På hytta er det PC og HT som gjelder. Her nå litt nordafrikansk musikk krydret med litt annet. For de som er interessert så spilte/sang Sahmaoui i Joe Zawinul`s Syndicate de siste årene. Han kan høres og ses på 75 plata/DVD`en.
|
Har den Andrew Hill boksen på vinyl, av de Mosaic boksene jeg har så er det en av favorittene.Den Andrew Hill boksen så kjekk ut. Tror jeg har de fleste albumene hans på BN på cd, så over kr.5500 for 7 brukte cder er nok et stykke over hva jeg er villig til å betale for en slik boks. Men mye fint der for de med litt dypere lommebok em meg.
Med vinyl så blir det litt annerledes (for meg) har kjøpt et par dem brukt. Hadde jeg kun hatt cder så kanskje, men skal jeg bla opp litt ekstra for disse så blir det for en lp boks.Har den Andrew Hill boksen på vinyl, av de Mosaic boksene jeg har så er det en av favorittene.
Enig i det men også greit å vite hvis man sverger til CD er at disse CD`ene kommer i samme type/størrelse boks som LP`ene, hefte er også likt og i samme størrelse. Altså veldig forseggjorte og flotte. Passer perfekt i LP hylla.Med vinyl så blir det litt annerledes (for meg) har kjøpt et par dem brukt. Hadde jeg kun hatt cder så kanskje, men skal jeg bla opp litt ekstra for disse så blir det for en lp boks.
Har stått urørt veldig lenge.Som mange vet så jobbet også Blackwell og Cherry med norske musikere, bl.a. på denne som ble gitt ut i 1985, opptaket er fra Molde Jazzen i `84 og dette er ikke annet enn et skikkelig fyrverkeri, det er kanonbra! Mixet hos Rainbow av JEK, lurer på om selve opptaket ble gjort av NRK. I tillegg til de to nevnte så er det Finn Sletten, Miki N`Doye, Erik Balke, Per Jørgensen og ikke minst Sveinung Hovensjø på bass, sjekk ut da han tar helt av her...
Skal man ha det beste av norsk jazz og plater utgitt på Odin Records så må man ha denne, et historisk opptak.
Vis vedlegget 958894
Kjekt.Kjempefin tråd, masse musikktips til en enkel sjel som meg![]()
Bra de spilte samme låt samtidig🫣Oregon fra 1989, den andre utgivelsen deres med Trilok Gurtu etter at han overtok for Walcott som døde i en bilulykke. Denne er kanskje litt mer melodiøs enn andre fra dem men likevel typisk Oregon. Plata er mastret av Bob Ludwig og låter veldig bra.
Husker jeg så denne besetningen på Utstein Kloster i `93(?), hadde med en kompis, han hadde aldri opplevd Gurtu før og så ut som om han hadde fått et sjokk underveis. En fantastisk opplevelse.
Vis vedlegget 961115