Way Out West, Gøteborg fredag i pøsende regnvær som aldri ga seg. Flott konsertsted. Betydelig større og bedre enn øya. Særs trist at Anohni (tidl. Antony Hegarty) fikk influensa om måtte avlyse både Øya og WOW.
Begynner med de beste opplevelsene: PJ Harvey konserten var helt fantastisk. Jeg tror dette må være den beste konserten ever for min del. Stor scene og god lyd. Hun spilte også de beste låtene fra Let England Shake og også flere gamle låter. Magisk å høre henne synge Bring Me My Love. Aldri sett henne før og fikk stå tett på. Terningkast 6!
Så Aurora på Rockefeller tidligere i år med denne konserten i teltet var langt bedre for min del. Flott lyd og lys. Aurora gir mye av seg selv på scenen og publikum var veldig begeistret. Fikk voldsom jubel i i stappfulle lokalet.
Floating Points. Veldig introvert og de så nesten aldri på publikum. Greit nok, men klart best på plate.
Kamasi Washington. Artig opplevelse. Litt på kanten av min smak. Flink han på trombone. Kamisi spilte forøvrig sax på Kendrik Lamars To Pimp a butterfly.
Fikk meg meg The Libertines som erstattet Aonhi litt på avstand. Ikke et favorittband. Jaja, Anohni var hovedgrunnen til det ble WOW og ikke Øya. Og Whitney. Men de spilte desverre i sentrum og jeg var får gåen da. Neste gang.
Fikk kun et par låter med Grace Jones fordi jeg prioriterte Aurora, men det var ganske kult det jeg så.
Sevdaliza fra Nederland virket litt spennede på forhånd, men var det ikke.
The Talest Man On Earth. Nei dette var for meg dørglende kjedelig. Hadde ingen altarnativer da.
Julia Holter. Nok en kjedelig opplevelse. Ga meg ingenting.
Opp og nedturer, men PJ Harvey var vært alt!