber der hvor langt du har reist for å komme på konserten er ikke en magisk formel som gjør at de skjenker deg inn i koma. Dessverre.

    Til slutt vil jeg rette en spesiell takk til dere alle, jeg har vel aldri ledd så mye på konsert. Dere var herlige !
    Bonuspoeng til fyren som forvekslet stolpen utenfor Politidirektoratet med en busk ute i skogen og urinerte av hjertens lyst.
    ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

    Priceless Roberten!

    Bare synd at målgruppen for budskapet ditt neppe frekventerer dette forumet. De kan sikkert ikke med internett og sånt.
     
    N

    nb

    Gjest
    Roberten skrev:
    Glimrende beskrevet! Var ikke på den konserten, men kjenner igjen en del av det fra tidligere. Jeg slutter aldri å fascinere meg over folk som betaler 500-800 kroner for å stå rett opp og ned i tre timer, drikke svindyrt øl av små plastglass og stå med ryggen til scenen og bable med kompisene og gi sånn passe faen i konserten de presumtivt kom for å se.
     

    JanOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2005
    Innlegg
    127
    Antall liker
    62
    Torget vurderinger
    1
    Likte beskrivelsen av konsert opplevelsen, har vel opplevd dette sjølv og nokre gonger.

    John Fogerty har forresten songe om dette i Lodi:
    Now if I only had a dollar
    for every song I've sung
    And every time I had to play
    while people sat there drunk.

    Dette er skrive for over førti år sidan so fenomenet er ikkje nytt....

    mvh
    ein som nærmar seg femti
    Jan Ove
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.621
    Antall liker
    1.315
    JanOve skrev:
    mvh
    ein som nærmar seg femti
    Jan Ove
    Hepp !

    Jan Ove, jeg var der med opphavet, som er seksti på en prikk, så det var mer ment å erte sinnssteming, mer enn alder.

    Nydelig Lodi sitat. Skammer meg nesten for at jeg ikke dro frem det samme. Burde gjort det. Så absolutt. Fillern.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Dessverre er Robertens observasjoner ikke et engangstilfelle.
    Noen burde faktisk gå kurs før de bevegde seg ut blant andre mennesker på konsert.

    Godt skrevet! ;)
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    Uansett så hadde jeg en hyggelkig kveld med kompis på Sentrum Scene i går kveld :D
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Jeg så Steve Wynn på Credo i går kveld. Han stilte alene med kassegitar og godt humør (det har alle som spiller på Credo- kan det være maten de får?)
    Noen få sanger fra senere år, men stort sett ting fra Dream Syndicate perioden, og han tok gjerne sanger på oppfordring. Mye nostalgi, også blant publikum. Han husket ikke teksten til "song for the dreamers" (Danny and Dustys lost weekend) men tok "baby we all gotta go down" som plaster på såret :)

    En gang i tiden mente jeg at Medicine Show var den viktigste plata som har blitt utgitt, hadde et så intenst forhold til den skiva at den nesten ikke er musikk lenger, bare følelser og minner. Nå har det blitt musikk igjen. Artig å høre de slik de sannsynligvis ble skrevet.

    Et sterkt parti coverlåter også, Fears a mans best friend, the kids are allright, lawyers guns and money og et par til som druknet i øl og akevitt.

    Fikk snøvlet litt med han i baren etterpå også, så da er balansen gjenopprettet. Var på fest hele natta sammen med Dream Syndicate en av de første gangene de spilte i Trondheim, men da var Steve på hotellrommet sitt
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Deep Purple, Sarpsborg, i kveld, svarte fan grisemorro ;D

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    JanR skrev:
    Deep Purple, Sarpsborg, i kveld, svarte fan grisemorro ;D

    /jan
    Jeg var tydeligvis i siget i natt ja ;)

    Desverre kom ikke Savage Rose, synd. Junipher Greene kom derimot :)
    Etter en noe "fomlende" start så tok det seg opp, koste meg veldige jeg da.
    Utrolig morro å se at de "aldrende" herremennene storkoste seg på scenen.

    Deep Purple, ja hva skal en si. Aldri sett de live før og nå står gutta 2-3m foran meg :D
    For ett jævla driv og tempo. De gutta er 20-25 år eldre enn meg og jeg hadde aldri holdt følge.
    Litt synd med vokalen de første 2-3 låtene men lydkællen fikk skrudd seg inn etterhvert. Gillan var i storform og stemmen holdt.
    ian paice, ja hva skal en si om den kællen, helt vannvittig....er i sjokk ennå jeg hehe.
    I det hele tatt en minneverdig kveld, jævlig bra musikk, vannvittig bra musikere, kommer til å leve lenge på den konserten her.

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn