Jeg var på konsert i dag/går!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Skrotnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Innlegg
    231
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    De har vært igjennom sitt eget private helvete og mange har lenge fryktet en avslutning på et musikkhistorisk kapittel vi alle kjenner som "Slipknot" men når de mot slutten av 2014 lanserte sitt nye album var det lov å håpe om en ny vår. Og en ny vår ble det for denne kvelden i Oslo Spektrum viste de ikke bare at de er tilbake men de satte også en ny standard i forhold til show og kvalitet på live-musikk hva rockekonserter angår!

     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.130
    Antall liker
    34.138
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Bra konsert for et 70 talls prog-hode som meg på Cosmopolite i går da UK holdt sin siste konsert på disse kanter. Eddie Jobson og John Wetton har med seg Virgil Donati på trommer (WOW - for en trommis) og for meg - den mere ukjente Alex Machacek på gitar.

    Sist jeg så de live med Jobson/Wetton/Bozzio i 1979 var jeg 22 år gammel. Nå hadde jeg med to døtre rundt samme alder jeg selv var i 1979 !

    Jentene har vokst opp med mye forskjellig musikk og koste seg stort de også. Den yngste som er litt på Sci-Fi serier og Smallville for tiden mente at fela til Jobson med grønn spot minnet mistenkelig om Kryptonitt - og jeg må jo si meg enig i det :)

    Jobson.jpg


    WEBPromo.jpg
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.235
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Simple Minds på verftet i Bergen - torsdag 19. mars. Madammen og jeg har billetter. Var på "Plenen" på Koengen i fjor sommer med Simple Minds. Fantastisk bra konsert. I år er det innendørs intimkonsert. Det finnes fremdeles billetter til konserten.
     

    Stereofix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2005
    Innlegg
    628
    Antall liker
    558
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Vidunder fra Sverige, spilte i Tromsø på fredag. Magisk bra!! :D

    2015-03-14 01.29.21-1.jpg
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.235
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Simple Minds. "Verftet" i Bergen - torsdag 18.mars. Fantastisk konsert. Spilte endel fra "Big Music", men mange kjente klassikere fra 80-tallet. Gutta kom på scenen nøyaktig kl 20.00 - som forventet. Fullt trøkk i litt over 2 timer - uten en eneste liten pause. Du kan faktisk se at bandet koser seg på scenen. Var på Simple Minds konsert på Koengen i Bergen i fjor sommer, men konserten i år var bedre. Dette er voksne utøvere som er jordnære, hyggelige og gløder av lyst til å levere varene, noe de gjør til terningkast 6. Ingen primadonnernykker her i gården. En minnerverdig opplevelse - helt klart !
     
    Sist redigert:

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.378
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Kaillkjæft (Lefsevika) i Verkstedhallen igår.

    Konserten var en del av lansering av Christopher Nielsens nye tegneseriealbum "Da pønken kom til Lefsevika". Bokbading:
    Vis vedlegget 304310

    Kaillkjæft. Det begynte med en tulleversjon av Love Me Tender hvor Hold Brillan sang til mora si. Resten av sangene var hurtig punk.
    Vis vedlegget 304316

    Vis vedlegget 304313

    Vis vedlegget 304311

    Vokalisten kan synge. Jeg fikk faktisk frysninger og gåsehud da han dro på under avslutninga av Love Me Tender. Ganske uventet. Resten av sangene var en oppvisning i aggressjon, spytting, banning, og svette. Jeg koste meg like mye nå som da jeg så denne gjengen på Fru Lundgren for noen år siden.
    Artig at du skriver om dette. Jeg fikk dessverre ikke med meg seansen selv, men har hørt bandet mange ganger under deres egentlige navn Rama Lama das Pönkabtailung. Jeg er forresten god kompis med gutta, og har vikariert på trommer ved en anledning. Her er noen låter fra Urørt, men dette bandet (som noen ganger minner om performance-kunst eller stand up) må oppleves live.

    NRK P3 Ur�rt

    De spiller forresten på Brukbar/Blæst (Trondheim) 27. mars:

    https://www.facebook.com/events/425854620914576/
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Trondheim
    Kaillkjæft (Lefsevika) i Verkstedhallen igår.

    ....
    Artig at du skriver om dette. Jeg fikk dessverre ikke med meg seansen selv, men har hørt bandet mange ganger under deres egentlige navn Rama Lama das Pönkabtailung. Jeg er forresten god kompis med gutta, og har vikariert på trommer ved en anledning. Her er noen låter fra Urørt, men dette bandet (som noen ganger minner om performance-kunst eller stand up) må oppleves live.

    NRK P3 Ur�rt

    De spiller forresten på Brukbar/Blæst (Trondheim) 27. mars:

    https://www.facebook.com/events/425854620914576/
    Billett til konserten 27. mars er kjøpt :)
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.995
    Torget vurderinger
    2
    HINNA BRASS
    HILLEVÅG VETERANKORPS
    SAUDAKORPSET AV 2014

    DF4FBF6C-F122-40DD-B061-8547B5F080E98A28EE81-1FD9-433F-A8CC-06AEAA13F26B.jpg
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Ble en tur på John Dee i går.

    Oppvarmingsband var Black Temple fra Sverige:

    Deretter var det på tide med kveldens hovedattraksjon, Corrosion of Conformity.
    Tungt og med trøkk, og jeg koste meg stort sett fra start til slutt. :)
     

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    Rival Sons - Sentrum Scene

    Mange her har sikkert forlengst fått med seg denne utsøkte gjengen, men har du av en eller grunn ikke det og innehar et snev av ett rockegen, så bør man ved neste mulighet kjenne sin besøkelsestid. Gårsdagen var til tider magisk, høyrebeinet tramper tidvis takten enda. Møtte forøvrig tilfeldig bandet på pub etter konserten, dønn jordnære og hyggelige folk. Ikke at det har noen egentlig betydning, men like fullt.


    Her for anledningen i en nedtonet og nydelig akustisk utgave:

     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.130
    Antall liker
    34.138
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Steven Wilson Band - Sentrum Scene Oslo 21/4.

    Vet det var flere fra HFS som skulle dit , og til dere som ikke dro - hva f.... tenkte dere på ? :) Nå er jeg en av de som synes SW er en av de bedre låtskrivere /artister "der ute" , og live så er det et visuelt show med vannvittig dynamikk og sinnsykt bra musikere . I mitt hode blir det ikke stort
    bedre enn dette.

    I mangel av bilder så rappet jeg noen på nettet fra tidligere show:

    sw2.jpg

    sw3.jpg

    sw.jpg
     

    Pug-Nose

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    173
    Antall liker
    53
    Helt rå konsert med Steven Wilson forrige tirsdag ja. Det var første gang jeg så han/de live, og selv med mistanke om at dette skulle bli bra var konserten over all forventning. Gleder meg til jeg får muligheten igjen!
    Marco Minnemann var grelt god bak batteriet!
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.840
    Antall liker
    13.321
    ToTo på sentrum scene.

    De gamle er eldst. Nuff said.

    Versjonen av "Africa" var alene verdt svartebørsprisen på 900 kroner (ordinær pris 600). Takk til han som stod utenfor og spurte om jeg ville kjøpe en billett.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.840
    Antall liker
    13.321
    Radio Birdman på John Dee i går kveld. At denne konserten ikke var utsolgt må være en av 2000-tallets største skandaler i Oslos musikkliv. Dette var fetere enn faen.
     

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Bassen i anlegget blir ikke det samme etter piknik med James Blake i Vigelandsparken forrige dagen....

    Heftig, men til tider i overkant.

    james_blake.jpeg
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    11.224
    Torget vurderinger
    2
    Bra bilder, Gunnar!! :)
    (Og Silje Nergaard er da både søt og flink, om jeg som halvgammel dust får lov til å si sånt i 2015...!) ;)

    Synd jeg ikke kan delta i år; reiser fra Athen i morgen og har faktisk billetter til Elton john i Stavern på Lørda'n. Kan bli moro det au!!

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Gunnar_Brekke

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    3.153
    Antall liker
    2.715
    Sted
    Kongsberg
    Hei.

    Torsdag var egentlig min fridag, men jeg klarte ikke å dy meg - med Dr. John på scenen:

    (Vansklige fotobetingelser dog, fotografene ble plassert i en inngjering (bur) 50 meter fra
    scenen. Godt jeg hadde med 300 millimeteren min. Kun fotografering under de tre første
    sangene. I kveld blir det ennå vanskligere (om ikke umulig - foreløbig "fotoforbud") med
    Van Morrison som hovedartist. Hva er det disse folka driver med)?

    adj 10.jpg


    adj 19.jpg


    adj 12.jpg


    adj 13.jpg


    mvh
    Gunnar Brekke
     
    Sist redigert:

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.673
    Antall liker
    3.146
    Flott at du bildelegger festivalen, Gunnar! Siden du ikke har nevnt DNB-prisvinner Ellen Andrea Wang, bidrar jeg med henne og jazzveteranskribent Roald Helgheim:

    IMG_1221.jpg
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.673
    Antall liker
    3.146
    «Bass Brothers» i ettermiddag, Arild Andersen og Christian Meaas Svendsen. Rutine og erfaring møter ungdommelig pågangsmot!

    IMG_1269.jpg
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.863
    Antall liker
    2.830
    Torget vurderinger
    1
    Bjørnstad/Paus tror jeg er bra saker for oss halvgamle gubber. Skal de turnere med Frolandia og er det kommet ut på plate?
     

    Gunnar_Brekke

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    3.153
    Antall liker
    2.715
    Sted
    Kongsberg
    Bjørnstad/Paus tror jeg er bra saker for oss halvgamle gubber.
    Skal de turnere med Frolandia og er det kommet ut på plate?
    Hei.

    Frolandia er et bestillingsverk fra Froland kommune (Aust Agder), men som Ole Paus kommenterte kan dette handle
    om en hver plass i Norge som man sier "indre" foran. Rolig musikk med Paus stemme, Bjørnstads lett gjenkjennelige
    piano - akkopagnert (på plata:) av (harding-) fele (Annbjørg Lien), gitar (Rolf Kristensen), bass (Ole Kelly Kvamme) og
    trommer (Tom Rudi Torjussen).

    Frolandia.jpg


    Finnes hvertfall på CD (har ikke fått hørt noe på den ennå) der lyden helt sikkert er på topp som man har blitt vant
    til fra den kanten. Spilt inn i Kongshavn studio i Kristiansand og mikset i Rainbow studio med Jan Erik Kongshaug
    ved spakene. Det kan vel knapt gå galt...

    mvh
    Gunnar Brekke
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.773
    Antall liker
    9.420
    Sted
    Trondheim
    Jeg var på sommerkonsert på Ringve i dag og hørte Vox Nidarosiensis (4 solostemmer) synge madrigaler av Cypriano de Rore, Luca Marenzio og John Dowland. Magisk. Det er noe eget med madrigaler sunget av et lite ensemble i en kammersal der stemmene spiller sammen på en helt egen måte. Flott referanse å ha for hvordan et stereoanlegg hjemme skal låte for å gjengi stemmer naturlig.
    Flott konsert.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn