JIHAD!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    I det man brått og uventet får livets skrøpelihet tett på seg, går det opp for en hva dette dreier seg om. Sånn har de det også i en krig, bortsett fra at vi kan legge på 100 ganger med redsel, ingen sted å gjemme seg, beskyttelsestrang overfor barna etc, etc...
    Dette gjelder selvsagt alle sider i en hver konflikt.
    Smerten er ikke mindre hos noen. Hvordan kan folk fortsette å hevde at "bombing er nødvendig og riktig"? Det er ALDRI riktig!

Honkey

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    I det man brått og uventet får livets skrøpelihet tett på seg, går det opp for en hva dette dreier seg om. Sånn har de det også i en krig, bortsett fra at vi kan legge på 100 ganger med redsel, ingen sted å gjemme seg, beskyttelsestrang overfor barna etc, etc...
    Dette gjelder selvsagt alle sider i en hver konflikt.
    Smerten er ikke mindre hos noen. Hvordan kan folk fortsette å hevde at "bombing er nødvendig og riktig"? Det er ALDRI riktg!

Honkey
    Ja, pasifisme høres prektig ut. I den virkelige verden er det helt andre mekanismer som gjelder, kfr Aftenposten i dag (http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1402146.ece). Vi kan ikke vende det annet kinn til. Husk Bjørnsons ord "Fred er ei det beste, men at man noget vil" og Øverlands "Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv".

Vedlegg

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    Vi får inderlig håpe at det går bra med ham.
    Mvh.KW
    De fekk heldigvis igang hjertet igjen og han pustet selv da han ble sendt videre til Trondheim med helikopter.

Mvh
    Rune

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    De fekk heldigvis igang hjertet igjen og han pustet selv da han ble sendt videre til Trondheim med helikopter.

Mvh
    Rune
    Hei Rune!
    Det var kjempefint å høre, så får vi bar håpe at det fortsetter å gå den rette veien med ham og gjerne så bra at han til og med kan "takle" deg på banen ;)
    Mvh.KW

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det var bra Rune.

Jeg håper virkelig kompisen greier seg fint, og er tilbake på gressmatta i ekspressfart.

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    selvfølgelig veldig O.T, men på min ferd gjennom Oslo sentrum idag kjører en BMW med fire pakistanere og flagget til hizbollah stikkende opp av takluka.
    Hva tenker de på?
    veldig gunstig signaleffekt. Slik oppførsel vil nok gjøre underverker for integrasjonen og ikke minst Nordmenns tillitt til innvandrere.
    Skjønner ikke minoritets gruppene selv at slik oppførsel slår tilbake på dem selv med mangedobbel kraft?

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    selvfølgelig veldig O.T, men på min ferd gjennom Oslo sentrum idag kjører en BMW med fire pakistanere og flagget til hizbollah stikkende opp av takluka.
    Hva tenker de på?
    veldig gunstig signaleffekt. Slik oppførsel vil nok gjøre underverker for integrasjonen og ikke minst Nordmenns tillitt til innvandrere.
    Skjønner ikke minoritets gruppene selv at slik oppførsel slår tilbake på dem selv med mangedobbel kraft?
    Hei!
    Så enig så enig!
    Underlig at de ikke skjønner dette sjøl, men de har vel sin form for "stolthet" (jamfør bandekonfliktene) og de "handler" vel deretter.
    Jeg trodde forøvrig at de "typene" der egentlig var ganske upolitiske og heller ikke (kanskje) de største moskebrukerne.
    Til slutt vil jeg legge til at det selvfølgelig kan finnes pakistanere som velger BMW og ikke kommer innunder min "typebetegnelse"
    Mvh.KW

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn