jokris sin lille lydkrok

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Fader for en kabel du har laget forresten, liker den veldig godt :)
    Kom over en halv kilo glødet finsølv i posten i går.
    Blir nok snart noe mer du kan prøve.
    det høres spennende ut:) har du testet samme kabel, men med 4 tvinnet sammen ? og hva gjør det i tilfelle med lyden kontra den jeg låner ?

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.102
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Du tenker sikkert på to ledere til hver pol?
    Jeg har ikke forsøkt det, men jeg mener nok å ha lest at det ikke er nødvendig med noe større tverrsnitt på signalkabler i.o.m. det er såpass svake signaler. Til riaa som du tester på skal det uansett ikke være nødvendig. Bare kikk på armkablene dine.
    Koster såklart ikke allverden å gå opp til 0,8 mm isteden, men jeg tror ikke det heller vil gi noe forskjell.

Så langt har jeg hørt på LMC og et par andre som lager selv. Alt de har hostet opp så langt stemmer med hva jeg har erfart, så hvorfor finne opp hjulet pånytt? Er altfor lat og bedagelig til å prøve ut det som de allerede har prøvd:cool:.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Du tenker sikkert på to ledere til hver pol?
    Jeg har ikke forsøkt det, men jeg mener nok å ha lest at det ikke er nødvendig med noe større tverrsnitt på signalkabler i.o.m. det er såpass svake signaler. Til riaa som du tester på skal det uansett ikke være nødvendig. Bare kikk på armkablene dine.
    Koster såklart ikke allverden å gå opp til 0,8 mm isteden, men jeg tror ikke det heller vil gi noe forskjell.

Så langt har jeg hørt på LMC og et par andre som lager selv. Alt de har hostet opp så langt stemmer med hva jeg har erfart, så hvorfor finne opp hjulet pånytt? Er altfor lat og bedagelig til å prøve ut det som de allerede har prøvd:cool:.
    :) sant det

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    kom over denne pakken på nettet , så da ble det bestilling av den

securedownload-24.jpeg

denne finner man i shop på siden deres, inneholder bla autografert cd t-skjorter osv osv

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    ps, katta følger tydeligvis ikke med :cool:

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    En liten anbefaling til de som liker Heavy Metal av den gamle sorten, selv om bandet er forholdsvis nytt

Skull+Fist+Fisting+the+Skull.jpg

chasingbackpatch.jpg

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    ny bestilling idag, ble 100 yttercover + disse

20082.jpg

20092.jpg

i både gul og sort ble den bestillt på vinyl
    20015.jpg

20019.jpg

20137_1.jpg

hvit limited gatefold edition

18434_1.jpg

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    disse er også bestillt idag men har ikke fått bekreftelse fra butikken enda så håper alle var inne

$_57.jpg

$_57hjk.jpg

$_57k.jpg

Iron maiden BBC transcript

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    da blir det ikke en slik kiss boks på meg i første omgang ihvertfall, fikk tilbud om å forskuddsbetale for herligheten igår, som forøvrig veier omtrent 25 kg, prisen likte jeg ikke noe særlig, 1250 pund, med moms og slikt da så tipper man kanskje 15 k til slutt

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Ja voldsomt, har jo det meste av musikken fra før på vinyl, og bildene og det andre er ikke så voldsomt interesant for meg, har i stedet bestillt meg opp 17 nypressinger av de gamle albumene, myyyyyye billigere :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Høres fornuftig ut, er jo uansett omtrent umulig å bli komplettist når det gjelder Kiss memorebilia (sant om du faktisk ikke er Gene Simmons). De har jo stort sett satt navnet sitt på det som tenkes kan, likkister inkludert.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    ja, finnes jo masse fra de, musikken er dog viktigst

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Kiss var mine store helter når jeg var liten, første kasetten jeg sparte til for egne penger var "Lick it up" :)
    I musikktimene på barneskolen hente det at vi fikk ta med musikk som hele klassen skulle lytte på i klasserommet, musikklæreren var litt mer enn middels religiøs og var i tilegg organist i en kirke, jeg tok med en Kiss kasett "smashes, trashes and hits" hvor den nye singelen het "let`s put the x in sex"....Sånn i ettertid nå som jeg vet bedre skjønner jeg muligens at dette ikke nødvendigvis var veldig gjennomtenkt.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.857
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    da blir det ikke en slik kiss boks på meg i første omgang ihvertfall, fikk tilbud om å forskuddsbetale for herligheten igår, som forøvrig veier omtrent 25 kg, prisen likte jeg ikke noe særlig, 1250 pund, med moms og slikt da så tipper man kanskje 15 k til slutt
    Ja det var ganske stivt! Det ble plutselig ganske uaktuelt ;)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Har du fått spilt inn Aida'n din, Jokris?
    Inntrykk?
    jeg holder på om dagen, er ikke helt sikker på om den er helt innspillt, synes den forsatt forandrer seg noe, og jeg er fornøyd med lyden sålangt, letteste for meg er å sammenligne med jelco/zyx, og aida komboen er noe mer gjennomsiktig/oppløst, som tidligere sagt, føler jeco komboen spiller med litt bredere pensel
    har i så måte to alternativer som ikke spiller likt og det var vel noe av målet :)

hvordan går med det med deg og din nye spiller ?

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Ja det var ganske stivt! Det ble plutselig ganske uaktuelt ;)
    dessverre, fryktet egentlig det på forhånd men levde en stund i håpet om en levelig pris :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    noen bestillinger unnagjort sålangt i helgen

R-3534550-1334242258.jpeg

R-4682836-1372099081-1791.jpeg

R-1584042-1238869247.jpeg

R-1905425-1291896079.jpeg

R-2583028-1291630960.jpeg

R-1371179-1213739358.jpeg
    R-5047371-1383066697-8856.jpeg

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.102
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Inntrykk?
    jeg holder på om dagen, er ikke helt sikker på om den er helt innspillt, synes den forsatt forandrer seg noe, og jeg er fornøyd med lyden sålangt, letteste for meg er å sammenligne med jelco/zyx, og aida komboen er noe mer gjennomsiktig/oppløst, som tidligere sagt, føler jeco komboen spiller med litt bredere pensel
    har i så måte to alternativer som ikke spiller likt og det var vel noe av målet :)

Sånn passe. VPI Classic skal spille med stort driv og engasjement. Min er ikke der ennå.
    Har vært hos Audioaktøren idag og levert Soundsmith Boheme og tok med hjem en Zephyr. Den passet armen mye bedre, så må gi den noen timer før jeg blir enig med meg sjæl.
    Flott service hos Terje, eller hva?
    Har aldri hilst på de før idag, men har inntrykk av at begge er skikkelige karer. Kanon:cool:.
    Funker ikke Zephyr, må jeg opp en klasse til enten Aida eller kanskje jeg prøver meg på Kizeki.
    Det skal rocke vilt her.

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.102
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Har et par ledige phonokabler i sølv, hvis du er hypp på mer testing. 1 mtr lange.
    Bruker du noe balansert så har jeg det liggende også.
    Har vært produktiv et par dager nå serru.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Inntrykk?

Sånn passe. VPI Classic skal spille med stort driv og engasjement. Min er ikke der ennå.
    Har vært hos Audioaktøren idag og levert Soundsmith Boheme og tok med hjem en Zephyr. Den passet armen mye bedre, så må gi den noen timer før jeg blir enig med meg sjæl.
    Har aldri hilst på de før idag, men har inntrykk av at begge er skikkelige karer. Kanon:cool:.
    Funker ikke Zephyr, må jeg opp en klasse til enten Aida eller kanskje jeg prøver meg på Kizeki.
    Det skal rocke vilt her.
    Terje og Terje leverer varene de :) blir spennende å se hva du havner på , må seff be meg selv en tur engang også, vil gjerne høre på oppsettet ditt :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Har et par ledige phonokabler i sølv, hvis du er hypp på mer testing. 1 mtr lange.
    Bruker du noe balansert så har jeg det liggende også.
    Har vært produktiv et par dager nå serru.
    vil gjerne teste mer av de jeg , synes de passet veldig godt inn mellom riaa og pre her :)

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.102
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    De jeg har er ikke skjermet, så de passer ikke fra platespiller til riaa, da de plukker opp støy. Har noe skjermet på gang snart.
    Bare si ifra hva du har behov for.
    Har disse liggende
    2 rca på 1mtr,
    1 xlr på 1mtr
    1 xlr på 2mtr

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    De jeg har er ikke skjermet, så de passer ikke fra platespiller til riaa, da de plukker opp støy. Har noe skjermet på gang snart.
    Bare si ifra hva du har behov for.
    Har disse liggende
    2 rca på 1mtr,
    1 xlr på 1mtr
    1 xlr på 2mtr
    jeg bruker kun rca kabler på oppsettet her, vil gjerne få lov til å bestille litt kabel fra deg når det passer seg, har blitt glad i de på kort tid :)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.862
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Nysgjerrig på Soundsmith, et par runder med dem i hula til Rudi, har ikke gjort meg mindre nysgjerrig heller. :)

Terje og Terje er trivelige og servicemindede karer, der blir du nok tatt godt vare på PO.

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Hørt for mye på Møllers Metal idag

Vedlegg