Jennifer Warnes (Famous Blue R......) + Norah Jones (Live in Austin)

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.601
Antall liker
150
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Ønsker bare henvise til disse to, se:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=6495.1568 (midt på siden).
45-pressingen av Famous Blue skuffer ikke, og live-innspillingen med Norah Jones (Austin, Texas juni 2007) er bare fantastisk. En langt tryggere og mer moden Norah enn den gang jeg hørte henne i Spektrum (i 2003??). Tildels litt røffere enn jeg har hørt henne, ei svært engasjerende og variert plate med nærvær.

Har ikke rukket gjennom alle sidene enda, men dette blir garantert to av favorittene i samlinga mi, både musikalsk og lydmessig
Famous presses forøvrig i bare 6000 eksemplarer, så her er det bare LØP og KJØP!!!!!!!!

Mvh
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
olaps skrev:
live-innspillingen med Norah Jones (Austin, Texas juni 2007)er bare fantastisk.Mvh
Sett på "Broken" som er nest siste kutt på side tre - sett deg godt tilbake og lukk øynene!

Rett og slett nydelig!
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
..og da ble den kjøpt... 8)...takk for tipset..
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Fikk Jennifer Warnes 45 pressingen i posten fra Elusive disc på mandag. Har orginalutgivelsen også, men denne nypressingen er mange hakk hvassere imo. Mye råere dynamikk, samt at noe av det digitale preget på stemmen til Jennifer er borte. Vet ikke helt hvordan jeg bedre kan beskrive dette, kanskje noen andre er flinkere. Uansett likte jeg denne nypressingen svært godt! Syntes det var i overkant mye overflatestøy på mitt eksemplar, men skal ha platene en runde i vaskemaskinen min og høre om det blir bedre.
 
Topp Bunn