Er vel for så vidt enig i at om det eneste man trenger muttertrekker til er å skifte hjul to ganger i året på en bil, så er det kanskje ikke innkjøpet som er lettest å forsvare. Sant skal sies, sist jeg hjalp moderen med skifte til vinterdekk tok jeg ikke en gang bryet med å dra med meg DeWalten. Tar uansett ikke lange tiden på gamlemåten heller.Jeg har tatt hjulskifte med både luftdreven muttertrekker og batteridreven slagskrutrekker. Må uansett dra til siste bit (og løsne) med latmannsarmen så momentet på dingsene har i praksis ikke vært vesentlig, det er bare for å spare litt tid og det er helller ikke spesielt mye tid man sparer på en aktivitet som skjer to ganger pr år.
Jeg kjøpte min sammen med hammerdrill og slagtrekker fordi jeg hadde (og har) en del oppussings- og byggeprosjekter hvor også muttertrekkeren kom godt med. Eksempelvis for å demontere et gjerde langs oppkjørselen som var festet med gamle, rustne bolter i et mursteinsunderlag. Av de tre er det nok slagtrekkeren jeg bruker mest, deretter drill og (tildels langt etter) muttertrekkeren.