inpain1968
Nesten som alle andre…
- Ble medlem
- 22.08.2009
- Antall liker
- 7.934
Tusen takk for tips, begge to
Finnes på tape i DrøbakMeets The Rhyhm Section er nok av mine favoritter også, men synes vel egentlig at omtrent alt jeg har av mannen fra 50-60-tallet er glimrende.
BAT er ALDRI feil.Har omsider fått sparket liv i en annen RIAA jeg har hatt i noen år. En BAT RIAA med litt issues som etter en tur til Audiomix nå er oppe og går igjen. Nytt kort pluss noen andre moddinger gjorde susen, det låter veldig bra dette! Det er såpass mange år siden jeg hørte på den sist at jeg ikke husker hvordan den låt før dette ble gjort men så bra som dette var det garantert ikke. I tillegg var det som sagt noen issues som gjorde at den nok ikke var 100% selv den gang jeg kjøpte den ny.
Jeg kjenner ARC Ref`en såpass godt at jeg trenger ikke noen svær A/B test for å høre hva som er forskjellene på disse men forskjeller er det, kanskje det er mest smak og behag vi snakker om. Uansett kjekt å få den i hus igjen, nå blir det mer leking når jeg spiller vinyl.
Vis vedlegget 812114
Knallgode plater begge to!To perler fra ECM på rappen her, tror jeg har nevnt Towner plata før men den er bra, ofte liker jeg JG bedre når han er med andre enn sine egne utgivelser, dette er en av dem. Nydelig lyd fra Talent.
Underwear plata er tøff, de er unge her og det høres, mye energi som skal ut. Denne er fra `71 så da var det Bendiksen men fortsatt JEK.
Vet ikke om disse er blant de som er nyutgitt fra ECM seneste årene men hvis så bør de kjøpes inn hvis man er av sorten som liker ECM selv om disse to ikke har denne typiske ECM lyden, den kom kanskje litt senere. Og JC er selvfølgelig med på begge...
Vis vedlegget 814151
Uten å ta stilling til format på noen som helst måte kan jeg bare opplyse at Jung Trio Dvorak også er tilgjengelig som DSD download hos NativeDSD. Bare nevner det.Litt klassisk på formiddagen, noe fra den yngre garde og motsatt. Richter plata fra Speakers er flott, det er noe med disse innspillingene gjort på film tape fra bl.a. Mercury og Philips, fantastisk dynamikk.
Jung Trio er en 45 rpm plate som jeg fant i en annen hylle enn der den egentlig skulle ha vært, det skal da ikke kunne skje, men uansett så er dette en veldig flott plate. Innspilt i 2008 og gitt ut på Groove Note, den er spilt inn analogt og mastret av Grundmann og låter fantastisk fint, Fremer likte denne. Det er noe med piano lyden når det er gjort analogt. Skal ikke bevege meg ut i blomserenga men bare si at jeg liker det når det låter som her. Ser at den fortsatt er tilgjengelig.
"...The recording is gorgeous: warm, spacious and everything you love about analog that digital just can't give you, which makes the rarity of this - a new, live to two track analog classical music recording all the more special." Music = 9/11; Sound = 11/11 - Michael Fremer, musicangle.com
Vis vedlegget 814524
Vis vedlegget 814526
The Jung Trio Dvorak Piano Trio Op. 65 180g 45rpm 2LP
Elusive Disc, Inc., Features Only The Best In Audiophile Hardware, Accessories and Music. We Offer a Wide Variety Of Audiophile Turntables, Cartridges, Phono Stages, Record Cleaners, SACD Players, Speakers, Headphones, Pre-Amps, LP Cleaning Fluids, Cables, Vibration Control, Record Brushes &...elusivedisc.com
The Jung Trio-Dvorak Piano Trio Op65-45 RPM Vinyl Record|Acoustic Sounds
Acoustic Sounds Audiophile Vinyl Recordsstore.acousticsounds.com
Har`n.. . Den er bra.sjekk ut Janos Starker: JS Bach suites for unaccompanied cello......
kjente ikke til opptaket før noen tipset meg om det og da jeg fant det på tape var det ikke noe å lure påhelt crazy
har den bare på Safety Master.....et voldsomt skyv i den celloen
Har boksen som Speakers Corner ga ut, den låter utrolig fint. Men tape rules...kjente ikke til opptaket før noen tipset meg om det og da jeg fant det på tape var det ikke noe å lure på
Den der er bra! Har den på en fantastisk 2x 45 RPM fra Music Matters. Den er verdt gåing og snuinga. Et fantastisk cover!Vis vedlegget 815228
om du vil ha noe spennede jazz og du er litt søkende på alternative rytmer er denne absolutt noe av det råeste jeg har opplevd det seneste året...slår Oliver Nelson langt ned i skoa
kun noen få utvalgte som takler dette
Kan like gjerne kjøpe den som 2 x 45 plata brukt...kommer på safety master til uken