Jeg var på konsert i dag/går!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.238
    Sted
    Oslo
    Jeg har vel aldri hørt et såpass kult og heftig band gi jernet så til de grader til et så få publikum før. Grisetøft! 🤘🎸😃. De burde ha fylt Rockefeller med fullt trøkk. Britiske Talk Show på barscenen på Goldie i kveld. Postpunk.

IMG_5988.jpeg
    IMG_6041.jpeg
    IMG_6026.jpeg

Bølle

Medlem
    Ble medlem
    04.11.2014
    Antall liker
    69
    Sted
    Asker
    Oslo Konserthus 24. november.
    Love Actually in concert.
    Filmen vist sammen med Stockholm symfoniorkester.
    Artig konsept, spesielt for oss som elsker filmen.
    Ok lyd fra orkester, dårlig filmlyd.

NB Parkering under Konserthuset i 4 timer og 44 min (matbit først) kostet 640,- + 50 til Easypark
    Dette må være langt over grensen til frekt!
    Jeg skal i hvert fal styre unna Aimo Park så langt det går fremover!
    LA.jpg

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.456
    NB Parkering under Konserthuset i 4 timer og 44 min (matbit først) kostet 640,- + 50 til Easypark
    Dette må være langt over grensen til frekt!
    Jeg skal i hvert fal styre unna Aimo Park så langt det går fremover!
    Måtte sjekke den, fra nettsiden

Konserthuset P-hus
    Alle dager, 00-24
    Kr. 64 / påbegynte 30 min.
    Kr. 680 / 24 timer (per parkering)

Det var drøyt, nå står jeg svært sjelden i P-hus men innbiller meg at maksprisen innenfor 24h pleier å være ca halvparten men mulig jeg ikke er særlig oppdatert.

Sist redigert:

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.948
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fy fader, dette var bra.
    To trommiser gjør mye med den akustiske opplevelsen på live konsert.
    Fytti katta, for et ubeskrivelig deilig leven.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.788
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hey,
    Enig. Det svingte bra. Enda viktigere kanskje var et nytt godt bekjentskap via HFS. Hyggelig å møte deg Bergfinn. I konsertregi veldig hyggelig.
    Vi gikk litt før slutt og rakk et glass chardonnay på ei kneipe ned mot Oslo S.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.456
    For de som ikke er så bevandret i klassisk tysk heavy metal så er dette altså Accept som spillte på Rockefeller i går kveld. Jeg har aldri sett de live før, i alle fall ikke som jeg husker, så det var stats i seg selv. Katalogen er solid, de var i storform i går. Har holdt på siden 70-tallet og den skalla gitaristen, Wolf Hoffman er eneste som er igjen av de opprinelige. Noen kjenner kanskje til den forrige vokalisten - Udo Dirkenscheider som nå er soloartist. Skal for øvrig spille på Rockefeller til neste år en gang om jeg ikke husker feil. Stemmen til Nåværende vokalist, Tornillo, vil være det opplagte valget for AC/DC dersom Brian Johnson gir seg, de har stemmemessig svært mye til felles.

Scenriggen var visuelt dritfet. Hovedperson Hoffman var i storform og eide scenen, stemningen var god, det var utsolgt, ølet var kaldt, lyden var god, publikum var med på allsang, bandet var støtig og tight og riffene fetere enn de fleste. What's not to like?

Sist redigert:

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.456
    Fant et opptak på YouTube i ganske kurant kvalitet fra kvelden i går.

Det er ikke veldig sofistikert, men det er veldig, veldig tøft. Der det er fuzzgitar finnes det håp. Eneste nedtur var egentlig at Bastard Burgers stenger så tidlig at man ikke kan få seg en velfortjent matbit der etter endt konsert.

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.238
    Sted
    Oslo
    Veldig, veldig fin konsert på John Dee med Julia Holter. Har sett henne en gang før på stor utescene. Hun passer definitivt mye bedre på en liten intim scene. Passe med folk …terningkast 5.

IMG_6054.jpeg

I_L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Antall liker
    6.513
    Mononeon på Parkteatret i går. Heftige skills, men ble kanskje litt glatt og polert. Konserten med Greg Howe og Mohini Dey var en divisjon eller to over.

IMG_4042.jpeg

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.456
    The September When på et utsolgt Rockefeller i går. Fantastisk konsert, en feiring av at det er 30 år siden albumet Hugger Mugger kom ut. Hørte gjennom det på hjemmekontoret et par ganger i går og hadde helt glemt hvor råsterkt materialet til September When faktisk er. Har vært et par utskiftinger siden originalene men bandet fremtod som helstøp og helproff. En av de kulere sceneriggene jeg har sett på Rockeller, god stemning, god lyd og full pakke. Morten Abel blir heller ikke yngrene med året men stemmen holdt seg bra.

IMG_3343.jpg

IMG_3344.jpg

gjomle

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Antall liker
    3.707
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7