Enig!Tandberg tilbake ja takk men den dissing til sogningen ute i tråden her kunne han spart seg for .
Tandberg har betyd mere for Norsk arbeidsliv en det sogningen har fått med seg så null creed til han fra meg .
Men vil tru finnes det en himmel så er nok gammle Tandberg godt i gang med produksjon av stereo spesielt til sogningen
Skal kjøpe meg en Tandberg igjen.
Dette er diskutert i mente, men hvilken modell bør jeg velge?
Radiodelen spiller ingen rolle for meg ,bare forsterker delen.
Det blir kanskje et dumt spørsmål, men vil en Tandberg fungere godt på lettdrevne Klipsch høytalere,er nemmelig litt drittlei skrikingen i toppen på horna.
TR1000Skal kjøpe meg en Tandberg igjen.
Dette er diskutert i mente, men hvilken modell bør jeg velge?
Radiodelen spiller ingen rolle for meg ,bare forsterker delen.
Det blir kanskje et dumt spørsmål, men vil en Tandberg fungere godt på lettdrevne Klipsch høytalere,er nemmelig litt drittlei skrikingen i toppen på horna.
Hei. Ører er forskjellige. Jeg hadde en stund en 2080 - den syntes jeg ble skarp i diskanten. (Han som solgte meg den stakk av gårde med den som ledd i reparasjonshistorie). Min 2075 sammen med Studio monitorene synes jeg gir riktig god lyd - og jeg koser meg og slapper av. Det er ikke noe "hifi flinkt" - men rett og slett behagelig. Bruker en moddet Rotel spiller. Har hatt en Lenco på den, men har nå en 1210 mkII (for øvrig ikke anvendt på en stund).For min del så synes jeg at 2075 mkI har en skarp/ubehagelig diskant, og jeg vil derfor tro at de eldre Tandbergene vil passe bedre på dine Klipsch
En 2040/2045 eller 2060 ville vært en god kombinasjon.
Disse har bra trøkk, da de lyver kraftig på hva de i grunnen yter.
Er fortsatt en del slike i handelen.
Og for de som liker 2075 før MKII så er jo 2055 en perle.
Hvorfor liker dere/ noen ikke 2075- hva er forskjellene her ?
Mener å ha lest at Tandberg og Klipsch ikke er en god kombinasjon (bortsett fra B3), men det skulle ikke forundre meg om Huldra 8 kan gjøre jobben . Går dypt, har en magisk mellomtone og et behagelig øvre frekvensområde. Med sine 2 x 10 W er det visse begrensninger, men Huldra 8 virker på mange måter å ha en bedre kontroll enn f. eks H 10. Min "favoritt Tandberg", men det er kanskje ikke en forsterker fra 60- tallet "trosse1" er ute etter.Har en TR2045 i heimen sammen med en Huldra 8(strøken, og fungerer strøkent). Begge to drar inn radio på både FM og Kort,mellom og langbølge så det griner etter
Parkerer H/K tuneren med bare en kjøkkenkniv på inntaket8)
Siden jeg var 14-15 år har 2080(evt. 2075MkII) vært drømmen(jeg er 22 nå). Ting blir jo ikke billigere, men siden far jobbet i bransjen så har Tandberg alltid vært det ultimate innen radiomottak. 2045n gjør seg også meget bra som kun RIAA.. Man kjører signalet inn og ut igjen og samtidig ha trykket inn to av selectorknappene i front mener jeg å huske.
Hva tror dere om å prøve Huldra 8 på Heresy III?
Mener brodern målte litt på 2045n for mange år siden og tror det var tett under 80 watt den klarte å klemme ut.
For min del så synes jeg at 2075 mkI har en skarp/ubehagelig diskant, og jeg vil derfor tro at de eldre Tandbergene vil passe bedre på dine Klipsch.
Du kan også lese her: http://sportsbil.com/tandberg/tr-2075-rev-hifi_elektronik_1976.pdf
Jeg tror at matching er veldig viktig for denne. Ellers er det jo et imponerende apparat!
Vi arrangerete platemesse i Kristiansund nylig. Der brukte vi en Huldra 10 sammen med en Lenco platespiller og noen gode, men svært gamle Jamo høyttalere. Denne kombinasjonen spilte helt fortreffelig, og svært mange stoppet opp for å høre mer og snakke om de gode gamle dager og godlyden som forsvant et sted på veien!
Umulig å svare på. (Nesten) ingen kjøper noe som ikke fungerer. TR 1000 er jo eftertraktet, men da i topp stand. Smøre, skifte kondensatorer og mye annet. Hvis du bare skal selge dette, as is, 500 pr. stk. er mittt tips.Heisann - oppdaget plutselig denne tråd - noen som vet hva jeg kan ta for en 9100X og TR1000, begge i lyst treverk (teak?) ?
Har hatt disse stående i et skap på kontoret i maaange år, av og til tenkt på at de like gjerne kan selges...
Du kan jo utsette disse for 230 V først og se hva som skjer. Ofte morro det. Pofff. Men, som regel går det bra.Takk for råd, janfrt, da legger jeg de ut på Finn.no om kort tid. Så ser jeg hva markedet svarer tilbake på de.
Ja, dårlig med utvalg. Den som heter Ixion Solo:2 er den som muligens er av interesse. Multirom skal nå ihvertfall ikke jeg ha. Og, igjen: Hva har dette med Tandberg å gjøre, rent lydmessig på FM.Ville gjerne sett et noe utvidet sortiment. Kunne ikke finne mye spennende på hjemmesiden deres i hvert fall.
Ttrådens tittel er tross alt "Jeg vil ha Tandberg tilbake!!!"
Har 2 stk Huldra 8.Den ene er i orden men den andre spiller på bare på en kanal.Det er vanlig at utgangstransistorene ryker da det sitter germaniumtransistorer i disse som ikke tåler så mye som silisium.Er det noen som vet om det finnes silisiumtransistorer som kan erstatte disse direkte uten mye styr ?.Kansje en forbedring også?.
De er jo enkle å bytte da de sitter på braketter helt åpent.
Hei.Utgangstransistorer på H8 er veldig stabile og ryker stort sett aldri, har eid og fixet over 10 H8 men ingen med deffekt utgangs transitor.
Det som noen ganger ryker på disse er driver transitoer, disse har NRHF på lager.
Men oftest så er utgangslytt dårlige eller har gått disse tørker ut , gule lytter som ligger inne i kjølefinne, disse kan byttes med hyllevare fra ELFA.
Ja, det er det. Huldra 8 kan brukes med både krystall, keramisk og magnetisk pickup. Pickuptype velges med en liten skrue ved siden av platespillerinngangen.Er det riaa trinn på huldra 8?